Toe link upgrade
- S. Gonzales
- Mega lid in de orde van Zilveren nietje
- Berichten: 1925
- Lid geworden op: 02 jun 2009 19:21
- Locatie: Noord Holland
Toe link upgrade
Afgelopen woensdag heb ik bij Yvo de RVS toe link set opgehaald, de toe link upgrade is onderdeel van een aantal aanpassingen op korte termijn. Zo ligt er inmiddels een nieuwe set Motec wheels in Titanium kleur te wachten op de Toyo R888's die over een paar dagen binnen zijn.
Donderdag ben ik begonnen met de montage.
Het boren van de 4 gaatjes aan de linkerkant leek mij iig erg lastig. In de praktijk bleek dat gelukkig mee te vallen. De uitlaat (downpipe) kon gewoon op z'n plaats blijven, de isolatie een beetje wegwerken was voldoende om er met een compacte boormachine bij te komen. Na (tijdelijke) montage van de steunplaat kun je de plaats waar de gaatjes (6 mm) komen goed aftekenen. De M 10 bout door de onderste draagarm heb ik tijdelijk vastgezet met een gewone moer i.p.v. de bijgeleverde nylock moer. Het boren (met nieuwe boortjes, eerst 3 mm en daarna 6 mm) ging erg makkelijk. De rubber afdichtingen heb ik vooraf volgespoten met vet. Daarna alle M6 boutjes met een momentsleutel vastgezet op 11 Nm en de M 10 borgmoeren gemonteerd met 45 Nm. De rechterkant biedt meer ruimte en gaat dus wat makkelijker. De klauwhamer op de foto is gebruikt om de centreerpuntjes voor de boorgaatjes te slaan.
Van tevoren had ik de wielstand (sporing) opgemeten met een lasertje van nog geen €4,00 bij Blokker). Daar heb je veel plezier van wanneer je weer een redelijke basisafstelling wilt hebben. Voor het exacte afstellen moet je toch op een uitlijnbrug.
De auto wordt er niet sneller van maar wanneer ik straks met semi slicks ga rijden is het wel een veilig idee.
Donderdag ben ik begonnen met de montage.
Het boren van de 4 gaatjes aan de linkerkant leek mij iig erg lastig. In de praktijk bleek dat gelukkig mee te vallen. De uitlaat (downpipe) kon gewoon op z'n plaats blijven, de isolatie een beetje wegwerken was voldoende om er met een compacte boormachine bij te komen. Na (tijdelijke) montage van de steunplaat kun je de plaats waar de gaatjes (6 mm) komen goed aftekenen. De M 10 bout door de onderste draagarm heb ik tijdelijk vastgezet met een gewone moer i.p.v. de bijgeleverde nylock moer. Het boren (met nieuwe boortjes, eerst 3 mm en daarna 6 mm) ging erg makkelijk. De rubber afdichtingen heb ik vooraf volgespoten met vet. Daarna alle M6 boutjes met een momentsleutel vastgezet op 11 Nm en de M 10 borgmoeren gemonteerd met 45 Nm. De rechterkant biedt meer ruimte en gaat dus wat makkelijker. De klauwhamer op de foto is gebruikt om de centreerpuntjes voor de boorgaatjes te slaan.
Van tevoren had ik de wielstand (sporing) opgemeten met een lasertje van nog geen €4,00 bij Blokker). Daar heb je veel plezier van wanneer je weer een redelijke basisafstelling wilt hebben. Voor het exacte afstellen moet je toch op een uitlijnbrug.
De auto wordt er niet sneller van maar wanneer ik straks met semi slicks ga rijden is het wel een veilig idee.
- Bijlagen
-
- IMG_3525 [640x480].JPG (80.03 KiB) 10081 keer bekeken
-
- IMG_3523 [640x480].JPG (92.38 KiB) 10089 keer bekeken
-
- IMG_3519 [640x480].JPG (82.89 KiB) 10078 keer bekeken
A je to!
"Buurman...wat doet u nú!"
Relax, nothing is under control!!
"Buurman...wat doet u nú!"
Relax, nothing is under control!!
- S. Gonzales
- Mega lid in de orde van Zilveren nietje
- Berichten: 1925
- Lid geworden op: 02 jun 2009 19:21
- Locatie: Noord Holland
Toe link upgrade
Nog een foto van het laserapparaatje. Op de foto is het rode puntje/streepje een beetje lastig te zien.
- Bijlagen
-
- IMG_3515 [640x480].JPG (73.39 KiB) 10078 keer bekeken
-
- IMG_3516 [640x480].JPG (68.58 KiB) 10078 keer bekeken
A je to!
"Buurman...wat doet u nú!"
Relax, nothing is under control!!
"Buurman...wat doet u nú!"
Relax, nothing is under control!!
- Smiley
- Groot Speedster Commandeur
- Berichten: 7385
- Lid geworden op: 10 jul 2008 21:46
- Locatie: Etten-Leur
Volgens mji gaat Gonzales me zo voorbij knallen op cpz in augustus met zijn plakbanden 

