Alles over turbos, luchtfilters e.d.
the-duke
Mega lid
Berichten: 962 Lid geworden op: 30 aug 2007 12:52
Locatie: Provincie Zeeland
Bericht
door the-duke » 23 nov 2011 19:02
Sterkte,
The Duke
The bullshit stops when the light drops
stefan
Mega lid in de orde van Zilveren nietje
Berichten: 1452 Lid geworden op: 30 jun 2008 9:18
Locatie: grobbendonk
Bericht
door stefan » 24 nov 2011 7:53
ik snap zoiets niet erg erg veel geluk met de zaken te herstellen
grasmaaiers..enz
tibby
Opperlid 1ste graad
Berichten: 4554 Lid geworden op: 10 sep 2009 17:39
Locatie: In turboland
Bericht
door tibby » 24 nov 2011 20:52
Wielen wisselen @ Klasen i.v.m. blaas
Rem, wasda? Boeltje terug ontluchten @ Klasen
Back home
Knutseltijd!!
klep afstellen
Idioot blauw darmpje
(beetje verkeerde maat)
Onderkant eens van het blok inspecteren...
Carter nat (dacht dat het de dichting was maar bleek gewoon gesmodder zijn geweest ) Boeltje afgeveegt , gaan rijden en alles bleek droog)
Joepie m'n velgen zijn binnen
Wagen klaar voor de keuring morgen... ( m'n barakke speedster)
Laatste probleem is nog wel interessant.....
Grtz
http://youtu.be/arswIW0TKlE
captain slow
kzentekik_et
Actief lid
Berichten: 335 Lid geworden op: 08 feb 2009 19:51
Locatie: O-VL. België
Bericht
door kzentekik_et » 24 nov 2011 22:11
Deze week
Als Belg ben ik hier heel benieuwd naar
Komt wel goed denk ik...
Alles in de motorruimte ziet er redelijk standaard uit !!
Succes ermee, !!
Tony
Lid
Berichten: 85 Lid geworden op: 25 sep 2010 16:46
Locatie: Schoten
Bericht
door Tony » 25 nov 2011 13:13
Ik ben ook benieuwd,maar denk ook wel dat het in orde zal komen.
Op de keuring kennen ze echt weinig over de speedster.
succes!!!
tibby
Opperlid 1ste graad
Berichten: 4554 Lid geworden op: 10 sep 2009 17:39
Locatie: In turboland
Bericht
door tibby » 25 nov 2011 15:06
Op de keuring......
Motorkap open doen!
Waarom? (ik)
Chassisnummer
Tussen voorwiel (ik)
Ok
Oef! (JOEPIE ik)
Inox sportuitlaat
Geen idee (ik)
Mistlicht werkt niet
ECHT OF WA (ik) FUCKING Kl°°°N!
En toen kwam het!
Ik vertrek met gierende banden en luid gelach. WHAHAHAHAHAHAH
Grtz
captain slow
Manta79
Mega lid in de orde van Zilveren nietje
Berichten: 1063 Lid geworden op: 14 mei 2009 21:26
Locatie: Zuid Holland
Bericht
door Manta79 » 25 nov 2011 15:19
Er staat op je keuringbewijs wel GEWOON GEBRUIK !
gierende banden....
"A je to !" #0047
tibby
Opperlid 1ste graad
Berichten: 4554 Lid geworden op: 10 sep 2009 17:39
Locatie: In turboland
Bericht
door tibby » 25 nov 2011 16:21
je moet begrijpen dat dit voor mij een hele ontlading was...
indien ze het boeltje ontdekt hadden stond de speedster in het 'te koop' hoekje. Zeker na al mijn kosten (ong een kleine 10 mille
) wat ik er zeker niet meer uit kon recupereren bij verkoop.
