dyno dag opel manta club 15 oktober
- Smiley
- Groot Speedster Commandeur
- Berichten: 7380
- Lid geworden op: 10 jul 2008 21:46
- Locatie: Etten-Leur
dyno dag opel manta club 15 oktober
Is wat laat dag, maar gaan er nog mensen?
Is 40 euri voor non manta leden. Tot 200pk hoeft er niks vastgebonden te worden.
Daarboven spanband aan het sleepoog achter.
http://www.opel-forum.nl/viewtopic.php?f=48&t=147608
Is 40 euri voor non manta leden. Tot 200pk hoeft er niks vastgebonden te worden.
Daarboven spanband aan het sleepoog achter.
http://www.opel-forum.nl/viewtopic.php?f=48&t=147608
Het leven is geen sprookje.
Als jij rond middernacht je schoen kwijt bent, dan heb je gewoon teveel gezopen.
Als jij rond middernacht je schoen kwijt bent, dan heb je gewoon teveel gezopen.
-
- Mega lid in de orde van gouden nietje
- Berichten: 2177
- Lid geworden op: 06 dec 2006 20:14
- Locatie: Alkmaar
Gelijk maar even aanhaken, want ik probeer zaterdag m'n gele project hiervoor gereed te krijgen. (Wordt krap en anders ga ik weer in het zwart...)
Rob (Speedster4fun) is ook bezig om de laatste pk's er voor zaterdag uit te persen, dus we zitten zo al op 3 SC's.
Zou wel leuk zijn om wat meer Speedster uitvoeringen (remaps..) als vergelijking te hebben. (Duke? Gezellig met Joeri mee... )
Rob (Speedster4fun) is ook bezig om de laatste pk's er voor zaterdag uit te persen, dus we zitten zo al op 3 SC's.
Zou wel leuk zijn om wat meer Speedster uitvoeringen (remaps..) als vergelijking te hebben. (Duke? Gezellig met Joeri mee... )
Exmantaa zei:
Gr,
The Duke
Ik ben zeker van plan te komen kijken, maar rijdt er waarschijnlijk alleen naar toe. Moet andere auto van me die een LPG probleem heeft onderweg ergens afgeven zodat ze hem kunnen fixen en een leenauto meepakken(Duke? Gezellig met Joeri mee... )
Gr,
The Duke
The bullshit stops when the light drops
Rica is een bekende voor mij die hadden de computer van mijn secma extrem 500 opgeblazen tijdens het proberen te chippen. Deze hebben toen een taxi geregeld en ons toen thuis afgezet zelfs de kosten voor een nieuwe computer zijn vergoed a 1700 euro en de kosten van 95 euro voor een taxi goede service in ieder geval
En ja dit ding is kleiner als een speedster en nee hij heeft wel meer ruimte van binnen maar het is maar een 500cc van 400 kilo met 21 pk en leuk voor een hayabusa project ofzo.
En ja dit ding is kleiner als een speedster en nee hij heeft wel meer ruimte van binnen maar het is maar een 500cc van 400 kilo met 21 pk en leuk voor een hayabusa project ofzo.
- Maik
- Groot Speedster Commandeur
- Berichten: 6850
- Lid geworden op: 03 dec 2004 18:03
- Locatie: Zuid-Holland
Exmantaa, wat vind jij van de manier van vermogen meten bij Rica met hun Maha bank? Daar is altijd veel over te doen, bv de relatief grote verliezen die zij meenemen. Mijn oude Seat leon 20vt is daar ooit getuned en gerold en die meting leek redelijk betrouwbaar, gezien het vergelijk met andere getunede 20vt's. Andere mensen hebben weer minder goede ervaringen...
-
- Mega lid in de orde van gouden nietje
- Berichten: 2177
- Lid geworden op: 06 dec 2006 20:14
- Locatie: Alkmaar
Tja, aan de wielen meet die RICA bank altijd vrij laag (misschien door de dubbele rollen?), maar met de verliesmeting erbij kloppen z'n waardes aardig met fabrieksopgaves. Bijv een geheel standaard opel 2.0-16V XE blok meette vorig jaar zo'n 149.x pk in een Astra. Da's aardig standaard voor zo'n blokje.
Gaat mij ook meer om de vergelijking, het verloop en de lambdacurve. Kan daar mooi met m'n eigen uitdraai en andere SC's vergelijken. En gezellig want er zijn vast ook wel weer wat aparte PK projecten.
Gaat mij ook meer om de vergelijking, het verloop en de lambdacurve. Kan daar mooi met m'n eigen uitdraai en andere SC's vergelijken. En gezellig want er zijn vast ook wel weer wat aparte PK projecten.
-
- Mega lid in de orde van gouden nietje
- Berichten: 2177
- Lid geworden op: 06 dec 2006 20:14
- Locatie: Alkmaar
@ Smiley; De gele gaat het helaas niet worden op de bank bij RICA. Zoals net geschreven in m'n topic is m'n koppeling te zwak voor het vermogen en slipt ie door bij vol gas in 4.
Helaas helaas...
Ik kijk nog even of ik misschien in het zwart kom om te zien hoeveel die dit jaar in "Whispermode" doet.
Helaas helaas...
Ik kijk nog even of ik misschien in het zwart kom om te zien hoeveel die dit jaar in "Whispermode" doet.
