Garantie bij import

Alle overige technische zaken.
Plaats reactie
michel
Actief lid

Garantie bij import

Bericht door michel »

Wie weet of de fabrieksgarantie geldig blijft bij import? Is deze garantie ook te claimen bij een NL Opel dealer?

Michel
jans
Giga lid Carbon

Re: Garantie bij import

Bericht door jans »

michel schreef:Wie weet of de fabrieksgarantie geldig blijft bij import? Is deze garantie ook te claimen bij een NL Opel dealer?

Michel
Ja, ook bij import gewoon 2 jaar garantie :!:
Marcel
Mega lid in de orde van gouden nietje
Contacteer:

Re: Garantie bij import

Bericht door Marcel »

jans schreef:
michel schreef:Wie weet of de fabrieksgarantie geldig blijft bij import? Is deze garantie ook te claimen bij een NL Opel dealer?

Michel
Ja, ook bij import gewoon 2 jaar garantie :!:
Het zal me alleen niks verbazen als de medewerking niet echt soepel verloopt, of je moet een goede relatie hebben met je plaatselijke opel dealer :!:

EN die garantie heb je nodig bij de speedster......het blijft een engelse auto :!:
Piet
Giga lid Carbon

Bericht door Piet »

Het zal me alleen niks verbazen als de medewerking niet echt soepel verloopt, of je moet een goede relatie hebben met je plaatselijke opel dealer :!:
Waarom denk je dat?
Het is echt niet zo dat zij voor de kosten opdraaien of zo.
michel
Actief lid

Bericht door michel »

Dus een gesprekje met je locale Opel dealer alvorens er een te kopen is aan te bevelen. Zou wel eens willen weten wat Opel Duitsland zou vinden van het handelen van een NL dealer die weigert een garantieclaim te behandelen omdat de auto geimporteerd is........ Garantie zal toch worden doorverhaald aan importeur/fabriekant. Er zijn toch duidelijke afspraken hoe e.e.a. verrekend gaat worden.

Ik zal van de week eens even bij de locale Opel dealer binnen lopen, en deze vraag neer leggen. Ben benieuwd wat het antwoord hierop is.

Michel
Marcel
Mega lid in de orde van gouden nietje
Contacteer:

Bericht door Marcel »

piet schreef:
Waarom denk je dat?
Het is echt niet zo dat zij voor de kosten opdraaien of zo.
Hoi Piet, dat denk ik omdat het ze toch vaak tijd kost om bij OPEL.NL geregeld te krijgen dat garantiegevalletjes opgelost worden, ook heb ik wel eens van dealers gehoord dat ze voor sommige werkzaamheden bv 1 uur betaald krijgen, terwijl het in het echt 4 uur werk is.....het is trouwens altijd het beste een goede relatie te hebben met je dealer mijns inziens :!:

Ook zal een dealer meer moeite voor je doen als je een klant van hun bent, je weet nooit of je hem volgende keer weer bij hun koopt toch ?

Dat geld trouwens niet alleen voor dealer maar eigenlijk overal wel.

Ik denk trouwens niet dat ze een garantieclaim kunnen wiegeren, alleen de manier waarop kan verschillen, is alleen een waarschuwing :!:
Piet
Giga lid Carbon

Bericht door Piet »

Duidelijk, helemaal mee eens.
jans
Giga lid Carbon

Bericht door jans »

Voor garantie, in mijn geval, zijn alle uren voor de Opeldealer.
De voor garantie in aanmerking komende onderdelen worden door GM vergoed.
Plaats reactie