Extra beveiliging
Extra beveiliging
Hallo allemaal,
Ondanks dat mijn auto wel in een (geenschappelijke) parkeer garage staat ben ik toch op zoek naar aanvullende maatregelen om de auto te beveiligen. Er zit vanaf de fabriek het standaard alarm ingebouwd, maar ik ben wel benieuwd welke aanvullende maatregelen jullie hebben genomen. Zo af en toe (1x p/j) laat iemand zich insluiten in de garage en breekt dan een paar auto's open.
Ik had ook al iets gelezen over anti diefstal dop voor de banden. Zijn die nog te krijgen en aan te raden?
Marcel
Ondanks dat mijn auto wel in een (geenschappelijke) parkeer garage staat ben ik toch op zoek naar aanvullende maatregelen om de auto te beveiligen. Er zit vanaf de fabriek het standaard alarm ingebouwd, maar ik ben wel benieuwd welke aanvullende maatregelen jullie hebben genomen. Zo af en toe (1x p/j) laat iemand zich insluiten in de garage en breekt dan een paar auto's open.
Ik had ook al iets gelezen over anti diefstal dop voor de banden. Zijn die nog te krijgen en aan te raden?
Marcel
Opel bestelnummer voor de slotbouten is 9197315 (verwacht wel de hoofdprijs te moeten betalen!)waggel schreef:Zijn die anti-diefstal wielmoeren nog te bestellen en zo ja, waar?
Maar bij iedere willekeurige garage of velgen-/bandenboer kun je wielbouten en slotbouten kopen. Let alleen even op dat je het juiste type koopt. De velgen van de Speedster vragen om de rechter, als ik me niet vergis:
Jägertee
zou moeten lukken dat diegene die mss intresse zou hebben om mijn speedster te stelen hier op dit forum zit. jullie hebben er allemaal al eentje daarbij staat hij binnen, is hij op slot, staat het alarm aan en staat er nog een astra voor de garage.
hij/zij die met de speedster weggeraakt zonder dat iemand het gezien of gehoord heeft is een straffe
hij/zij die met de speedster weggeraakt zonder dat iemand het gezien of gehoord heeft is een straffe
- Arno
- Mega lid in de orde van Zilveren nietje
- Berichten: 1520
- Lid geworden op: 03 dec 2004 7:45
- Locatie: Woubrugge
- Contacteer:
Tja.. De vraag is altijd: wat wil je voorkomen?
De hele auto die 'geleend' wordt of losse onderdelen die verdwijnen?
Of wil je vooral schade voorkomen en interesseert het je niet zo als zo'n malloot 'm leeghaalt?
Een collega van me had hetzelfde probleem in een particuliere parkeergarage (mensen slopen naar binnen en lieten zich insluiten).
Grootste probleem was eigenlijk vooral dat dit soort mensen het gemunt hadden op losse dingen zoals audio apparatuur, navigatiesystemen en gewoon spullen die in auto's achterbleven als laptops en zo.
Probleem was vooral dat er erg veel schade werd aangebracht bij deze acties.
Er werd regelmatig ingebroken in de auto's, maar eigenlijk nooit om de auto zelf te jatten of iets groots als wielen. Veelal zijn dit 1-mans acties en (te) grote dingen zijn weer moeilijk ongezien af te voeren.
Uiteindelijk heeft hij z'n auto altijd open gezet om braak-schade tegen te gaan, wel het alarm er op, gewoon om het 'werk' van deze mannen te bemoeilijken. In een parkeergarage is zo'n auto-alarm best hard
Hij heeft toen ook een sirene *in* het passagiersdeel laten monteren, dus als ze 'm open deden om te doorzoeken liepen ze bijna gegarandeerd gehoorschade op.
Uiteindelijk werd z'n auto nog wel opengemaakt, maar meestal geen schade meer.
Natuurlijk zorgen dat de auto verder vooral leeg is en er niks te jatten valt. Speedster heeft geen handschoenenvak, maar bij een normale auto ook die open zetten en zo.
Tegenwoordig zijn airbags helaas populair bij 'het gilde', maar daar doe je weinig tegen behalve zelf een niet-airbag stuur monteren..
Om stelen van de hele auto tegen te gaan zou ik naast de gewone start-blokkering nog 'taktisch' wat verbindingen onderbreken op een ongewone plaats met een sleutel-schakelaar op een onopvallende plaats oid.
Bye, Arno.
De hele auto die 'geleend' wordt of losse onderdelen die verdwijnen?
Of wil je vooral schade voorkomen en interesseert het je niet zo als zo'n malloot 'm leeghaalt?
Een collega van me had hetzelfde probleem in een particuliere parkeergarage (mensen slopen naar binnen en lieten zich insluiten).
Grootste probleem was eigenlijk vooral dat dit soort mensen het gemunt hadden op losse dingen zoals audio apparatuur, navigatiesystemen en gewoon spullen die in auto's achterbleven als laptops en zo.
Probleem was vooral dat er erg veel schade werd aangebracht bij deze acties.
Er werd regelmatig ingebroken in de auto's, maar eigenlijk nooit om de auto zelf te jatten of iets groots als wielen. Veelal zijn dit 1-mans acties en (te) grote dingen zijn weer moeilijk ongezien af te voeren.
Uiteindelijk heeft hij z'n auto altijd open gezet om braak-schade tegen te gaan, wel het alarm er op, gewoon om het 'werk' van deze mannen te bemoeilijken. In een parkeergarage is zo'n auto-alarm best hard
Hij heeft toen ook een sirene *in* het passagiersdeel laten monteren, dus als ze 'm open deden om te doorzoeken liepen ze bijna gegarandeerd gehoorschade op.
Uiteindelijk werd z'n auto nog wel opengemaakt, maar meestal geen schade meer.
Natuurlijk zorgen dat de auto verder vooral leeg is en er niks te jatten valt. Speedster heeft geen handschoenenvak, maar bij een normale auto ook die open zetten en zo.
Tegenwoordig zijn airbags helaas populair bij 'het gilde', maar daar doe je weinig tegen behalve zelf een niet-airbag stuur monteren..
Om stelen van de hele auto tegen te gaan zou ik naast de gewone start-blokkering nog 'taktisch' wat verbindingen onderbreken op een ongewone plaats met een sleutel-schakelaar op een onopvallende plaats oid.
Bye, Arno.
No-one can hear you scream at 8600 RPM..