Laatst gewijzigd door Smiley op 10 jul 2011 17:43, 1 keer totaal gewijzigd.
Het leven is geen sprookje.
Als jij rond middernacht je schoen kwijt bent, dan heb je gewoon teveel gezopen.
Als jij rond middernacht je schoen kwijt bent, dan heb je gewoon teveel gezopen.
- Smiley
- Groot Speedster Commandeur
- Berichten: 7385
- Lid geworden op: 10 jul 2008 21:46
- Locatie: Etten-Leur
Onze engelse vrienden hebben bij yvo een groupbuy prijs losgekregen voor de kit:
http://www.vx220.org.uk/forums/index.ph ... t-numbers/
Geldig tot 14 feb dit jaar!!!!!
http://www.elise-shop.com/eliseshop-toe ... 02323.html
http://www.vx220.org.uk/forums/index.ph ... t-numbers/
Geldig tot 14 feb dit jaar!!!!!
http://www.elise-shop.com/eliseshop-toe ... 02323.html
Het leven is geen sprookje.
Als jij rond middernacht je schoen kwijt bent, dan heb je gewoon teveel gezopen.
Als jij rond middernacht je schoen kwijt bent, dan heb je gewoon teveel gezopen.
- Dominique
- Mega lid in de orde van Zilveren nietje
- Berichten: 1663
- Lid geworden op: 15 jan 2006 22:01
- Locatie: Noord Holland
Co'tje, doe mij eens een plezier en beloof dat je langzaam je snelheid opbouwd op de circuits...Co'tje schreef:Zo, die zijn besteld. Thanks for the tip.
Samen met twee flesjes veel te dure remolie en CL5+ rondom.
Alleen nog een setje Zimmermann schijven op de kop tikken en dan is het wel weer genoeg voor dit jaar. En dan eindelijk een paar dagen knallen met LoT komende zomer.


- S. Gonzales
- Mega lid in de orde van Zilveren nietje
- Berichten: 1925
- Lid geworden op: 02 jun 2009 19:21
- Locatie: Noord Holland
toe link upgrade
Met de T1R's kun je heel veel lol hebben, maar zoals Dominique zegt, rustig opbouwen en goed kijken (naar anderen). De grip (of juist het gebrek aan) goed leren aanvoelen en vooral veel plezier hebben aan '' het doen''.
Het belangrijkst is mijns inziens niet de snelste tijd maar de juiste lijnen en de fun- en gezelligheidsfactor van zo'n dag. Met als bonus dat je er weer iets van geleerd heb. Daarna pas een set 888's eronder en je weet niet wat je meemaakt
Mijn rondjes (naast Dominique) waren iig zeer leerzaam!
Het belangrijkst is mijns inziens niet de snelste tijd maar de juiste lijnen en de fun- en gezelligheidsfactor van zo'n dag. Met als bonus dat je er weer iets van geleerd heb. Daarna pas een set 888's eronder en je weet niet wat je meemaakt

Mijn rondjes (naast Dominique) waren iig zeer leerzaam!

A je to!
"Buurman...wat doet u nú!"
Relax, nothing is under control!!
"Buurman...wat doet u nú!"
Relax, nothing is under control!!
- Smiley
- Groot Speedster Commandeur
- Berichten: 7385
- Lid geworden op: 10 jul 2008 21:46
- Locatie: Etten-Leur
Vorige week ook de elise-shop toelinks gemonteerd.
Aan Joops verslag weinig toe te voegen.
Ik hield de volgende onderdelen over. (ik denk voor de turbo)

Wat meer detail van de bracket:



En de aansluiting op de hub:

Geen high-tech laser voor mij
Een liniaal op de as drukken, en aftekenen op de wielkuip.
Aan Joops verslag weinig toe te voegen.
Ik hield de volgende onderdelen over. (ik denk voor de turbo)

Wat meer detail van de bracket:



En de aansluiting op de hub:

Geen high-tech laser voor mij

Een liniaal op de as drukken, en aftekenen op de wielkuip.
Het leven is geen sprookje.
Als jij rond middernacht je schoen kwijt bent, dan heb je gewoon teveel gezopen.
Als jij rond middernacht je schoen kwijt bent, dan heb je gewoon teveel gezopen.