Koetswerk begint te scheuren?

Alle overige technische zaken.
Gast

Koetswerk begint te scheuren?

Bericht door Gast »

Hallo,aan alle speedy fans

Ik heb zojuist bij het poetsen van de speedster gemerkt dat het koetswerk gedeelte begint te scheuren.En dit op het gedeelte waar de pin zit voor de deur vergrendeling , helemaal onderaan waar de carbon bekleding ophoud daar begint het te scheuren.
Zijn er soms nog die zoiets hebben meegegaakt?
Ik meen ooit iets gehoord te hebben dat de grote dorpel begon te scheuren.Maar de plaats waar het bij mij begint lijkt me zo onlogisch omdat daar geen directe krachten op komen.Of zie ik het fout.
Voor mij is dit echt niet normaal.
speedster
Mega lid in de orde van Zilveren nietje

Bericht door speedster »

Dat heb ik ook gehad. Kom volgens mij met het in en uit stappen. Als je leun op de zwarte dorpel dan duw je hem naar beneden op de gekleurde dorpel en barst er een stukje af of scheurd. Het viel bij mij nog onder garantie en mijn achter body hetzelfde probleem bij de tankdop.

In Amersfoort is er een Speedster geheel gestript en over gespoten ivm de scheuren.
Martin
Mega lid

Bericht door Martin »

Hi,

Dit probleem had ik ook, Dealer netjes opgelost.

Het probleem is dat aan de onderkant ruimte zit, dus als je het indrukt veert het.

Aan de bijrijderskant had ik het probleem niet hier heb ik gelijk kit onder in
gespoten nu is het sterk en kan het ook niet meer scheuren.

Gr, 8) Martin
Pipo
Mega lid in de orde van gouden nietje

Re: Koetswerk begint te scheuren?

Bericht door Pipo »

Heb bij mij ook al verschillende scheuren laten herstellen.

Dorpel bestuurder: begon te barsten in de rechter-onderhoek, juist onder de zwarte cover die de alu-drempel bedekt.
Dorpel passagier: een 10 cm dwarse scheur in het drempelvlak onder de deur. Dit was ontstaan doordat een mecanieker van de garage er zijn knie op had gezet.
Deur bestuurder: barstte volledig door van het slot naar de buitenrand.

Alle zaken zijn onder garantie hersteld.

Wordt niet onder garantie aanvaard: beide grote zilverkleurige binnendeurpanelen beginnen aan de achterbovenhoek te barsten. Aan beide deuren op exact dezelfde plaats. Opel weigert de panelen onder garantie te vervangen. Hierover is het laatste woord nog niet gesproken.
A thing of beauty is a joy forever!
Martin
Mega lid

Bericht door Martin »

hi,

Nog even terug komen op de kit die ik heb gebruikt, dit is een soort autokit
naam even vergeten morgen weet ik meer.

Gr, 8) Martin
Martin
Mega lid

Bericht door Martin »

Hier bij het merk van de kit: SIKAFLEX (construction)
Deze heb je in verschillende kleuren super kit. :)

Gr, 8) Martin
groenteboer
Lid

Bericht door groenteboer »

Hmm dit vind ik toch wel heel raar. Aangezien er zoveel mensen dit probleem blijken te hebben, is dat met elk exemplaar dus ergens in de nabije toekomst wel te verwachten!
Uitermate slordig, zit lekker in elkaar dan!
Ik zit juist een Speedster te overwegen. Geen comfort tot daar aan toe....maar hij moet wel goed in elkaar zitten natuurlijk! :roll:
Pug106 Rallye 1.6
...met de groeten van uw groenteboer
groenteboer
Lid

Maar stel je bent door je garantie en zoiets gebeurt, is dat nog behoorlijk te herstellen dan zonder dat de auto direct zowat totall loss is?
Pug106 Rallye 1.6
Maik
Groot Speedster Commandeur

Bericht door Maik »

Ik denk dat dat altijd nog wel mee zal vallen hoor groetenboer. Het is altijd zeer plaatselijk dus die reparaties zullen niet al te duur uitvallen denk ik. Volgens mij is het ook op plaatsen die je niet eens goed ziet dus is het nog maar de vraag of je het ook echt WILT repareren. Ikzelf zou daar nog eens goed over nadenken dan (als de auto uit garantie is).

gr.
Maikel
Afbeelding
Hendrik-Jan
Giga lid Carbon

Bericht door Hendrik-Jan »

Het scheuren moet ook niet overdreven worden. Je auto breekt niet in 2en hoor. Het ligt eraan of je je eraan stoort of niet. Voordeel is dat het niet kan roesten ( :twisted: )dus de houdbaarheid van een Speedster is enorm lang. :lol:
speedster
Mega lid in de orde van Zilveren nietje

Bericht door speedster »

De scheur moet je zien als een soort haar wat op je lak leg. Dat is het enige wat je zie en kan verder geen kwaad. Behalve als er water onder kom en het ga vriezen. Ijs zet uit en dan spring de verf met de polyster er wel af.
groenteboer
Lid

Trouwens, valt dat niet gewoon onder carrosserie garantie ??
Je zou denken van wel, roesten doet ie natuurlijk niet, maar ze geven volgens autoweek dan in ieder geval 6 jaar garantie op de carrosserie. Lijkt me dan dus dat dat er wel onder moet vallen. Aangezien niemands Speedster ouder dan die 6 jaar kan zijn,... op naar die Opel dealer!
Ja toch?
Zou anders wel erg makkelijk garantie geven zijn, als er niets onder valt. :roll:
Pug106 Rallye 1.6
Flaminiasupersport
Actief lid
Contacteer:

Scheurtjes in de dorpel

Bericht door Flaminiasupersport »

Nou... Had hier niet later dan gisteren over gelezen en deze morgen stapte ik uit de wagen en KNAK... een barst daar waar het zwarte gedeelte eindigt en waar je meestal op steunt bij het uitstappen :twisted: :twisted: :twisted: :twisted:

Ik heb een vriend die verkoper is bij OPEL :lol: :lol: :lol: eens zien wt die zegt daar de waarborg op het koetswerk zoals ik hier heb gelezen misschien wel eens van toepassing zou kunnen zijn

Zoniet laat ik het zo... het verandert niets aan de stevigheid van de wagen en zal mijn "uitstap technieken" maar een beetje aanpassen :? :?
Dutch Boy
Actief lid
Contacteer:

niet doen...

Bericht door Dutch Boy »

Beste Flaminia,

Bij een bezoek aan LOTUS WORKS eerder dit jaar werd er, i.v.m. de houdbaarheid van de carrosserie :!: , geadviseerd:

- leun niet op de dorpel :!: :evil:
- trek je niet op aan de raamlijst :!: :evil:

Hoe dan er-in-en-er-uit? Rollen :P
& nu maar oefenen 8)
Flaminiasupersport
Actief lid
Contacteer:

Bericht door Flaminiasupersport »

Ik heb mijn ENTRY en EXIT PROCEDURES al wat aangepast... Ik kan er nu min of meer op een "elegante" manier uitklauteren... :P
Plaats reactie