Hallo dan... (even voorstellen)
-
- Nieuw lid
- Berichten: 16
- Lid geworden op: 24 mei 2011 7:42
- Locatie: Enschede
- Smiley
- Groot Speedster Commandeur
- Berichten: 7385
- Lid geworden op: 10 jul 2008 21:46
- Locatie: Etten-Leur
Het is een omgebouwde vx220.
Die vindt je voor 12k pond in de UK.
Je betaald dus ongeveer 12/13.000 euro voor een rhd naar lhd conversie.
En dat is wat prijzig.
Als het een originele turbo (1 van 17 geleverd in NL) was geweest, was hij elke cent waard geweest.
Die vindt je voor 12k pond in de UK.
Je betaald dus ongeveer 12/13.000 euro voor een rhd naar lhd conversie.
En dat is wat prijzig.
Als het een originele turbo (1 van 17 geleverd in NL) was geweest, was hij elke cent waard geweest.
Het leven is geen sprookje.
Als jij rond middernacht je schoen kwijt bent, dan heb je gewoon teveel gezopen.
Als jij rond middernacht je schoen kwijt bent, dan heb je gewoon teveel gezopen.
- RaoulLauffer
- Actief lid
- Berichten: 435
- Lid geworden op: 20 mei 2010 9:00
- Locatie: Sittard
Heb proefgereden in de blauwe in lochem toen ie nog rechtsgestuurd was
in 2009! Ga eens in andere speedsters rijden, kom naar de meet je kan altijd een rondje mee en ga dan eens rijden in die in lochem, ik weet de uitkomst al en dan krijgt 24000 euro een andere betekenis.
Maar een chipje en nitrons doen wonderen maar kosten toch ook weer 2 mille bij elkaar
tenzij ze die er op schroeven voor die 24.
in 2009! Ga eens in andere speedsters rijden, kom naar de meet je kan altijd een rondje mee en ga dan eens rijden in die in lochem, ik weet de uitkomst al en dan krijgt 24000 euro een andere betekenis.

Maar een chipje en nitrons doen wonderen maar kosten toch ook weer 2 mille bij elkaar

tenzij ze die er op schroeven voor die 24.
¨speed is life, but control is everything...¨
-
- Nieuw lid
- Berichten: 16
- Lid geworden op: 24 mei 2011 7:42
- Locatie: Enschede
Ik heb het liefst een nederlandse speedster turbo, maar dat gaat financieel (als je er al 1 kunt vinden) nogal lastig worden.
Heb ook wel een bij Target gekeken maar die zijn meestal in een nogal bedroevende staat en er mankeert daar echt aan elke auto wel wat.
Op marktplaats staat maar 1 origineel nederlandse turbo met een astronomische vraagprijs, gaat'm ook niet worden.
Heb ook wel een bij Target gekeken maar die zijn meestal in een nogal bedroevende staat en er mankeert daar echt aan elke auto wel wat.
Op marktplaats staat maar 1 origineel nederlandse turbo met een astronomische vraagprijs, gaat'm ook niet worden.
Heb je al eens in een speedster turbo gereden??
zoniet, waarom ga je niet eens rijden in die turbo bij vd Kooi
misschien vind je het top weet je ook wat je zoekt.
Je hebt zelf al 2.2 's gehad, kunt dus goed vergelijken.
Ikzelf vind het verschil goed merkbaar in tegenvallende zin,
ik vind dat je echt merkt dat het op papier een 80kg! zwaardere auto is,
en zeker een standaard turbo met 200 pk daardoor niet veel indruk maakte in verhouding tot een licht getunede 2.2 met nitron onderstel.
Dus ik denk dat je al heel snel aan het tunen zult zijn om meer bite te voelen
zoniet, waarom ga je niet eens rijden in die turbo bij vd Kooi

misschien vind je het top weet je ook wat je zoekt.

Je hebt zelf al 2.2 's gehad, kunt dus goed vergelijken.
Ikzelf vind het verschil goed merkbaar in tegenvallende zin,
ik vind dat je echt merkt dat het op papier een 80kg! zwaardere auto is,
en zeker een standaard turbo met 200 pk daardoor niet veel indruk maakte in verhouding tot een licht getunede 2.2 met nitron onderstel.
Dus ik denk dat je al heel snel aan het tunen zult zijn om meer bite te voelen

