Ik heb een probleem met de (standaard) remmen. Af en toe tijdens het rijden ontstaat een piepend bijgeluid met wisselend volume en wisselende maar hoge toonhoogte. Het heeft met de remmen te maken want ik hoef het rempedaal ook maar enigszins aan te raken en het is weg. Soms blijft het dan ook even weg om een kwartiertje later weer terug te keren. Soms komt het ook direct weer terug.
Is dit voor meer mensen een bekend probleem of is er zelfs een oplossing bekend?
Emile
Piepje in remmen
Hmmm ik heb laatste tijd ook last van een piepend geluid rechtsvoor. Nogtans splinternieuwe remblokken maar ik vrees voor lichte slijtage aan remschijf al was het niet zichtbaar. Moet ik een keertje kopervet gebruiken?
Wat me ook sinds kort irriteert. De eerste 2 cm van mijn rempedaal geeft een piepend geluid. Tips om dit te verhelpen?
Nogtans remt de auto fantastisch nu naar mijn mening!
Wat me ook sinds kort irriteert. De eerste 2 cm van mijn rempedaal geeft een piepend geluid. Tips om dit te verhelpen?
En natuurlijk niet tussen je schijven en je blokken!! (je zal de eerste niet zijn!)aKra schreef:Dit komt denk ik door je RC5+ blokken, die had jij toch? Die "bijten" beter wat soms een piepend geluid kan veroorzaken.
En inderdaad, kopervet (mag officieel niet meer)/keramisch vet plaatsen op de delen waar je remblokken over bewegen kan wel een beetje helpen.
Wat betreft je pedaal, ik zou eens beginnen met een beetje stoeien met WD40 op de scharnierende puntjes...
- Manta79
- Mega lid in de orde van Zilveren nietje
RC5+ is piepen, maar remt wel lekkerOblivion schreef:Hmmm ik heb laatste tijd ook last van een piepend geluid rechtsvoor. Nogtans splinternieuwe remblokken maar ik vrees voor lichte slijtage aan remschijf al was het niet zichtbaar. Moet ik een keertje kopervet gebruiken?

"A je to !" #0047
- Sir_Bongiovi
- Mega lid
- Contacteer:
- S. Gonzales
- Mega lid in de orde van Zilveren nietje
piepende remmen
Inderdaad, zoals Akra al aangaf op de plekken waar het remblok in de remtang glijdt, maar ook tussen het remblok (de achterkant iddSir_Bongiovi schreef:vandaag is bij mij dit probleem ook opgedoken (zo te horen rechtsvooraan); ik heb wel nog de originele remblokken (mn terugroepactie van de remklauwen moet ook nog gebeuren).
Waarmee kan ik het best beginnen om dit tijdelijk toch min of meer op te lossen? ook met kopervet insmeren?

Geluid is een trilling en de trilling wordt zo gedempt. Werk wel netjes en schoon en vergeet vooral niet om, nadat alles weer op z'n plaats zit, even een paar keer op je rempedaal te trappen! Zo kunnen de remblokken zich "zetten" en heb je weer pedaaldruk voordat je gaat rijden, ook daarmee zal je de eerste niet zijn die dat vergeet!
Succes!
A je to!
"Buurman...wat doet u nú!"
Relax, nothing is under control!!
"Buurman...wat doet u nú!"
Relax, nothing is under control!!