Foto´s van mijn Milltek.

Alles wat met uitlaten te maken heeft.
damnedt
Actief lid

Foto´s van mijn Milltek.

Bericht door damnedt »

Bevalt me steeds beter, nu het geluid nog wat harder is geworden.
Bijlagen
P1010023.JPG
P1010023.JPG (41.8 KiB) 8498 keer bekeken
P1010024.JPG
P1010024.JPG (38.83 KiB) 8506 keer bekeken
Hendrik-Jan
Giga lid Carbon

Bericht door Hendrik-Jan »

Lijkt wel of hij verder uitsteekt dan bij mij.
Lotus Elise S2
damnedt
Actief lid

Ja, maar hij zit nergens tegenaan.

Bericht door damnedt »

Ja scheelt wel wat met de originele maar hij hangt in de originele bevestiginspunten en raakt nergens.
Ik heb ook de kat vervangen, mogelijk dat er een klein verschil in de afstand zit vanaf het uitlaat spruitstuk.
Ik weet niet of jij de kat ook hebt vervangen ?

Deze heeft, als ik het goed heb gelezen, de eindstukken van de turbo c.q. vxr uitvoering. Mogelijk zijn deze wat langer.
Hendrik-Jan
Giga lid Carbon

Re: Ja, maar hij zit nergens tegenaan.

damnedt schreef:Ja scheelt wel wat met de originele maar hij hangt in de originele bevestiginspunten en raakt nergens.
Ik heb ook de kat vervangen, mogelijk dat er een klein verschil in de afstand zit vanaf het uitlaat spruitstuk.
Ik weet niet of jij de kat ook hebt vervangen ?

Deze heeft, als ik het goed heb gelezen, de eindstukken van de turbo c.q. vxr uitvoering. Mogelijk zijn deze wat langer.
Dat staat er bij mij ook op. Ik heb alleen de einddemper vervangen en hij hangt ook in de originele beugels en nergens tegenaan. Misschien lijkt het anders door de foto.
Lotus Elise S2
Richard
Mega lid

Bericht door Richard »

Moet je voor het vervangen van je uitlaat de achterclam verwijderen of is bodemplaat verwijderen voldoende?
Hendrik-Jan
Giga lid Carbon

Richard schreef:Moet je voor het vervangen van je uitlaat de achterclam verwijderen of is bodemplaat verwijderen voldoende?
De bodemplaat en het binnenspatbord. Als je een brug hebt kan je er redelijk goed bij.
Lotus Elise S2
Martin
Mega lid

Bericht door Martin »

Richard schreef:Moet je voor het vervangen van je uitlaat de achterclam verwijderen of is bodemplaat verwijderen voldoende?
Ik heb alleen de bodemplaat gedemonteerd en de speedy op bokken gezet, dan kun je overal redelijk bij.

Gr, 8) Martin
Bijlagen
achterkant.jpg
achterkant.jpg (34.17 KiB) 8461 keer bekeken
Martin
Mega lid

Bericht door Martin »

Hendrik-Jan schreef:Lijkt wel of hij verder uitsteekt dan bij mij.
Lijkt bij mij op de foto ook zo :? maar in werkelijkheid is het net zo als bij de oude.

Gr, 8) Martin
linne150
Mega lid in de orde van Zilveren nietje

miltek

Bericht door linne150 »

vraagje voor diegene die de Miltek hebben.Word hij warmer en doordat de pijpen breder zijn moet het daar dan beschermd worden?Het zit er nu onder en ben blij met de sound.Ja en verder ik rijd niet op het circuit mag ik dit dan eigenlijk wel ? enuh mag ik het wel mooi vinden. :wink: vr.gr.linne150
linne150
Mega lid in de orde van Zilveren nietje

Bericht door linne150 »

MARCEL,BEDANKT.Het is geweldig :P vr.gr.Wilbert
Marcel
Mega lid in de orde van gouden nietje
Contacteer:

Bericht door Marcel »

linne150 schreef:MARCEL,BEDANKT.Het is geweldig :P vr.gr.Wilbert
Wilbert, gelukkig en geniet ervan :!:
Piet
Giga lid Carbon

