Lotus on Track: zaterdag 13 Augustus as circuitdag Zandvoort

Aanstaande evenementen.
YvoTuk
Mega lid
Contacteer:

Lotus on Track: zaterdag 13 Augustus as circuitdag Zandvoort

Bericht door YvoTuk »

Ik weet dat sommigen van jullie er al eens van gehoord hebben (Arno!) maar ik wil jullie toch graag even mee laten delen in Lotus-on-Track.

Deze club is een non-profit organisatie die trackdays organiseert voor Lotus eigenaren en eigenaren van soortgelijke auto's (kijk nou.. daar past de Speedster mooi in ;))

Non-profit wil dus zeggen dat je de kosten betaalt voor de huur van het circuit en alles eromheen en that's it!

Naast een interessante prijs biedt Lotus-on-Track als ENIGE organisatie een verregaande vorm van disciplince. Inhalen doe je alleen op rechte stukken als de persoon voor je richting naar rechts aangeeft en 'lift'. Er wordt niet geraced, ieder is met zijn eigen ding bezig en zijn EIGEN grenzen aan het verkennen (niet die van een ander).

Wil je het een keer proberen? Op 13 augustus is er een Lotus-on-Track trackday op Zandvoort 8) Voor 200 Euro kan je van 's ochtends vroeg tot het begin van de avond op Zandvoort rijden. (open pitlane, niet in sessies, niet een paar keer een half uur, gewoon de hele dag!)

We hebben (omdat we achter het gedachtengoed van Lotus-on-Track staan) ruimte gereserveerd op onze webshop waar je direct een abonnement en circuitdagen kunt reserveren. Die dagen koop je dan overigens niet bij www.Elise-Shop.com (lijkt wel zo, maar is niet zo) maar rechtstreeks via een software verbinding bij Lotus-on-Track.

Als inmiddels toch ook wel redelijk ervaren circuit rot kan ik jullie van harte aanraden om het eens te proberen. Ik ken (buiten mensen die zich niet kunnen beheersen) niemand die niet overtuigd is van de werkwijze van Lotus-on-Track. Helemaal top!
Laatst gewijzigd door YvoTuk op 23 jul 2005 21:40, 1 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding
Marcel
Mega lid in de orde van gouden nietje
Contacteer:

Bericht door Marcel »

Hoi,

hoeveel auto's worden er op zo'n dag losgelaten op het circuit :?:

Hoe zit dat verzekeringstechnisch :?:

Groet Marcel
SteV6

Bericht door SteV6 »

Marcel schreef:Hoi,

hoeveel auto's worden er op zo'n dag losgelaten op het circuit :?:

Hoe zit dat verzekeringstechnisch :?:

Groet Marcel
Precies mijn vragen! Hoe gaat het met (onbedoelde) schade aan elkaars auto's en hoe gaat het circuit om met "schade" aan de grindbak/grasstrook mocht je daar onverhoopt op terecht komen om wat voor reden dan ook?

SteV6
S4 Avant
Maik
Groot Speedster Commandeur

Bericht door Maik »

Ik denk dat we allemaal stiekem die antwoorden wel al aanvoelen... Schade aan het circuit is dokken (aan zandvoort), en schade aan elkaars wagen is "regelen met elkaar" denk ik.

Zekerheid: geen
Lol: in onbeperkte mate!

:P

Ik ga erover denken...

M.
Afbeelding
Arno
Mega lid in de orde van Zilveren nietje
Contacteer:

Bericht door Arno »

Yup.

Verzekering op dit soort dagen is erg eenvoudig: geen

Helaas is het fenomeen 'trackdays' hier in NL zo onbekend dat geen enkele verzekeringsmaatschappij er aan wil beginnen om je auto dan te dekken.

Op zich jammer, want ik heb heel wat dagen al gedaan en de hoeveelheid schades is vrijwel altijd nihil.

In ieder geval zijn de risico's IMHO stukken minder als buiten het hek in de straten van Zandvoort zelf :)

Ik heb wel eens geinformeerd naar circuit-dekking, maar dan kom je bij race-auto verzekering. Probleem daar was alleen weer dat die geen auto's wilden verzekeren met een kenteken (dus alleen echte circuit-auto's) en dan nog eens met minimaal 10.000eur eigen risico if zo. Was dus ook niet interessant.

Helaas ben ik op de 13e net op de terugweg van vakantie, maar daarna hoop ik weer gauw wat dagen te gaan doen..

Bye, Arno.
Marcel
Contacteer:

Bericht door Marcel »

Mwa de 13e kan ik in ieder geval al niet............werken :evil:

Het idee eens los op het circuit is wel leuk, maar geen verzekering.....iets om over na te denken :?
YvoTuk
Mega lid
Contacteer:

Bericht door YvoTuk »

Arno's uitspraken kloppen idd. Je bent nooit verzekerd (althans niet automatisch) als je het circuit opgaat.

