Nilfisk op z22se

Alles over turbos, luchtfilters e.d.
Gebruikersavatar
the-duke
Mega lid
Berichten: 966
Lid geworden op: 30 aug 2007 12:52
Locatie: Provincie Zeeland

Bericht door the-duke »

Of je zet er een turbo op, waarbij de uitlaatpulsen worden benut om de inlaatlucht te comprimeren in plaats van herrie te genereren :wink:

Gr,
The Duke
The bullshit stops when the light drops
Gebruikersavatar
Maik
Groot Speedster Commandeur
Berichten: 6850
Lid geworden op: 03 dec 2004 18:03
Locatie: Zuid-Holland

Bericht door Maik »

Ik ga eens kijken wat verwijderbare TDI eindtipjes op gaan leveren, samen met het high-end Acoustafil gebeuren.

TDI eindtipjes:

Afbeelding

Vorig jaar nog probleemloos op Zandvoor kunnen rijden met een lege Tullet trouwens, mits niet later dan 19:00u op de baan...
Afbeelding
Gebruikersavatar
Smiley
Groot Speedster Commandeur
Berichten: 7387
Lid geworden op: 10 jul 2008 21:46
Locatie: Etten-Leur

Bericht door Smiley »

Maik schreef:Vorig jaar nog probleemloos op Zandvoor kunnen rijden met een lege Tullet trouwens, mits niet later dan 19:00u op de baan...
Dat was voor de SC..... je geluidscharacteristiek veranderd wat... :toot:
Het leven is geen sprookje.
Als jij rond middernacht je schoen kwijt bent, dan heb je gewoon teveel gezopen.
Gebruikersavatar
Maik
Groot Speedster Commandeur
Berichten: 6850
Lid geworden op: 03 dec 2004 18:03
Locatie: Zuid-Holland

Bericht door Maik »

Ik vond jouw SC anders stiller dan mijn NA op EPMA afgelopen zomer. Er moet bij jou nog wel redelijk wat dempingsmateriaal in gezeten hebben dan? 1x per 3000km die demper vullen is voor mij geen probleem, dat zou 1x per aan de hand zijn dan...
Afbeelding
Gebruikersavatar
Smiley
Groot Speedster Commandeur
Berichten: 7387
Lid geworden op: 10 jul 2008 21:46
Locatie: Etten-Leur

Bericht door Smiley »

Ik ben de tweede versnelling niet uitgeweest op epma.
Zowel zolder als cpz afgestuurd met bijna 98db vorig jaar.
Het leven is geen sprookje.
Als jij rond middernacht je schoen kwijt bent, dan heb je gewoon teveel gezopen.
Gebruikersavatar
Maik
Groot Speedster Commandeur
Berichten: 6850
Lid geworden op: 03 dec 2004 18:03
Locatie: Zuid-Holland

Bericht door Maik »

Zo, van de week en gisteren weer wat vooruitgang geboekt, dus weer wat foto's:

De mistlampen gaan er uit (anderhalve kilo gewonnen :) ), dus dan hou je twee gaten over die mooi wat lucht naar de remmen kunnen gaan geleiden. Voor de koelslangen wat gaten gezaagd in het karton van de clamophanging:
Afbeelding

Kiekeboe:
Afbeelding

En dan, clams er nog op:
Afbeelding

En er van af (staan nu mooi in de opslag, mooi uit de weg):
Afbeelding

8 jaar stof verzamelen:
Afbeelding

Doekje erlangs en...:
Afbeelding

Hoekje achter de deur even schoongemaakt, maar alles krijgt uiteindelijk wel een sopbeurt:
Afbeelding

Lijkt niet meer echt op een auto zo:
Afbeelding

Van de week dan maar eens beginnen met het echte werk, alles goed schoonmaken, vloeistoffen aftappen en die tor eruit trekken. Dit zal allemaal wel iets langer dan een week gaan duren echter :)
Laatst gewijzigd door Maik op 24 mei 2013 19:53, 1 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding
Gebruikersavatar
Arno
Mega lid in de orde van Zilveren nietje
Berichten: 1524
Lid geworden op: 03 dec 2004 7:45
Locatie: Woubrugge
Contacteer:

Bericht door Arno »

Voortgang! :D

Paar keer nu de motor er uit gehaald en in gezet in mijn auto en eigenlijk is dat IMHO niet eens zo'n enorme klus. Beetje knappe motortakel met een evenaar en het is zo gepiept..

