Turbo 4009
- Pipo
- Mega lid in de orde van gouden nietje
Turbo 4009
Even een vraagje;
Kent er iemand de voorgeschiedenis van de Speedster Turbo met dashboardnummer 4009?
Het was oorspronkelijk een belgische wagen, die naar Duitsland verkocht is geworden.
Hij zou nogal een ernstig ongeval hebben gehad (over kop gegaan)
Ik zou graag foto's van de schade willlen zien.
Dank bij voorbaat.
Kent er iemand de voorgeschiedenis van de Speedster Turbo met dashboardnummer 4009?
Het was oorspronkelijk een belgische wagen, die naar Duitsland verkocht is geworden.
Hij zou nogal een ernstig ongeval hebben gehad (over kop gegaan)
Ik zou graag foto's van de schade willlen zien.
Dank bij voorbaat.
A thing of beauty is a joy forever!
dan is het misschien wel aardig om ten eerste te weten hoe de rijder(s) het er afgebracht heeft
Als je dat ook weet is het misschien wel aardig om dat nog even te vermelden, klinkt nogal klinisch met deze vraagstelling
Voor hetzelfde geld is de begrafenis net geweest.

Als je dat ook weet is het misschien wel aardig om dat nog even te vermelden, klinkt nogal klinisch met deze vraagstelling

Voor hetzelfde geld is de begrafenis net geweest.

¨speed is life, but control is everything...¨
- Sir_Bongiovi
- Mega lid
- Contacteer:
- Pipo
Hi jongens, lang geleden nietwaar
Nee, mijn blauwe Turbo is al meer dan een jaar verkocht.
Maar ik geef toe; het blijft kriebelen onder de leden
Het idee begint te groeien mij terug een Turbo aan te schaffen. Alhoewel ik mijn originele plan, mij een Ferrari 360 Spider te kopen, nog niet opgegeven heb. Liefst van een particulier. Hints zijn welkom (tot 50.000€). Mag met schade zijn.
Bij mijn speurtocht naar deze laatste, stootte ik in Oostenrijk toevallig op een interessant geprijsde rode Turbo met weinig kilometers op de teller. (of hij met die kleur uit fabriek gekomen is, weet ik niet) Bij navraag bij de verkoper was deze wel zo eerlijk er bij te vermelden dat hij een ongeval had gehad, maar nu als nieuw was hersteld. Het enige dat hij zei was dat hij over kop gegaan was, dat hij het wrak van een Duitser had gekocht, die hem weer uit België had. Vermoedelijk heeft die Duitser hem voor het ongeval gekocht.
Op mijn vraag naar het dashboard nr, mailde de verkoper dat het 4009 was. Als dit een atmo-nr zou zijn, moet het wel één van de allerlaatste zijn geweest die ze gebouwd hebben.
Nu heb ik geen probleem met een goed herstelde wagen, maar dit is geen kleine schade meer. En het lijkt me onwaarschijnlijk dat je een Speedster zonder structurele schade kan doen overslaan. Dus heb ik sterke twijfels bij deze wagen.
Meer weet ik zelf ook niet over het ongeval, en dus ook niet over de toenmalige bestuurder. Ik vermoed dat er wel al wat tijd over gegaan is. Sorry Spider, je zal op je honger moeten blijven zitten

Nee, mijn blauwe Turbo is al meer dan een jaar verkocht.
Maar ik geef toe; het blijft kriebelen onder de leden

Bij mijn speurtocht naar deze laatste, stootte ik in Oostenrijk toevallig op een interessant geprijsde rode Turbo met weinig kilometers op de teller. (of hij met die kleur uit fabriek gekomen is, weet ik niet) Bij navraag bij de verkoper was deze wel zo eerlijk er bij te vermelden dat hij een ongeval had gehad, maar nu als nieuw was hersteld. Het enige dat hij zei was dat hij over kop gegaan was, dat hij het wrak van een Duitser had gekocht, die hem weer uit België had. Vermoedelijk heeft die Duitser hem voor het ongeval gekocht.
Op mijn vraag naar het dashboard nr, mailde de verkoper dat het 4009 was. Als dit een atmo-nr zou zijn, moet het wel één van de allerlaatste zijn geweest die ze gebouwd hebben.
Nu heb ik geen probleem met een goed herstelde wagen, maar dit is geen kleine schade meer. En het lijkt me onwaarschijnlijk dat je een Speedster zonder structurele schade kan doen overslaan. Dus heb ik sterke twijfels bij deze wagen.
Meer weet ik zelf ook niet over het ongeval, en dus ook niet over de toenmalige bestuurder. Ik vermoed dat er wel al wat tijd over gegaan is. Sorry Spider, je zal op je honger moeten blijven zitten

