De 1e lentedag weer gereden, en dan valt toch op hoe "standaard" de Speedster eigenlijk klinkt.
Daar wil ik toch iets aan gaan veranderen. En dus komen 3 vragen op:
* Wat is het nut van het verwijderen van de Pré-Cat m.b.t geluid en vermogen? (de Speedy is verder standaard en dat blijft ook zo).
* Welke sportuitlaat is duurzaam, betaalbaar en maakt binnen de Nederlandse regelgeving een fors sportiever geluid?
* Welke tegenvallers kunnen voorkomen bij het uit- en inbouwen van e.e.a.?
Ben benieuwd naar jullie ervaring. Thx!
Sportuitlaat Précat
- Smiley
- Groot Speedster Commandeur
- Berichten: 7385
- Lid geworden op: 10 jul 2008 21:46
- Locatie: Etten-Leur
Re: Sportuitlaat Précat
Voor het sportievere geluid kun je ook je standaard luchtfilter box vervangen door een open cone of een bmc airbox.eryofa schreef: * Wat is het nut van het verwijderen van de Pré-Cat m.b.t geluid en vermogen? (de Speedy is verder standaard en dat blijft ook zo).
De precat zorgt ervoor dat het uitlaatspruitstuk makkelijker scheurt.
Verwijderen zorgt voor een kleine hoorbare brom. Amper noemenswaardig, en misschien 1 tot 2 pk.* Welke sportuitlaat is duurzaam, betaalbaar en maakt binnen de Nederlandse regelgeving een fors sportiever geluid?
Dat kun je met een andere einddemper al bereiken.
Janspeed en miltek een vrolijke brom. Een cup uitlaat of een larini, tegen het asociale aan.
Naar nederlandse regelgeving is een lastige. De cup en larini zijn in ieder geval reden om aangehouden te kunnen worden.* Welke tegenvallers kunnen voorkomen bij het uit- en inbouwen van e.e.a.?
Vastgeroeste bouten/moeren en bij losmaken van de lamdba sondes afbrekende draden.
Ik had er op een gegeven moment de precat uit, 200 cels miltek catje, een janspeed demper erop en een bmc airbox.
Met die combo was ik erg blij.
Heb nu een volledige 2.5" tullett, en dat is compleet OTT.
Laatst gewijzigd door Smiley op 17 mar 2012 23:39, 1 keer totaal gewijzigd.
Het leven is geen sprookje.
Als jij rond middernacht je schoen kwijt bent, dan heb je gewoon teveel gezopen.
Als jij rond middernacht je schoen kwijt bent, dan heb je gewoon teveel gezopen.
- Ride-aholic
- Actief lid
- Berichten: 452
- Lid geworden op: 15 jul 2005 13:19
- Locatie: Oosterhout (NB)
Hi,
ik heb ook een tweede opening in het luchtfilter gemaakt.
Het verschil merk je inderdaad, maar het is niet te vergelijken met een BMC-airbox.
Dat klinkt echt stukken beter, absolute aanrader!!
Ik heb ook de aanzuigbuis vervangen door een mooie gamma-pijp,
ongeveer zoals Mike Verboom.
Ook de afvoer van carterdampen is veranderd.
Die gaat niet meer naar de luchtinlaat,
maar naar een filter.
Greetz, Peter
ik heb ook een tweede opening in het luchtfilter gemaakt.
Het verschil merk je inderdaad, maar het is niet te vergelijken met een BMC-airbox.
Dat klinkt echt stukken beter, absolute aanrader!!
Ik heb ook de aanzuigbuis vervangen door een mooie gamma-pijp,
ongeveer zoals Mike Verboom.
Ook de afvoer van carterdampen is veranderd.
Die gaat niet meer naar de luchtinlaat,
maar naar een filter.
Greetz, Peter
The only vitamine you need, is speed! #0707
- RaoulLauffer
- Actief lid
- Berichten: 435
- Lid geworden op: 20 mei 2010 9:00
- Locatie: Sittard
- Manta79
- Mega lid in de orde van Zilveren nietje
- Berichten: 1063
- Lid geworden op: 14 mei 2009 21:26
- Locatie: Zuid Holland
Als je hem nog kan vinden, dan is met een Opel Cup (VSE) ook wel snel geluid te regelen.
Standaard spruitstuk, standaard kath zonder pre-cat en dan een VSE geeft dit geluid:
http://www.youtube.com/watch?v=3ZD8Srk5-mA
Eind deze week klinkt mijn Speedster weer een beetje anders, Dbilas spruitstuk, 200 cell sportcat en Opel Cup, dat is om te gillen bij de juiste toeren....
Standaard spruitstuk, standaard kath zonder pre-cat en dan een VSE geeft dit geluid:
http://www.youtube.com/watch?v=3ZD8Srk5-mA
Eind deze week klinkt mijn Speedster weer een beetje anders, Dbilas spruitstuk, 200 cell sportcat en Opel Cup, dat is om te gillen bij de juiste toeren....
"A je to !" #0047