Foto´s van mijn Milltek.
Foto´s van mijn Milltek.
Bevalt me steeds beter, nu het geluid nog wat harder is geworden.
- Bijlagen
-
- P1010023.JPG (41.8 KiB) 8498 keer bekeken
-
- P1010024.JPG (38.83 KiB) 8506 keer bekeken
- Hendrik-Jan
- Giga lid Carbon
Ja, maar hij zit nergens tegenaan.
Ja scheelt wel wat met de originele maar hij hangt in de originele bevestiginspunten en raakt nergens.
Ik heb ook de kat vervangen, mogelijk dat er een klein verschil in de afstand zit vanaf het uitlaat spruitstuk.
Ik weet niet of jij de kat ook hebt vervangen ?
Deze heeft, als ik het goed heb gelezen, de eindstukken van de turbo c.q. vxr uitvoering. Mogelijk zijn deze wat langer.
Ik heb ook de kat vervangen, mogelijk dat er een klein verschil in de afstand zit vanaf het uitlaat spruitstuk.
Deze heeft, als ik het goed heb gelezen, de eindstukken van de turbo c.q. vxr uitvoering. Mogelijk zijn deze wat langer.
- Hendrik-Jan
- Giga lid Carbon
Re: Ja, maar hij zit nergens tegenaan.
Dat staat er bij mij ook op. Ik heb alleen de einddemper vervangen en hij hangt ook in de originele beugels en nergens tegenaan. Misschien lijkt het anders door de foto.damnedt schreef:Ja scheelt wel wat met de originele maar hij hangt in de originele bevestiginspunten en raakt nergens.
Lotus Elise S2
- Hendrik-Jan
- Giga lid Carbon
- linne150
- Mega lid in de orde van Zilveren nietje
miltek
vraagje voor diegene die de Miltek hebben.Word hij warmer en doordat de pijpen breder zijn moet het daar dan beschermd worden?Het zit er nu onder en ben blij met de sound.Ja en verder ik rijd niet op het circuit mag ik dit dan eigenlijk wel ? enuh mag ik het wel mooi vinden.
vr.gr.linne150

- Piet
- Giga lid Carbon
Re: miltek
Dat viel mij ook op, maar andere zeiden tegen mij dat de oude uitlaat veel warmer werd. Wel is het zo dat deze uitlaat sneller warm wordt maar ook sneller weer afkoelt. Dat is misschien de reden dat je denkt dat hij warmer wordt. Verder heb ik nog geen problemen door hitte onder vonden. Ik heb weleens bij iemand blaren op de verf gezien maar dat was met de standaard uitlaat. Dus ik denk dat je er of last van hebt of niet, zoals ze dat bij Lotus al hadden uitgelegd. Dat geluid zal niet het probleem zijn, als de buren er al niet waker van liggen(worden) dan wie dan wel. Van mij had het allemaal wel wat luider gemogen. Maar mooi is die wel.linne150 schreef:vraagje voor diegene die de Miltek hebben.Word hij warmer en doordat de pijpen breder zijn moet het daar dan beschermd worden?Het zit er nu onder en ben blij met de sound.Ja en verder ik rijd niet op het circuit mag ik dit dan eigenlijk wel ? enuh mag ik het wel mooi vinden.vr.gr.linne150
- Hendrik-Jan
- Giga lid Carbon
Re: miltek
Piet, heb je ook een ander luchtfilter? Ik heb de K&N 57i en die combinatie is geweldig. Ik heb ook geen last van te hete uitlaat. Ik heb op 10 juli (toen was het nog bijna 30 graden) de hele dag gereden en bijna geen snelweg gezien. De uitlaat moet toen erg warm geworden zijn maar dat heeft geen nadelige gevolgen gehad.piet schreef:Dat viel mij ook op, maar andere zeiden tegen mij dat de oude uitlaat veel warmer werd. Wel is het zo dat deze uitlaat sneller warm wordt maar ook sneller weer afkoelt. Dat is misschien de reden dat je denkt dat hij warmer wordt. Verder heb ik nog geen problemen door hitte onder vonden. Ik heb weleens bij iemand blaren op de verf gezien maar dat was met de standaard uitlaat. Dus ik denk dat je er of last van hebt of niet, zoals ze dat bij Lotus al hadden uitgelegd. Dat geluid zal niet het probleem zijn, als de buren er al niet waker van liggen(worden) dan wie dan wel. Van mij had het allemaal wel wat luider gemogen. Maar mooi is die wel.linne150 schreef:vraagje voor diegene die de Miltek hebben.Word hij warmer en doordat de pijpen breder zijn moet het daar dan beschermd worden?Het zit er nu onder en ben blij met de sound.Ja en verder ik rijd niet op het circuit mag ik dit dan eigenlijk wel ? enuh mag ik het wel mooi vinden.vr.gr.linne150
Lotus Elise S2
- Hendrik-Jan
- Giga lid Carbon
Het K&N filter produceert veel meer geluid boven de 3.000 toeren. Wat is er mis met een open luchtfilter? Ben je bang voor meer vuil in het motorblok? dat is (bij een goed filter) niet het geval. Fabriekanten monteren een kleine inlaat om het geluid te beperken.piet schreef:Hoi, Hendrik-Jan
Ik heb het niet zo op open luchtfilters. Het geluid is inderdaad leuk maar voor de rest zijn ze niet zo best. Wellicht dat het wel wat uitmaakt hoeveel geluid de uitlaat produceert. Misschien dat de techneuten hier iets zinnig van kunnen zeggen.
Rij maar een keertje met mij mee, dan kan je het verschil horen.

Lotus Elise S2