Wie weet een link naar een bedrijf die stuurwiel spacer platen levert voor de speedster? Ik heb ze weleens gezien dacht ik (Stephan?), kan alleen nergens meer er wat over vinden.
Mijn stuurwiel zou eigenlijk iets meer naar mij toe moeten (25-30mm) om net even wat beter te zitten. Vroeger zat ik iets dichter op het stuur, maar ik kom er langzaam aan achter dat je beter je benen wat meer kan strekken (in mijn geval dan...).
Ik zal inderdaad eens voor de grap kijken, maar ik ben bang dat er niet genoeg ruimte voor is. Het koppelingspedaal trap je volgens mij al bijna tot het schutbord in...
Maik schreef:Ik zal inderdaad eens voor de grap kijken, maar ik ben bang dat er niet genoeg ruimte voor is. Het koppelingspedaal trap je volgens mij al bijna tot het schutbord in...
Bedankt voor de waardeloze tip!
Misschien als je anders gevormde alu pedalen laat maken
Ik weet het niet hoor......ben maar een leek.....geen duur opgeleide engineer
Ik heb zaterdag bij het TerrassenHotel aan de Edersee even gesproken met Karsten van Dempert over de stuurnaafverlenging. Op het Duitse forum is er namelijk al over gesproken. Tot op heden is de productie van een kleine serie nog niet gestart, onderandere omdat op geen enkele manier een ABE of TUV goedkeuring verkregen kan worden. Dus in Dld. kunnen ze officiel niet verkocht worden. In het najaar (waarschijnlijk oktober) zal er een kleine partij gemaakt worden voor onderhandse verkoop.
Tegen die tijd zou ik een melding krijgen. Kosten zijn wel redelijk stevig, namelijk rond de 100,- (T)euro voor een verlenging van 15 mm.
SteV6 schreef:
Tegen die tijd zou ik een melding krijgen. Kosten zijn wel redelijk stevig, namelijk rond de 100,- (T)euro voor een verlenging van 15 mm.
SteV6
Valt best mee volgens mij........een borstvergroting is rond de € 4000,- als ik me niet vergis
p.s. voor de wakkere bijdehandjes, nee ik vond het te duur
Je wilt zeker ook graag de airbag houden Maik? anders is een ander stuur + andere naaf nog een optie. (al dan niet afneembaar)
Ikzelf hecht niet veel waarde aan de airbag en zou er dan ook een stuur van een Elise in willen. Daar is wel een naaf voor te krijgen cq te maken....
Grtn. Stefan
Op een dag weet je het, Dan rijd je geen Speedster meer...
#0731
Maik schreef:100 euro voor een plakje aluminium . Dan ga ik toch maar eens zelf het stuur eraf klussen en kijken wat ik zelf kan maken...
gr,
m.
Vergeet dan niet 5 minuten voordat je aan het stuur begint de beide accupolen los te halen. Dan loop je geen risico dat de plofzak in je gezicht ontploft en na het terugplaatsen heb je geen last van een brandend airbaglampje ...
pedalen verplaatsen is een no go. Daar is geen plaats voor en het chassis uitkloppen is geen optie.
Een stuurnaaf kan op zich wel, alleen zit je met het probleem dat de Speedster een airbag heeft. Zo kan bijvoorbeeld best een afneembaar stuurtje zoals we dat in de shop hebben op een Speedster gemonteerd worden, maar dat wil dus zeggen dat je de airbag 'weggooit'. Ik ken de specifieke constructie van de speedster niet, maar verlengen van de stuurnaaf kan betekenen dat je de airbag in een wat andere stand zet en dat kan weer betekenen dat je bij een ongeval een grotere dreun van de plofzak gaat krijgen dan van de klap.
In geval van een ongeluk ben ik niet bang voor een rare werking van de airbag Yvo. Ik ben zelf bast lang, 1,94m, en ik zit dus best ver van het stuur af. Mijn stoel staat op de achterste stand in ieder geval. Ik ken mensen die een stuk kleiner zijn en die zitter erg ver naar voren, die zitten dus echt met hun hoofd vlakbij de plofzak . Een mm of 25-30 het stuur naar mij toe gaat dan echt niet veel uitmaken.
Ik wil graag de airbag houden, dus ik moet een mooie stuurnaafverlenger regelen. Ik zal eens kijken hoe het met die airbag zit, hoe hij aangesloten zit, maar het zal niet echt een probleem worden denk ik.