Maarja, alles is lekker positief verlopen. Nu nog mijn 'remprobleem' en ik ben een gelukkig mens
Qua prestaties gaat hij toch wel iets beter nu. M'n boost komt iets feller op
Grtz
captain slow
tibby
Opperlid 1ste graad
Berichten: 4554 Lid geworden op: 10 sep 2009 17:39
Locatie: In turboland
Bericht
door tibby » 02 jan 2012 16:18
Even nog een vraagje.....
Bij deze adapterplaat van ZZ performance kan ik een LSJ gasklep op de 2.4 inlaat plaatsen????
En gewoon de draden omkeren zoals bij Smiley's ombouw???
Is er een mapping terug nodig dan??? Niet dat het boeltje te arm loopt?
Grtz
captain slow
Smiley
Groot Speedster Commandeur
Berichten: 7385 Lid geworden op: 10 jul 2008 21:46
Locatie: Etten-Leur
Bericht
door Smiley » 02 jan 2012 18:26
Is een 65mm (die van de 2.4) niet makkelijker dan de 68mm van de lsj?
Is zo om te zetten, en weer terug te zetten als het niks wordt.
Het leven is geen sprookje.
Als jij rond middernacht je schoen kwijt bent, dan heb je gewoon teveel gezopen.
tibby
Opperlid 1ste graad
Berichten: 4554 Lid geworden op: 10 sep 2009 17:39
Locatie: In turboland
Bericht
door tibby » 02 jan 2012 21:00
Ja, maar ik heb geen programmabel ecu meer!
Ik zit met de KLasen software. Daarom deze vraag.
Grtz
captain slow
the-duke
Mega lid
Berichten: 962 Lid geworden op: 30 aug 2007 12:52
Locatie: Provincie Zeeland
Bericht
door the-duke » 02 jan 2012 22:19
Ik zou niet weten waarom je dit wilt doen, want je zit al op de grens van wat je onderblok aankan en met een turbo is dit niet langer de bottleneck..
Gr,
The Duke
The bullshit stops when the light drops
tibby
Opperlid 1ste graad
Berichten: 4554 Lid geworden op: 10 sep 2009 17:39
Locatie: In turboland
Bericht
door tibby » 02 jan 2012 22:34
Hobby he
Grtz
captain slow
Smiley
Groot Speedster Commandeur
Berichten: 7385 Lid geworden op: 10 jul 2008 21:46
Locatie: Etten-Leur
Bericht
door Smiley » 03 jan 2012 1:00
tibby schreef: Ja, maar ik heb geen programmabel ecu meer!
Je wilt een grotere gasklep.
De standaard is 58mm. Die van de 2.4 is 65mm, en 1-op-1 omwisslebaar met de 58mm. (geen gepruts met stekker)
Voor de 68mm lsj stekker moet je de kabel verbouwen, en heb je een adapterplaat nodig.
NA's hadden last van die grotere gasklep, en gaven een storingscode.
http://www.verboom.net/projects/speedst ... ex_nl.html
Hoe jouw opzet (ecu) erop gaat reageren is onbekend, want volgens mij laat dbilas altijd de standaard gasklep erop.
Het leven is geen sprookje.
Als jij rond middernacht je schoen kwijt bent, dan heb je gewoon teveel gezopen.
tibby
Opperlid 1ste graad
Berichten: 4554 Lid geworden op: 10 sep 2009 17:39
Locatie: In turboland
Bericht
door tibby » 03 jan 2012 13:18
Speerke had me er ook op gewezen dat er maar geringe winst uit gehaald kon worden. Bij een turbo set up zit de gasklep in het druk gedeelte. Bij een supercharger set up in het aanzuiggedeelte (wel winst).
Zoals duke ook vermelde, dat dit niet een bottleneck is...
Speerke had me er ook maar op gewezen om de set up zo te laten aangezien ik overal aan de limiet zit. injectors,.....en zoals Duke zei onderblok.
Tot nu toe heeft iedereen me al voorgesteld (ook Klasen omdat het anders veeeel geld ging kosten) om er mee te stoppen omdat het blok het niet in oem staat gaat uithouden.
Jammer
Mischien toch maar iedereen zijn raad op te volgen
Grtz
captain slow