Laatst gewijzigd door Spider op 26 mei 2011 22:00, 1 keer totaal gewijzigd.
¨speed is life, but control is everything...¨
-
- Nieuw lid
- Berichten: 16
- Lid geworden op: 24 mei 2011 7:42
- Locatie: Enschede
Het gaat me bij de turbo om restwaarde (exclusiviteit dus idd) en vooral het resultaat na chiptuning (dan is het verschil toch een stuk groter t.o.v. een NA).
Het verbaasd me enigzins dat het verschil tussen een lichtgetunede NA en de turbo niet zo groot is (@Spider). 80kg is toch niets vergeleken bij die karrenvracht aan extra koppel die je al hebt bij de standaard turbo? Waarom is de aanschafsprijs dan zo krankzinnig veel hoger?
Het verschil tussen een lichtgetunede NA met nitrons en een lichtgetunede turbo (alleen chip) met nitrons moet dan toch al helemaal gigantisch zijn?
Ik heb verschillende 1.8 turbo's en 2.0 tfsi's gehad, maar na chiptuning waren het echt allemaal monsters, vooral de tfsi's.
Het verbaasd me enigzins dat het verschil tussen een lichtgetunede NA en de turbo niet zo groot is (@Spider). 80kg is toch niets vergeleken bij die karrenvracht aan extra koppel die je al hebt bij de standaard turbo? Waarom is de aanschafsprijs dan zo krankzinnig veel hoger?
Het verschil tussen een lichtgetunede NA met nitrons en een lichtgetunede turbo (alleen chip) met nitrons moet dan toch al helemaal gigantisch zijn?
Ik heb verschillende 1.8 turbo's en 2.0 tfsi's gehad, maar na chiptuning waren het echt allemaal monsters, vooral de tfsi's.
- Smiley
- Groot Speedster Commandeur
- Berichten: 7385
- Lid geworden op: 10 jul 2008 21:46
- Locatie: Etten-Leur
Karrevracht? De turbo met zijn stalen blok heeft best wel wat meer mee te leuren.
Reken de koppel eens terug naar 1000 kilo:
NA = 147pk / 203NM / 845 kilo
turbo = 200 pk / 250NM / 930 kilo
per ton berekend:
NA = 174pk / 240NM / 1000 kilo
turbo = 215 pk / 268NM / 1000 kilo
De aanschafprijs van een turbo nieuw, was niet veel duurder (42k versus 45k)
2e hands is dat echter anders, want er zijn er maar 17 nieuw verkocht, versus 196 NA's.
Dat drijft de prijs op.
Daarom zijn aftermarket superchargers of turbo kits voor de NA zo interesant.
Dan gaat het al snel naar 250/270pk en 300NM.
Maar is niet zo exclusief als een originele turbo.
Reken de koppel eens terug naar 1000 kilo:
NA = 147pk / 203NM / 845 kilo
turbo = 200 pk / 250NM / 930 kilo
per ton berekend:
NA = 174pk / 240NM / 1000 kilo
turbo = 215 pk / 268NM / 1000 kilo
De aanschafprijs van een turbo nieuw, was niet veel duurder (42k versus 45k)
2e hands is dat echter anders, want er zijn er maar 17 nieuw verkocht, versus 196 NA's.
Dat drijft de prijs op.
Daarom zijn aftermarket superchargers of turbo kits voor de NA zo interesant.
Dan gaat het al snel naar 250/270pk en 300NM.
Maar is niet zo exclusief als een originele turbo.
Het leven is geen sprookje.
Als jij rond middernacht je schoen kwijt bent, dan heb je gewoon teveel gezopen.
Als jij rond middernacht je schoen kwijt bent, dan heb je gewoon teveel gezopen.
-
- Nieuw lid
- Berichten: 16
- Lid geworden op: 24 mei 2011 7:42
- Locatie: Enschede
@smiley
M.a.w. voor de power en het gewicht/handling kan ik beter een NA + supercharger/turbo kopen i.p.v. de turbo. Blijft voor de turbo alleen maar de exclusiviteit en restwaarde over (voor de supercharged NA krijg je naderhand waarschijnlijk hetzelfde als voor een normale NA en als je pech hebt misschien wel minder). Handig om te weten net na de verkoop van mijn NA. Tja...
Had gisteren al een beetje een wee gevoel in mijn maag toen de nieuwe eigenaar met de Speedster wegreed.
Bedankt voor de input, ik moet er nog maar eens goed over na gaan denken of het voor mij uiteindelijk wel nut heeft om voor de turbo te gaan.
M.a.w. voor de power en het gewicht/handling kan ik beter een NA + supercharger/turbo kopen i.p.v. de turbo. Blijft voor de turbo alleen maar de exclusiviteit en restwaarde over (voor de supercharged NA krijg je naderhand waarschijnlijk hetzelfde als voor een normale NA en als je pech hebt misschien wel minder). Handig om te weten net na de verkoop van mijn NA. Tja...

Had gisteren al een beetje een wee gevoel in mijn maag toen de nieuwe eigenaar met de Speedster wegreed.
Bedankt voor de input, ik moet er nog maar eens goed over na gaan denken of het voor mij uiteindelijk wel nut heeft om voor de turbo te gaan.
- Smiley
- Groot Speedster Commandeur
- Berichten: 7385
- Lid geworden op: 10 jul 2008 21:46
- Locatie: Etten-Leur
Van een supercharger gooi je inderdaad 4 van de 6k die de conversie kost weg, zodra je bij de installateur wegrijdt.
Turboconversies zul je amper te koop zien, want er zijn er pas 3 gedaan in NL.
keuzes, keuzes
Probeer eens een rondje te bietsen in een SC of een turbo conversie.
Aanstaande zondag is alles aanwezig in Laren.
Turboconversies zul je amper te koop zien, want er zijn er pas 3 gedaan in NL.
keuzes, keuzes

Probeer eens een rondje te bietsen in een SC of een turbo conversie.
Aanstaande zondag is alles aanwezig in Laren.
Het leven is geen sprookje.
Als jij rond middernacht je schoen kwijt bent, dan heb je gewoon teveel gezopen.
Als jij rond middernacht je schoen kwijt bent, dan heb je gewoon teveel gezopen.
-
- Nieuw lid
- Berichten: 16
- Lid geworden op: 24 mei 2011 7:42
- Locatie: Enschede