- vauxhall
- Mega lid in de orde van Zilveren nietje
ik herinner mij een rode turbo die over de kop is gegaan of een boom op zn dak heeft gekregen.
Deze had toen 2 donkere stripings over wagen
alsook vleugeldeuren, deze zijn achteraf terug omgebouwd
wagen stond voor 13900euro te koop met schade aan de raambeugel, rest was min of meer ok
zat geen uitlaat op
deze is naar duitsland gegaan en stond toen op mobile.de voor dezelfde prijs
Deze had toen 2 donkere stripings over wagen
alsook vleugeldeuren, deze zijn achteraf terug omgebouwd
wagen stond voor 13900euro te koop met schade aan de raambeugel, rest was min of meer ok
zat geen uitlaat op
deze is naar duitsland gegaan en stond toen op mobile.de voor dezelfde prijs
- Hendrik-Jan
- Giga lid Carbon
Dat geldt voor vrijwel alle dure sportwagens. Ferrari zeker.... Vergeet niet dat het auto's zijn met een stevige nieuwprijs en onderhoud in dezelfde klasse. Kijk eens naar de bandenprijs.. Zelfs een kwalitatief goede 911 is duur in onderhoud.
Probleem bij gebruikte sportwagens is dat het onderhoud vaak de laatste tijd amper is uitgevoerd. Dus wanneer je een auto aanschaft komt er nog een bak geld achteraan voordat het plezier echt kan beginnen.
En vergeet de verzekeringspremie niet.
Maar gelukkig staat er tegenover dat de afschrijving laag/minimaal is.
Probleem bij gebruikte sportwagens is dat het onderhoud vaak de laatste tijd amper is uitgevoerd. Dus wanneer je een auto aanschaft komt er nog een bak geld achteraan voordat het plezier echt kan beginnen.
En vergeet de verzekeringspremie niet.
Maar gelukkig staat er tegenover dat de afschrijving laag/minimaal is.
Lotus Elise S2
- Maik
- Groot Speedster Commandeur
De 360 is al een stuk vriendelijker voor de knip qua onderhoudskosten dan de 355 (hele blok eruit voor een nieuwe distributieketting/riem bv) en types daarvoor, daar komen ook vaak die spookverhalen van, beurten van 8000euro bv, maar dat is niet meer echt terecht.
Ik denk dat Pipo ook wel een groot deel van het onderhoud zelf kan doen waardoor het nog best weleens mee zou kunnen vallen. En niet te vergeten, Pipo poetst ook liever dan dat hij rijdt, dus veel slijtage zal sowieso niet optreden

Ik denk dat Pipo ook wel een groot deel van het onderhoud zelf kan doen waardoor het nog best weleens mee zou kunnen vallen. En niet te vergeten, Pipo poetst ook liever dan dat hij rijdt, dus veel slijtage zal sowieso niet optreden

- Pipo
Ferrari
Ik weet exact wat hij kost aan onderhoud. Maar ik ken de wagen heel goed, en normaal onderhoud incl. riemen vervangen kan ik gemakkelijk zelf doen daar ik een goed uitgeruste werkplaats en de kennis heb. (en het is een hobbyrayz25 schreef:Mijn vader zegt dat die alleen een ferrari koopt als die miljonair is eerder niet. Je moet ook onderhoudt kunnen betalen en dat blijkt nog al eens een probleem te zijn. Als je net 50.000 euro kan vrijmaken zal ik er nog geen eens aan beginnen. Als je een ton heb kan de gok wagen.

En niet dat het je wat aangaat, maar als ik wil kan ik een nieuwe ook aanschaffen

Mijn keuze voor de 360 is overwogen. Het is mijn droomwagen. Ik wil absoluut een handgeschakelde en nieuwere modellen zijn alle met stuurflippers. En bij de 360 kan je alle riemen vervangen zonder de motor te moeten lichten wat oudere modellen uitsluit.
Ik weet enkele goede RHD Spiders in de UK staan voor ca 46.000€. Maar dat is enkel als laatste optie. Er zijn namelijk 2 grote nadelen aan. Slecht zicht op tegenliggers bij voorbijsteken is de meest voor de hand liggende. Maar betaalautomaten is een tweede; je moet er steeds voor uitstappen wat soms niet mogelijk is. Voor het eerste probleem heb ik wel al een oplossing bedacht. Ik zou dan een kleine camera in de linkerhoek van de voorruit monteren met een klein scherm naast het stuur (of via een stereo met scherm). Goed bedacht, hé

Ik heb nog niemand gevonden die een RHD 360 naar LHD heeft omgebouwd. Vermoedelijk omdat je dan goedkoper ineens een LHD koopt.
@ Vauxhall.
Je omschrijving kan wel eens kloppen. Hij heeft inderdaad 2 zwarte strepen; al de rest is standaard.
Maar ik weet ook nog een andere rode te koop, die daaraan voldoet. Die heeft een identieke striping, maar ook vleugeldeuren.
- sooike
- Mega lid in de orde van Zilveren nietje
Re: Ferrari
Vermoedelijk deze,Pipo schreef:@ Vauxhall.
Je omschrijving kan wel eens kloppen. Hij heeft inderdaad 2 zwarte strepen; al de rest is standaard.
Maar ik weet ook nog een andere rode te koop, die daaraan voldoet. Die heeft een identieke striping, maar ook vleugeldeuren.
http://nl.autoscout24.be/Details.aspx?id=192351523
Die hebben we een tijdje geleden gezien in La Roche tijdens ons ardennenritje met Vino en co.
Einfach nur ein nackter Sportler