Poelie('s)
Poelie('s)
Omdat Speedy buiten staat in weer en wind en niet heel vaak lekker los mag de laatste tijd ivm nieuwbouw huis (en garage/warm plekje voor Speedy!) heb ik last van een irritant "vogeltje" onder de kap...
Hij blijft piepen!
Knetter gek word ik er van!
Kan iemand mij vertellen wat voor poelie er op de compressor zit of moet ik hiervoor naar de leverancier?! (Eaton compressor gemonteerd door Hitec)
Wil namelijk de Multiriem,spanrollen en poelie's maar gaan (Laten?!) vervangen.
Dank voor jullie input !!
Gr.Paul
Hij blijft piepen!
Knetter gek word ik er van!
Kan iemand mij vertellen wat voor poelie er op de compressor zit of moet ik hiervoor naar de leverancier?! (Eaton compressor gemonteerd door Hitec)
Wil namelijk de Multiriem,spanrollen en poelie's maar gaan (Laten?!) vervangen.
Dank voor jullie input !!
Gr.Paul
Nr.0672
- Smiley
- Groot Speedster Commandeur
- Berichten: 7379
- Lid geworden op: 10 jul 2008 21:46
- Locatie: Etten-Leur
Heb je een stage I of een stage II SC?
Is er motorisch nog wat gewijzigd bij de conversie?
Uitlijning van de poelie tijdens een conversie is een vak apart.
Ook het gebruik van de juiste type snaar.
Beiden kunnen bij misgaan zorgen voor een piepende poelie, en in het slechtste geval een snaar die klapt.
Is er motorisch nog wat gewijzigd bij de conversie?
Uitlijning van de poelie tijdens een conversie is een vak apart.
Ook het gebruik van de juiste type snaar.
Beiden kunnen bij misgaan zorgen voor een piepende poelie, en in het slechtste geval een snaar die klapt.
Het leven is geen sprookje.
Als jij rond middernacht je schoen kwijt bent, dan heb je gewoon teveel gezopen.
Als jij rond middernacht je schoen kwijt bent, dan heb je gewoon teveel gezopen.
He Paul , de uitlijning is een heel precies werkje, zit je er 1 mm naast dan kan dat al problemen veroorzaken zelf heb ik dat `getjilp` ook gehad (hoezo de mus sterft uit, ze zaten met zijn allen in mijn achterbak hoor, wat een herrie )
Het kwam overigens pas een tijdje na installatie van de compressor naar voren en ging van heel ver weg op de achtergrond naar zeer goed hoorbhaar. Van der Kooi heeft toen het e.e.a moeten uitlijnen en sindsdien is nooit meer teruggeweest.
Voordat je dus alles gaat vervangen zou ik er maar eens door iemand als van der Kooi naar laten kijken. Mocht je tot vervanging van onderdelen overgaan dan kan hij je vast vertellen welk je moet hebben, hij installeert immers ook Eaton compressors op de Elise met toyota blok.
Ik zou persoonlijk niet zo snel zelf gaan klussen aan dit soort zaken tenzij je er ervaring mee hebt natuurlijk...
grt,
ralph
Het kwam overigens pas een tijdje na installatie van de compressor naar voren en ging van heel ver weg op de achtergrond naar zeer goed hoorbhaar. Van der Kooi heeft toen het e.e.a moeten uitlijnen en sindsdien is nooit meer teruggeweest.
Voordat je dus alles gaat vervangen zou ik er maar eens door iemand als van der Kooi naar laten kijken. Mocht je tot vervanging van onderdelen overgaan dan kan hij je vast vertellen welk je moet hebben, hij installeert immers ook Eaton compressors op de Elise met toyota blok.
Ik zou persoonlijk niet zo snel zelf gaan klussen aan dit soort zaken tenzij je er ervaring mee hebt natuurlijk...
grt,
ralph
- Smiley
- Groot Speedster Commandeur
- Berichten: 7379
- Lid geworden op: 10 jul 2008 21:46
- Locatie: Etten-Leur
Als je een stage 1 hebt, moet er een grotere poelie op dan de standaard 3.35 inch, omdat de boel ander kapot draait.Pw schreef:maar "dan zal het...."
Als je een stage II hebt (die van 250pk) zonder wijzigingen in het binnenwerk van de motor, is dat 99 van de 100 keer een 3.35 inch (8.5 cm) poelie.
Als het binnenwerk verstevigd is, kun je kleinere poelies gebruiken als een 3.0, 2.9 of 2.8
Alles is in inches, dus terugrekenen naar cm en de liniaal eens in je motorcompartiment steken
Succes ermee.
Ik kan je bijna garanderen dat je probleem in de uitlijning zit, en niet in je poelie.
Het leven is geen sprookje.
Als jij rond middernacht je schoen kwijt bent, dan heb je gewoon teveel gezopen.
Als jij rond middernacht je schoen kwijt bent, dan heb je gewoon teveel gezopen.