nieuwe remblokken?
- Sir_Bongiovi
- Mega lid
- Contacteer:
- Sir_Bongiovi
- Mega lid
- Contacteer:
Alvast wat geld op mn paypal gezet om binnenkort te kunnen bestellen (duurt 2dagen eer het erop staat)
http://www.speedsterclub.nl/phpBB2/down ... d=2749&sid...
OMP remblokken zijn er (voor de meeste
auto's) in 2 uitvoeringen:
1) Road & Sport een remblok voor sportief
straatgebruik, dit zijn de art. 7xxx.
2) Racing compound voor circuit/rally
gebruik, art. 6xxx. Deze zijn minder
geschikt voor straatgebruik.
Prijzen zijn per remblokset (4)!
Circuit gebruik:
OT/6951 Remblok competitie Lotus: Voorremblokken voor type: Lotus
Elise: -1.8 >1998 Opel Speedster: -2.2 16V
€66.64
OT/6952 Remblok competitie Opel: Achterremblokken voor type:
Lotus Elise: -1.8 >1998 Opel Speedster: -2.2 16V
€66.64
Straatgebruik
OT/7951 Remblok road&sport Lotus: Voorremblokken voor type: Lotus
€29.97
OT/7952 Remblok Lotus / Opel: Voorremblokken voor type: Lotus Elise 1.8i
16V bouwjaar na 1996. Opel Speedster 2.2 i 16V bouwjaar na 2001.
€40.46
OT/7954 Remblok road&sport Lotus: Achterremblokken voor type:
€36.89
Ben ik dan niet beter met die van 7951 of 7952 (wagen van 2001)? Vermits ze de 6951 voor circuitgebruik aanduiden?
http://www.speedsterclub.nl/phpBB2/down ... d=2749&sid...
OMP remblokken zijn er (voor de meeste
auto's) in 2 uitvoeringen:
1) Road & Sport een remblok voor sportief
straatgebruik, dit zijn de art. 7xxx.
2) Racing compound voor circuit/rally
gebruik, art. 6xxx. Deze zijn minder
geschikt voor straatgebruik.
Prijzen zijn per remblokset (4)!
Circuit gebruik:
OT/6951 Remblok competitie Lotus: Voorremblokken voor type: Lotus
€66.64
OT/6952 Remblok competitie Opel: Achterremblokken voor type:
€66.64
Straatgebruik
OT/7951 Remblok road&sport Lotus: Voorremblokken voor type: Lotus
€29.97
OT/7952 Remblok Lotus / Opel: Voorremblokken voor type: Lotus Elise 1.8i
16V bouwjaar na 1996. Opel Speedster 2.2 i 16V bouwjaar na 2001.
€40.46
OT/7954 Remblok road&sport Lotus: Achterremblokken voor type:
€36.89
Ben ik dan niet beter met die van 7951 of 7952 (wagen van 2001)? Vermits ze de 6951 voor circuitgebruik aanduiden?
Laatst gewijzigd door Sir_Bongiovi op 30 mei 2011 12:16, 1 keer totaal gewijzigd.
- aKra
- Mega lid in de orde van Zilveren nietje
Als je de straat gebruik blokken neemt zal dit denk ik een zelfde rem resultaat geven als de standaard Opel blokken. Als je de circuit gebruik remmen neemt neemt je remvermogen toe en dit is erg prettig. Vaak moet je dan wel eerst 2-3 x geremd hebben wil het potentieel echt te voor schijn komen maar anders remmen ze bijna zoals de standaard blokken.
Totaal geen last van de ondergewaardeerde remmen kun je altijd nog voor de street versie gaan. Echter, ik raad het af.
Totaal geen last van de ondergewaardeerde remmen kun je altijd nog voor de street versie gaan. Echter, ik raad het af.
- Arno
- Contacteer:
Straat versies (7xxx serie) zijn over het algemeen, vreemd genoeg, veel slechter leverbaar als de 'Race' versies.
Rij al jaren met deze dingen en ze werken IMHO prima ook op straat en in hartje winter.
Kwestie van netjes monteren met wat kopervet op de achterkant en de randen van de remvoering op de blokjes netjes even met een vijl schuin maken en klaar!
Willen soms iets piepen, maar niet al te erg..
Bye, Arno.
Rij al jaren met deze dingen en ze werken IMHO prima ook op straat en in hartje winter.
Kwestie van netjes monteren met wat kopervet op de achterkant en de randen van de remvoering op de blokjes netjes even met een vijl schuin maken en klaar!
Willen soms iets piepen, maar niet al te erg..
Bye, Arno.
No-one can hear you scream at 8600 RPM..
- Sir_Bongiovi
- Mega lid
- Contacteer:
- S. Gonzales
nieuwe remblokken
Ik heb ze er nu twee jaar onder zitten en ze bevallen super!Sir_Bongiovi schreef:ok thanksik weet wat te doen

A je to!
"Buurman...wat doet u nú!"
