Niks JCW kit! Nou ja, alleen een dashboardje dan misschien
Nog maar even een iets uitgebreider verhaal wijden aan de Mini Cooper S die we zondag officieel in ons bezit kregen.
Het is een zwarte Cooper S met Chili pakket, en wat dat precies allemaal inhoudt weet ik nog steeds niet

Wat er in ieder geval op zit en of het opties zijn of standaard uitrusting weet ik dus niet:
- Climatronic
- Cruise control
- Leder in blauw/zwart
- Verwarmde voorstoelen
- Bandendruk checksysteem
- Park distance control
- Multifunctioneel stuurwiel
- Panoramadak (helemaal goed!)
- Xenon
Km-stand nu is 95kkm, en daar gaan er niet heel veel bijkomen per jaar waarschijnlijk.
De voorremmen worden waarschijnlijk het eerste klusje wat eraan gaat komen, ze voelen nog niet 100% lekker aan (al wel een stuk beter nu ik er wat stevig er mee ben gaan remmen) en de schijven lijken ook wat dun te worden wat ik zo snel kon zien. Allemaal niet zo erg, dan kan er gelijk wat meer circuitbestendig spul onder voor het geval de Mini de Speedster een keer moet vervangen op een circuitdag (Speedster heeft alleen nog nooit echt met panne gestaan).
Of wordt het eerste klusje toch het installeren van het nieuwe carbon dashboard wat ik gelijk maar aangeschaft had?

Misschien wat fout, maar ik vond de standaard grijze panelen met nep-geborsteld-effect wat plastikkerig overkomen, dus heb maar een setje JCW CF dashpanelen gekocht (was ook niet zo heel prijzig). Eens kijken hoe dat er in het echt uit gaat zien, maar zo ziet het er op foto uit:
Het rijden is echt leuk met de Mini. Toch wel anders dan de speedster, maar het kartgevoel is hier ook zeker wel aanwezig. Ik moet er nog even echt een keer voor gaan zitten om te voelen hoe de Mini zich in het grensbereik gedraagt, maar dat het kontje een beetje om kan komen zonder moeite geloof ik wel

En wat mij nog het meest verbaasde aan het karretje: de snelheid. Het ding voelt echt serieus snel aan voor z'n specs. De eerste 2 versnellingen zijn wat lang (ruim 70 in I en 115 in II), maar dat maakt het bakje goed in de versnellingen erna die dan weer lekker dicht opelkaar zitten.
Hier gaan we nog wel wat lol mee beleven.
En wat ziet hij er toch smakelijk uit, vooral na een wasbeurtje

:
En dan nog maar eens kijken wat de verdere aanpassingen gaan worden

Heel veel gaan het er niet worden, voor het modden hebben we natuurlijk de speedster.