Smiley schreef:Heb je er al eens mee gereden Arno?
Niet op een Speedster, wel op een Toyota-elise waar ook een roots op zit in de SC varianten..
Die vond ik persoonlijk leuk rijden, maar qua gevoel teveel 'massatraagheid' hebben qua toeren respons en terugval en net effe teveel koppel-opbouw bij lage toeren om het 'natuurlijk' te laten aanvoelen.
Nit-picking? Wellicht ja..
Vergelijk ik dat met mijn atmosferische Honda dan heeft die vergeleken bij die geblazen motor bijna gelijke 'getallen' qua koppel en pk's, maar reageert voor mij persoonlijk veel lekkerder. 'Losser' en 'happiger' zou ik bijna zeggen..
Qua toeren-bereik maakt het hier geen verschil want zowel die toyota als m'n honda gaan tot 8600 rpm en hebben een 6-bak, dus dat komt wel aardig overeen allemaal.
Begrijp me niet verkeerd.. Ik heb niets tegen 'geblazen' motoren.. Heb jaren met een paar Volvo turbo's tot volle tevredenheid gereden.
Gezien Maik z'n plan en componenten moet er wel iets moois uit komen denk ik.. Genoeg zaken om mee te fine-tunen en af te regelen zodat hij precies goed reageert voor zijn gebruik als regelmatige circuit-tuffer.
Alleen dat laatste punt qua gebruik en de nauwelijks aanwezig massatraagheid had bij mij persoonlijk een Rotrex meer favoriet gemaakt als windmolentje.. That's about it
Bye, Arno.
No-one can hear you scream at 8600 RPM..