Verlichting
Verlichting
Heb de laatste paar weken wat last van m'n koplampen, zowel links als rechts. Vaak als ik hem start brand de linker niet en na een paar tellen rijden springt ie weer aan, meestal door een hobbel in het wegdek. En zo nu en dan wil rechts ook weleens uitvallen, maar springt eigenlijk vrij snel weer aan. Iemand een idee waar dit door kan komen.
# 0695
- Manta79
- Mega lid in de orde van Zilveren nietje
Voor de klep openen, ik dacht met een dop 15 kan je een moer van je koplamp losdraaien (soms is het een vleugelmoer). Daaronder zit een zwarte metalen plaat, die moet je van het schroefdraad naar je toe halen. Dan voor je auto staan en de koplampunit naar voren halen. Stekkers loshalen en dan alles controleren.Kasper schreef:Ok, en ik kan daar makkelijk bij komen? Rommel niet zo vaak aan de Speedy.
Rustig, zonder al te veel geweld weer terugplaatsen, het stuk schroefdraad rustig in het bestemde gat steken en plaat en moer er weer op. Leg voor de zekerheid een deken op de grond, mocht je koplampunit uit je handen vallen.

Mocht dit het probleem niet zijn, controleer dan rechts voorin de relais, 1 ervan had bij mij een slecht kontakt waardoor bij elke bult in de weg de lampen knipperde. no 33 of 34.... op het plaatje. Relais om beurten trekken en controleren. Een contact van de voet stond bij mij een beetje open, beetje dichtbuigen en ik er zat wat zwart van op het lipje van het relais (beetje opschuren), dit was voor mij het teken dat er een slecht kontakt was onderling (vonken trekken)

Laatst gewijzigd door Manta79 op 04 okt 2011 17:14, 1 keer totaal gewijzigd.
"A je to !" #0047
- Manta79
- Mega lid in de orde van Zilveren nietje
zou goed kunnen, ik heb vleugelmoeren, vandaar...terry schreef:De maat van het moertje achter op de koplamp is dop 13 niet 15.Manta79 schreef:Voor de klep openen, ik dacht met een dop 15 kan je een moer van je koplamp losdraaien (soms is het een vleugelmoer).Kasper schreef:Ok, en ik kan daar makkelijk bij komen? Rommel niet zo vaak aan de Speedy.
greetz, Rieske
"A je to !" #0047
-
- Lid