Maar ik weet dat André Beurskens wél een circuitverzekering heeft afgesloten. Kost dacht ik iets van 150 Euro per dag, maar is wel verzekerd :)
Afbeelding
Arno
Contacteer:

Bericht door Arno »

YvoTuk schreef:Maar ik weet dat André Beurskens wél een circuitverzekering heeft afgesloten. Kost dacht ik iets van 150 Euro per dag, maar is wel verzekerd :)
Yup.. Maar ik geloof dat dat een speciale 'deal' van zijn verzekeringsagent was of zo.. Hij kon het in ieder geval helaas niet aan anderen aanbieden.

Wel jammer, maar ach.. Ik blijf erbij dat het op goed georganiseerde dagen (en waar de organisatie er ook niet voor schroomt om inderdaad op te treden tegen 'overtreders') heel erg weinig risico is.

Ik voel me op het circuit in ieder geval stukken safer als regelmatig op de weg wanneer ik weer eens wordt afgesneden...

(of een motorfiets op m'n neus parkeert :D )

Bye, Arno.
YvoTuk
Mega lid
Contacteer:

Bericht door YvoTuk »

Helemaal met Arno eens!

Ik heb afgelopen week een soort euhmm... trackday week gehad :D zaterdag op Croix en Termois, Maandag op het circuit van Dijon en Dinsdag op Magny Cours.

Aantal schadegevallen: NUL

Aantal mensen die een probleem hebben om die enorme grijns van hun kop te krijgen: ALLEMAAL 8)

De organisatie is bij zoiets van groot belang. Zij zetten de regels uit en zorgen ervoor dat de risico's zo veel mogelijk vermijd worden.
Daarna komt het op jezelf neer. Je zoekt in feite je eigen limieten op maar ook die van je auto.

Als het je eerste trackday is zou ik je adviseren 's ochtends gelijk een instructeur te boeken. Voor 15 Euro krijg je een gercertificeerd instructeur naast je die je eerst een paar ronden laat rijden om te zien hoe je het doet en daarna bocht voor bocht uitlegt wat je kunt verbeteren.

Je staat verstelt van jezelf na zo'n dagje!

Nogmaals.. een absolute aanrader. En als je overweegt een keer het circuit op te gaan is dit echt dé kans omdat de dag relatief goedkoop is (normaal betaal je het dubbele voor zoveel 'tracktime') en omdat de organisatie op veiligheid is toegespitst. Helaas ben ik op Zandvoort nog geen enkele Nederlandse organisator tegengekomen die veiligheid zo hoog in het vaandel heeft, dus is het wachten iedere keer op LoT.
Afbeelding
jans
Giga lid Carbon

Bericht door jans »

YvoTuk

Had het niet beter kunnen zeggen, helemaal mee eens. :thumbup:
Heb het op Assen meegemaakt , en daar was het perfekt geregeld.

jans
van dijk

Bericht door van dijk »

Wie gaan er heen? Misschien kom ik foto's maken, ik rij niet mee.
YvoTuk
Mega lid
Contacteer:

Bericht door YvoTuk »

ikke! :)
Afbeelding
Maik
Groot Speedster Commandeur

Bericht door Maik »

Ik zit dan in Edersee :? (http://www.speedsterclub.nl/phpBB2/viewtopic.php?t=586)

Anders was ik er waarschijnlijk wel bij geweest!
Wanneer komt er weer een soortgelijke dag, weet jij dat Yvo?

M.
Afbeelding
YvoTuk
Mega lid
Contacteer:

Bericht door YvoTuk »

ik denk dat dit de laatste keer Zandvoort is dit jaar.

Probleem is dat Zandvoort de pretenties heeft van een GP circuit maar dat in werkelijkheid niet helemaal waar kan maken. Met andere woorden, ga je naar Spa, dan kan je rekenen op hordes engelsen die graag overkomen voor een dagje sturen.
Zandvoort is weliswaar redelijk populair, maar bij lange na niet zo populair als Spa of de Ring.

.....maar ze vragen wel hetzelfde...... :roll: En da's best lastig want dat maakt het gewoon een erg duur circuit. (goed geregeld in Nederland! *not*)

Als je op redelijke termijn het circuit opwil zou ik zeggen de 20ste op Abbeville (als er nog plek is) of Folembray op de eerste oktober of Spa op 3 oktober of Abbeville op 4 oktober 8) 8)

In september zitten we met zijn allen in de Alpen :D
Afbeelding
blue speedster
Lid

Bericht door blue speedster »

Beste YvoTuk,

Als je a.s. zaterdag op zandvoort wilt gaan rijden.
Kan je er dan op zaterdag zo naar het circuit toe rijden en deze
€ 200 kontant betalen en dan direct rijden op het circuit ?

Of moet je eerst deze € 200 op een rekening nummer overmaken ?

Graag een reactie voor zaterdag a.s.

met vr. gr.

Blue speedster
Plaats reactie