piet schreef:Die smalle bandje redde de zaak vaak nog. Het is vooral in de bochten waarin de turbo harder mee gaat blazen dan verwacht dat voor problemen zorgt. Top-gear waarschuwt hiervoor. Mede daarom krijgt de Speedster 2.2 5 sterren

en de Turbo maar 4.
Dus als ik het goed begrijp.........krijgt hij 4 sterren omdat de je auto moet kunnen rijden

........en de 2.2 5 sterren omdat het een soort Astra is
De 911 is juist beroemd en geliefd om die eigenschap volgens mij, vele ware liefhebbers vinden het inderdaad jammer dat de laatste 911's zo vol electroinica zitten dat je er zelfs een puber van 18 of een vrouw in weg kan sturen........
Paskal schreef:Heb het hele forum nog niet doorgelezen, maar ik neem aan dat dat op de één of andere manier (onderstel/bandbreedte/spoorverbreders) wel enigzins te ondervangen is? Ik neem aan dat het op een voor de gemiddelde weggebruiker bewust ingebakken veiligheidszaak is geweest om die smallere banden te monteren. Voor Jan modaal is onderstuur wat makkelijker op te vangen dan overstuur
Ik heb geen ervaring met Nitrons, die schijnen al een enorme verbetering te zijn, wel had ik op mijn 2.2 verbreders en bredere (215) banden voor en (255) achter en dat lag een stuk strakker, je ging met meer vertrouwen een bocht in vondt ik, in de Turbo was dat weer even wennen, toch sneller grip kwijt op droog wegdek
Martin schreef:Bredere banden
Passen niet op deze velgen