
Ik ben dus Geoffrey, 23 jaar oud, afkomstig uit Limburg en een liefhebber van ondermeer Italiaanse auto's. Vandaar ook de naam 'quadrifoglio', uiteraard als verwijzing naar (het verleden van) Alfa.
Wat koopt een liefhebber van Italiaanse auto's als eerste auto? Een Mazda MX5 natuurlijk!

Criteria voor m'n eerste wagen waren simpel: benzine, licht, rijplezier, liefst achterwielaandrijving en goedkoop in aankoop en onderhoud.
Eigenlijk bleef er voor mijn budget slechts 1 wagen over, een eerste generatie MX5 1.6 waar ik nu 2 jaar plezier mee heb gehad en die mij enorm veel dingen heeft bijgeleerd op het vlak van rijden.
Maar na een tijdje wordt 115pk dan toch wat weinig, is de auto net niet direct genoeg, beetje te praktisch (

Ooit 1 passagiersritje op circuit Zolder gekregen in een Caterham Superlight, en sindsdien nog feller gebeten door het lightweight-virus. Na veel zoeken en afwegen van mogelijkheden dan toch ingezien dat een 7-achtige niet ideaal was op dit moment... pijnlijke vaststelling wel.

Volgende stop: een Elise(-achtige)! Al sinds de lancering van de S1 Elise was ik een fan, mooie styling, veel plezier en toch lage kosten door het al even lage gewicht.
Op Pistonheads en SELOC tonnen informatie opgezocht, even met het idee van een S1 Sport 160 gespeeld maar dan opnieuw ingezien dat een 160 niet ideaal was voor mijn ritten en mijn gebruik.
Een S2 Elise heeft mij altijd wat minder gedaan, dus die hield ik wat op de achtergrond, maar een Speedster/VX220 sprak mij dan wel weer aan....

Dus van de VX220 ook weer zo veel mogelijk info gezocht (op dit forum en uiteraard op VX220.org) en dat klonk over het algemeen zeer interessant...

Na wat twijfelen tussen een S1 Elise en een VX220 zag ik in België 2 advertenties: 1 RHD Elise en 1 VX220. Naar beiden gebeld, de Elise was al gereserveerd...balen...maar de VX220 was wel nog beschikbaar.
Keertje gaan kijken, getwijfeld, 2de keer gaan kijken, deftige testrit gedaan en plus- en minpunten tegen elkaar afgewogen. Nog wat zeuren over de vraagprijs en de zaak was beklonken! Waarna de verkoper plots nog afkwam met een hardtop waar ik niets van wist, ideaal.

Sinds begin deze maand rij ik dus rond met m'n eigen VX220. De eerste week bijna 1000km gereden voor m'n plezier, de 2 voorgaande jaren heeft de wagen maar 2500mijl gereden per jaar.


Dus: een zilveren 2002 met zwart interieur met ondertussen 44k mijl. De wagen staat nog grotendeels standaard met uitzondering van een sportluchtfilter en een Larini uitlaat die ver-schrik-ke-lijk goed klinkt in mijn oren.


Bedoeling was om voorlopig terug wat te sparen en niet te veel spullen te kopen... 3 weken later sta ik op het punt om een set Team Dynamics te gaan halen bij een forumlid. Tot zo ver mijn goede voornemens.

Serieuze lap tekst, dus hoog tijd voor wat foto's. Ik heb het geluk een paar goede fotografen in m'n vriendenkring te hebben dus:
Links m'n MX5, deze blijft nog om in de winter als daily te dienen (en misschien ook een beetje in de sneeuw te spelen


De VX220:

