Maar mooi dat het daar eindelijk gelukt is, want dat opent weer meer mogelijkheden voor het verder tunen van onze Z22SE.
(Geeft geeft me een mooi streefgetal voor mijn Harropje. En opvallend is ook het gemis aan "SC whine" bij deze charger.)
Als je Joe's topic goed leest zie je dat hij er ook een Z20LET ecu in heeft en al een tijdje aan het wachten is op een SC basismap.
(Hij heeft z'n 2,2 opgebouwd met een zgn YH krukas; het nieuwere type met een 58-2 cranktrigger)
Aha, dus die ene standaard z22se waar courtenay die 360pk eens per ongeluk uitgeperst heeft, en later naar 300 teruggebracht heeft, is de enige standaard z22se (met versterkte internals uiteraard) met een harrop?
Het leven is geen sprookje.
Als jij rond middernacht je schoen kwijt bent, dan heb je gewoon teveel gezopen.
Dat was inderdaad met een "standaard" Z22SE ecu; Nick's VX220 met dezelfde Harrop, Eagle rods etc, maar toen nog met de standaard zuigers...
Later met Wiseco zuigers (8.9 compressie) kwam ie tegen de 330pk, maar probleem zat 'm toen meer in het stationair en cruise gedeelte knap lopend te krijgen.
Dat kunnen ze met de LET ecu dus beter (en sneller) afstellen.
Ben ik nu ook aan het doen met mijn LSJ ecu. Full power run op ~11.8AFR krijgen is easy, maar het cruise gedeelte overal knap afstellen kost iets meer tijd. (zodat ie dus ook perfect loopt met koude start en een beetje knap oppakt.)
250 pk = z22se standaard met M62 compressor
tot 300 pk = z22se met betere internals en M62 compressor
300 - 400 pk = z22se met z20let ecu+loom en harrop
Dus peters SC ecu reflash kon nog wel eens populair gaan worden bij de zwaargewichten.
Het leven is geen sprookje.
Als jij rond middernacht je schoen kwijt bent, dan heb je gewoon teveel gezopen.
250 pk = z22se standaard met M62 compressor
tot 300 pk = z22se met betere internals en M62 compressor
300 - 400 pk = z22se met z20let ecu+loom en harrop
Dus peters SC ecu reflash kon nog wel eens populair gaan worden bij de zwaargewichten.
Als die reflash binnen afzienbare tijd komt en ook enigzins betaalbaar is... Anders zie ik toch veel mensen naar de LET (of LSJ) ecu overlopen.
LSJ ecu is een beetje hetzelfde verhaal als de LET ombouw; de grootste bottlenek is ook hier de benodigde 58-2 crank trigger. (Z22SE heeft een 7-1 trigger op de krukas)
Net als bij de Harrop van Nick moet je dus een extra triggerwiel op de poelie monteren (of van een Z22YH krukas uitgaan)
Maar we praten hier natuurlijk niet meer over een "Stage 2 SC-tje"...
Er zijn er nu een paar in de UK met een 300pk setup, met versterkte internals en een M62.
Ben daarom benieuwd wat de harrop zou brengen, maar begrijp dat de standaard ecu het dan niet meer leuk gaat vinden.
Het leven is geen sprookje.
Als jij rond middernacht je schoen kwijt bent, dan heb je gewoon teveel gezopen.
Waar is de tijd dat elke N A rijder gelukkig was met z'n vermogen...
Hier vliegen de pk's je letterlijk rond je oren op dit forum (en het vx 220 forum). man man toch.
Grtz