- Smiley
- Groot Speedster Commandeur
- Berichten: 7380
- Lid geworden op: 10 jul 2008 21:46
- Locatie: Etten-Leur
256pk, en 290nm koppel
Niet slecht voor een standaard blok, met een SC met de standaard (3.35) pully erop, en de full 2.5" tullett uitlaat.
De courtenay basismap is alleen nog iets te rijk. Hopelijk komt speerke spoedig met zijn versie uit.
http://www.youtube.com/watch?v=fq9Qob-EW_U
Niet slecht voor een standaard blok, met een SC met de standaard (3.35) pully erop, en de full 2.5" tullett uitlaat.
De courtenay basismap is alleen nog iets te rijk. Hopelijk komt speerke spoedig met zijn versie uit.
http://www.youtube.com/watch?v=fq9Qob-EW_U
Het leven is geen sprookje.
Als jij rond middernacht je schoen kwijt bent, dan heb je gewoon teveel gezopen.
Als jij rond middernacht je schoen kwijt bent, dan heb je gewoon teveel gezopen.
-
- Mega lid in de orde van gouden nietje
- Berichten: 2177
- Lid geworden op: 06 dec 2006 20:14
- Locatie: Alkmaar
Was wel weer even leuk daar, hoewel ikzelf helaas weer vroeg weg moest en die gele dus helaas niet de bank op geweest is. Achteraf wel jammer want op de terugweg leek m'n koppeling het toch nog aardig te houden.. (kreeg nog wel een MIL lamp op de terugweg maar dat bleek een simpele O2 sensor heater code te zijn.)
Net grafiekje Stefan en hij loopt inderdaad best rijk. Maar je vermogen is "niet slecht", alhoewel het gemeten verlies op die Rica bank met dubbele rollen altijd wat vreemd hoog is...
Rob's (Speedster4fun) vermogensgrafiek liep erg apart met een rare hobbel erin wat eigenlijk niet kan met een SC. (Daar dus wel 335NM gemeten!!) Achteraf gezien kan dat best een wat doorslippende SC riem zijn met zijn kleinere poelie. Zou veel verklaren, maar we zullen dat eerst eens gaan testen.
Net grafiekje Stefan en hij loopt inderdaad best rijk. Maar je vermogen is "niet slecht", alhoewel het gemeten verlies op die Rica bank met dubbele rollen altijd wat vreemd hoog is...
Rob's (Speedster4fun) vermogensgrafiek liep erg apart met een rare hobbel erin wat eigenlijk niet kan met een SC. (Daar dus wel 335NM gemeten!!) Achteraf gezien kan dat best een wat doorslippende SC riem zijn met zijn kleinere poelie. Zou veel verklaren, maar we zullen dat eerst eens gaan testen.
- Smiley
- Groot Speedster Commandeur
- Berichten: 7380
- Lid geworden op: 10 jul 2008 21:46
- Locatie: Etten-Leur
Zat er met rob nog over te babbelen; dat zijn kleinere poelie nog meer druk in de fuelrail via dat dunne pijpje blaast, en als de afr niet aan te passen is, dan te kijken of er wat van die druk weg te halen is, om hem zo minder rijk te krijgen.Exmantaa schreef:Net grafiekje Stefan en hij loopt inderdaad best rijk.
Eigenlijk had ik hem nog een keer op de bank moeten gooien, met het pijpje afgekoppeld; alleen om te zien wat er gebeurd.
Misschien toch eens zo'n bank een half dagje afhuren om wat testjes uit te voeren.
Het leven is geen sprookje.
Als jij rond middernacht je schoen kwijt bent, dan heb je gewoon teveel gezopen.
Als jij rond middernacht je schoen kwijt bent, dan heb je gewoon teveel gezopen.
-
- Actief lid
- Berichten: 234
- Lid geworden op: 29 sep 2009 10:41
- Locatie: Alkmaar
Wel smiley die regelbare FPR heb ik gevonden en is zo om te wisselen met de standaard FPR http://www.ebay.co.uk/itm/160665488594? ... 1423.l2649 (past ook op Z22SE)
En daar hoef je geen dyno bank voor te hebben maar wel wideband meet apparatuur en een laptop (heb ik hier liggen). Kan je op een stil weggetje meten, beter dan statisch op een testbank. Alleen voor het mooie zou je de sensor niet achterin de uitlaat moeten stoppen, maar voor de katalysator.
Bij mij gaat de uitlaat er even af en las ik een plug voor de kat. waar de wideband sensor in past. Dan is kijken of ik nog steeds rijk meet en afhankelijk daarvan kijken of een iets lagere FPR druk een oplossing is.
Ik zal morgen mijn grafiek even inscannen en hier posten.
En daar hoef je geen dyno bank voor te hebben maar wel wideband meet apparatuur en een laptop (heb ik hier liggen). Kan je op een stil weggetje meten, beter dan statisch op een testbank. Alleen voor het mooie zou je de sensor niet achterin de uitlaat moeten stoppen, maar voor de katalysator.
Bij mij gaat de uitlaat er even af en las ik een plug voor de kat. waar de wideband sensor in past. Dan is kijken of ik nog steeds rijk meet en afhankelijk daarvan kijken of een iets lagere FPR druk een oplossing is.
Ik zal morgen mijn grafiek even inscannen en hier posten.