Ik kan de egr klep toch gewoon laten zitten en er alleen een cheater tussen solderen?!
Kan zo gauw het afdekplaatje namelijk niet vinden in het systeem!
Gr.Paul
(en als iemand,Terry?,de oplossing nog mocht vinden van het "2e Lambda" probleem hoor ik het graag!!)
Pw schreef:ik monteer de cheater en laat de egr gewoon zitten.
In je bedrading snijden is geen probleem, en een kilo dood ijzer laat je graag zitten?
Ik zou zeggen bedrading heel laten, egr plaatje monteren, en de klep een cm ophogen met revetjes.
ALLEEN als je de egr er ook uit wilt hebben, MOET je de cheater monteren, omdat je de stekker nergens meer op kunt monteren, en de electronica dus een fout geeft.
Het leven is geen sprookje.
Als jij rond middernacht je schoen kwijt bent, dan heb je gewoon teveel gezopen.
Pw schreef:ik monteer de cheater en laat de egr gewoon zitten.
In je bedrading snijden is geen probleem, en een kilo dood ijzer laat je graag zitten?
Ik zou zeggen bedrading heel laten, egr plaatje monteren, en de klep een cm ophogen met revetjes.
ALLEEN als je de egr er ook uit wilt hebben, MOET je de cheater monteren, omdat je de stekker nergens meer op kunt monteren, en de electronica dus een fout geeft.
1 kilo?! ha,
Maarre Smiley: Je bedoelt een blind plaatje monteren ZONDER cheater en de klep er boven laten zitten!? Die zit dan "in de lucht" dus krijgt dan toch zeker verkeerde singalen?!
Of begrijp ik je nu echt helemaal verkeerd
De klep gaat alleen maar open en dicht, Paul. Er wordt daar niks gemeten.
Als je hem laat zitten maar het kanaaltje van uit- naar inlaat blokkeert, zal de klep nog gewoon werken (en dus ook geen fout geven) maar krijg je toch geen troep meer in de inlaat.
Als je de klep er niet uithaalt heb je ook niet zo'n dikke blanking plate nodig, want de behuizing van de klep 'draagt' het plaatje. Een stukje uit een oude kentekenplaat knippen schijnt goed te werken
Pw schreef:
Hoe zijn jouw ervaringen met de cheater? Heb jij hem ook van manta79?
Zit bij jou de egr nog gewoon op zn plaats nu?!
Groeten Paul.
Mijn ervaring met de cheater is dat die keurig gesoldeerd is. Meer weet ik nog niet, want hij zit nog altijd in de envelop
Ik heb inderdaad een cheater van Manta79.
Mijn EGR zit nu nog op zijn plek en werkt ook, maar daar komt binnenkort verandering in. Ik ben alleen niet van plan om in de kabelboom te gaan zitten solderen. Ik bevestig de cheater aan de stekker van de EGR (als dat lukt).
Dus:
EGR eraf, (kenteken-) plaatje er tussen en EGR er weer op en geen cheater nodig?! Foutcode's wissen, klaar.
Waarom monteer je dan een cheater?!
Ik begrijp 'm denk ik even niet!
Sommigen kicken op de gewichtsbesparing van iets van 700 gram. Anderen is het te doen om de roestvorming die iedereen op een gegeven moment krijgt op de EGR. Dat steekt zo vies af bij een lichtmetalen motor
terry schreef:
P.S. Oblivion jij woont hier bij in de buurt , dus als je hem een keer uitgelezen wil hebben kun je s'avonds bij mij kostenloos terecht.
Heel erg bedankt voor het aanbod Terry! Ik heb vandaag zo'n OB2 reader ontvangen via ebay (met dank aan Smiley). Echt een geweldig toestelletje. Scan - ok - code opzoeken in boekje - probleem 2de sensor. >> reset en testen hoelang hij het volhoudt .