Je bent vaak juist de meeste uren kwijt aan de 'zooi' er omheen voordat je 'm er uit kunt halen. :roll:

Bye, Arno.
No-one can hear you scream at 8600 RPM..
Gebruikersavatar
Piet
Giga lid Carbon
Berichten: 3471
Lid geworden op: 28 nov 2004 13:15
Locatie: Center of the universe

Bericht door Piet »

Top Maik. :thumbup:
Gebruikersavatar
speedokus
Mega lid in de orde van Zilveren nietje
Berichten: 1576
Lid geworden op: 23 jan 2010 12:12
Locatie: noord brabant
Contacteer:

Bericht door speedokus »

mooie fotoos Maik.
wrap your ass in fiberglass.
Afbeelding
Gebruikersavatar
S. Gonzales
Mega lid in de orde van Zilveren nietje
Berichten: 1925
Lid geworden op: 02 jun 2009 19:21
Locatie: Noord Holland

Nilfisk

Bericht door S. Gonzales »

Dat wordt een mooi fotoverslag zo Maik, interessant om stap voor stap te volgen. Veel succes! :thumbup:
A je to!
"Buurman...wat doet u nú!"
Relax, nothing is under control!!
Gebruikersavatar
Maarten
Mega lid in de orde van Zilveren nietje
Berichten: 1134
Lid geworden op: 03 dec 2004 9:13
Locatie: Noord-Brabant Oost

Bericht door Maarten »

Eindelijk Maik!

Ga je ook andere zingers Monteren? De orginele hebben een erg kleine rand vanaf de zuiger bodum tot de bovenste zuigerveer (vanwege emissie eisen) wat bij de hoge verbrandingsdrukken minder ideaal is. Turbo motoren hebben Daar ook een dikkere rand.

Ik heb er gesmede zuigers van Mahle in gezet die ook nog een mm dikkere zuigerpen gebruiken.
Gebruikersavatar
Smiley
Groot Speedster Commandeur
Berichten: 7387
Lid geworden op: 10 jul 2008 21:46
Locatie: Etten-Leur

Bericht door Smiley »

Maarten schreef:Ik heb er gesmede zuigers van Mahle in gezet die ook nog een mm dikkere zuigerpen gebruiken.
Welk type van Mahle heb je gebruikt maarten? (compressie verhouding en 2618 of 4032?)
Het leven is geen sprookje.
Als jij rond middernacht je schoen kwijt bent, dan heb je gewoon teveel gezopen.
Gebruikersavatar
Maik
Groot Speedster Commandeur
Berichten: 6850
Lid geworden op: 03 dec 2004 18:03
Locatie: Zuid-Holland

Bericht door Maik »

Ja Maarten, eindelijk :oops:
Andere zuigers ga ik niet doen, het moet ergens stoppen. Het eerste plan was om alleen de simpele stage 2 te doen, waar je dus niet voor in je motor hoeft te modden... Dt is met de andere drijfstangen al uit de hand gelopen :wink:
260pk duurt wel weer een paar jaar voordat ik eraan gewend ben hoor. Van 147 naar 190pk heb ik al 7 jaar over gedaan! :wink:
Jij blijft je voorsprong dus wel houden 8) Ik hoorde donderdag van Mark op hoeveel paardjes jij nu zit, da's best lekker :shock:
Afbeelding
Gebruikersavatar
Maik
Groot Speedster Commandeur
Berichten: 6850
Lid geworden op: 03 dec 2004 18:03
Locatie: Zuid-Holland

Bericht door Maik »

Niet zo heel veel voortgang gemaakt de laatste tijd, vooral niet direkt zichtbare zaken geregeld (pre-rad besteld en wat ander grut, LSJ injectoren afgegeven voor een test/kalibratie).
Heb de linkerachterkant verder schoongemaakt en nog wat aan gewichtstuning gedaan (kon het niet laten):

Vies:
Afbeelding

Schoner:
Afbeelding

Beetje zware bracket om een kleine liter water te ondersteunen:
Afbeelding

Zaag en kolomboormachine erin:
Afbeelding

Bracket in originele staat, loeizwaar!:
Afbeelding

Bracket mk2:
Afbeelding

Alle steunen en ander secundair staal en alu die ik beet ga pakken krijgen dezelfde behandeling. Je moet wat doen om het gewicht van de SC en zijn koelsysteem te compenseren ;)
Laatst gewijzigd door Maik op 24 mei 2013 19:55, 1 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding
Gebruikersavatar
Ruben
Actief lid
Berichten: 324
Lid geworden op: 25 aug 2009 5:51

Bericht door Ruben »

Geweldig :o
Plaats reactie