Relax, nothing is under control!!
"Buurman...wat doet u nú!"
Relax, nothing is under control!!
- 911Speedster
- Actief lid
- Sir_Bongiovi
- Mega lid
- Contacteer:
had eens een mailtje gestuurd hoelang het zou duren voor de blokken; kreeg dit weer
Normaal gaan de bestelling van de voorraad artikelen, de zelfde dag de deur uit.
Alleen de bestelde blokken OT/6951 hebben we momenteel helaas niet op voorraad.
En helaas zittenze komende week ook nog niet in de zending van OMP.
Dus dan wordt het over ca. 3 a 4 weken dat we ze weer hebben.
We hebben wel het blok OT/6448 op voorraad, dit is nagenoeg gelijk aan het bestelde blok.
Breedte en bev gaten kloppen, misschien dat er aan de onderzijde een klein randje afgeslepen zou moeten worden, maar dat weet ik niet zeker.
Als je handig bent dan hoeft deze aanpassing geen probleem te zijn anders zou je helaas moeten wachten.
http://www.autosportcompany.nl/remblok- ... ubaru.html
zou deze kunnen passen? Ik kan er echt geen weken op wachten...
Normaal gaan de bestelling van de voorraad artikelen, de zelfde dag de deur uit.
We hebben wel het blok OT/6448 op voorraad, dit is nagenoeg gelijk aan het bestelde blok.
Breedte en bev gaten kloppen, misschien dat er aan de onderzijde een klein randje afgeslepen zou moeten worden, maar dat weet ik niet zeker.
Als je handig bent dan hoeft deze aanpassing geen probleem te zijn anders zou je helaas moeten wachten.
- Dennizz
RC 5+ dan maar bestellen, miscchien iets duurder maar ook erg goed!Sir_Bongiovi schreef:had eens een mailtje gestuurd hoelang het zou duren voor de blokken; kreeg dit weer
Je kijkt te snel, ik kan niet harder!
- Sir_Bongiovi
- Mega lid
- Contacteer:
heb bovenstaande al betaald ... (paypal); ik heb gevraagd voor annulatie maar geen idee of ze dit doen. (dan bestel ik op eliseshop)Dennizz schreef:RC 5+ dan maar bestellen, miscchien iets duurder maar ook erg goed!Sir_Bongiovi schreef:had eens een mailtje gestuurd hoelang het zou duren voor de blokken; kreeg dit weer
- Smiley
- Groot Speedster Commandeur
Geen idee hoe de wetgeving in belgie is, maar in Nederland kun je alles wat via internet winkels gekocht is binnen 7 werkdagen zonder opgaaf van reden retour sturen, en krijg je je geld terug.Sir_Bongiovi schreef:heb bovenstaande al betaald ... (paypal); ik heb gevraagd voor annulatie maar geen idee of ze dit doen. (dan bestel ik op eliseshop)
http://www.armande.net/regelgeving_internetshops.html
Het leven is geen sprookje.
Als jij rond middernacht je schoen kwijt bent, dan heb je gewoon teveel gezopen.
Als jij rond middernacht je schoen kwijt bent, dan heb je gewoon teveel gezopen.
- Sir_Bongiovi
- Mega lid
- Contacteer:
Inmiddels is alles gemonteerd khad mn vorige bestelling bij autosportcompany.nl geannuleert (omdat ze de komende weken niet gingen binnenkomen) en kreeg meteen mn geld terug via paypal; vervolgens de goedkopere OMP blokken gekocht via dezelfde site. Ik had ze maandagmiddag besteld en dinsdagavond (na 20u) kwam er nog een koerier aan met mn bestelde blokken. autosportcompany.nl is echt een aanrader met een supergoeie service (antwoord snel op mails met vragen,...)
Al ga ik in de toekomst mn blokken wel bestellen en afhalen bij een OMP verdeler in België namelijk www.rpower.be (hadden deze blokken ook niet op voorraad)
Inmiddels zijn de blokken ook gemonteerd; met de hulp van mn werkgever die vroeger nog een garage heeft gehad was dit vlekkeloos verlopen. (de wagen opgekrikt aan de krikpunten vlakbij de voorwielen en achteraf de banden terug vastgezet op zo'n 100Nm.
Merci voor de info aan iedereen hier i appreciate it
http://speedster1282.webs.com/apps/blog/
Al ga ik in de toekomst mn blokken wel bestellen en afhalen bij een OMP verdeler in België namelijk www.rpower.be (hadden deze blokken ook niet op voorraad)
Inmiddels zijn de blokken ook gemonteerd; met de hulp van mn werkgever die vroeger nog een garage heeft gehad was dit vlekkeloos verlopen. (de wagen opgekrikt aan de krikpunten vlakbij de voorwielen en achteraf de banden terug vastgezet op zo'n 100Nm.
Merci voor de info aan iedereen hier i appreciate it

http://speedster1282.webs.com/apps/blog/