Re: miltek

Bericht door Piet »

linne150 schreef:vraagje voor diegene die de Miltek hebben.Word hij warmer en doordat de pijpen breder zijn moet het daar dan beschermd worden?Het zit er nu onder en ben blij met de sound.Ja en verder ik rijd niet op het circuit mag ik dit dan eigenlijk wel ? enuh mag ik het wel mooi vinden. :wink: vr.gr.linne150
Dat viel mij ook op, maar andere zeiden tegen mij dat de oude uitlaat veel warmer werd. Wel is het zo dat deze uitlaat sneller warm wordt maar ook sneller weer afkoelt. Dat is misschien de reden dat je denkt dat hij warmer wordt. Verder heb ik nog geen problemen door hitte onder vonden. Ik heb weleens bij iemand blaren op de verf gezien maar dat was met de standaard uitlaat. Dus ik denk dat je er of last van hebt of niet, zoals ze dat bij Lotus al hadden uitgelegd. Dat geluid zal niet het probleem zijn, als de buren er al niet waker van liggen(worden) dan wie dan wel. Van mij had het allemaal wel wat luider gemogen. Maar mooi is die wel.
Hendrik-Jan
Giga lid Carbon

Re: miltek

piet schreef:
linne150 schreef:vraagje voor diegene die de Miltek hebben.Word hij warmer en doordat de pijpen breder zijn moet het daar dan beschermd worden?Het zit er nu onder en ben blij met de sound.Ja en verder ik rijd niet op het circuit mag ik dit dan eigenlijk wel ? enuh mag ik het wel mooi vinden. :wink: vr.gr.linne150
Dat viel mij ook op, maar andere zeiden tegen mij dat de oude uitlaat veel warmer werd. Wel is het zo dat deze uitlaat sneller warm wordt maar ook sneller weer afkoelt. Dat is misschien de reden dat je denkt dat hij warmer wordt. Verder heb ik nog geen problemen door hitte onder vonden. Ik heb weleens bij iemand blaren op de verf gezien maar dat was met de standaard uitlaat. Dus ik denk dat je er of last van hebt of niet, zoals ze dat bij Lotus al hadden uitgelegd. Dat geluid zal niet het probleem zijn, als de buren er al niet waker van liggen(worden) dan wie dan wel. Van mij had het allemaal wel wat luider gemogen. Maar mooi is die wel.
Piet, heb je ook een ander luchtfilter? Ik heb de K&N 57i en die combinatie is geweldig. Ik heb ook geen last van te hete uitlaat. Ik heb op 10 juli (toen was het nog bijna 30 graden) de hele dag gereden en bijna geen snelweg gezien. De uitlaat moet toen erg warm geworden zijn maar dat heeft geen nadelige gevolgen gehad.
Lotus Elise S2
Piet
Giga lid Carbon

Bericht door Piet »

Hoi, Hendrik-Jan

Ik heb het niet zo op open luchtfilters. Het geluid is inderdaad leuk maar voor de rest zijn ze niet zo best. Wellicht dat het wel wat uitmaakt hoeveel geluid de uitlaat produceert. Misschien dat de techneuten hier iets zinnig van kunnen zeggen.
Hendrik-Jan
Giga lid Carbon

piet schreef:Hoi, Hendrik-Jan

Ik heb het niet zo op open luchtfilters. Het geluid is inderdaad leuk maar voor de rest zijn ze niet zo best. Wellicht dat het wel wat uitmaakt hoeveel geluid de uitlaat produceert. Misschien dat de techneuten hier iets zinnig van kunnen zeggen.
Het K&N filter produceert veel meer geluid boven de 3.000 toeren. Wat is er mis met een open luchtfilter? Ben je bang voor meer vuil in het motorblok? dat is (bij een goed filter) niet het geval. Fabriekanten monteren een kleine inlaat om het geluid te beperken.
Rij maar een keertje met mij mee, dan kan je het verschil horen. :shock:
Lotus Elise S2
Plaats reactie