Nilfisk op z22se

Alles over turbos, luchtfilters e.d.
Gebruikersavatar
Maik
Groot Speedster Commandeur
Berichten: 6850
Lid geworden op: 03 dec 2004 18:03
Locatie: Zuid-Holland

Bericht door Maik »

Er waren genoeg pizza's, kom volgende keer ook langs dan :wink:

Het was weer een dag van grote vooruitgang, bedankt Frank en Rob!

Torretje zit er weer in 8)

Afbeelding
Laatst gewijzigd door Maik op 24 mei 2013 20:08, 1 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding
Gebruikersavatar
Smiley
Groot Speedster Commandeur
Berichten: 7387
Lid geworden op: 10 jul 2008 21:46
Locatie: Etten-Leur

Bericht door Smiley »

Dat ziet er weer goed uit.
Zie dat je brandstoffilter niet op de standaard plaats zit.
Ga je voor een swirlpotje?
Het leven is geen sprookje.
Als jij rond middernacht je schoen kwijt bent, dan heb je gewoon teveel gezopen.
Gebruikersavatar
Maik
Groot Speedster Commandeur
Berichten: 6850
Lid geworden op: 03 dec 2004 18:03
Locatie: Zuid-Holland

Bericht door Maik »

Stefan, benzinefilter gaat daar gewoon weer terug. Ik ga eerst weer even sparen voor een pro-alloy tank en tot die tijd zorg ik dat ik niet onder de 15liter ga komen op het circuit :wink:

Een iets uitgebreider verslagje van gisteren nu.

Monteren van de nieuwe distributieketting en spanner:
Afbeelding

Even wat boren en tappen enzo, gewoon, omdat het kan:
Afbeelding

En omdat het spruitstuk met M8 vastzetten net even wat degelijker is :wink: :
Afbeelding

Nieuwe pakkingen voor het spruitstuk, incl. een isolerende spacer (schijnt behoorlijk wat te schelen qua inlaatluchttemperatuur):
Afbeelding

Spruitstuk en nieuwe lichte (4.2kg i.p.v. 9.5kg) vliegwiel gemonteerd:
Afbeelding

Tijd om de motor weer te verenigen met de auto:
Afbeelding

En hop, dat ging nog redelijk makkelijk:
Afbeelding

Nieuwe koelwaterslang met S-bocht gemonteerd om de V-snaar naar de compressor te omzeilen en wat slangen van de benzinetankontluchting gere-route:
Afbeelding

Nog wat info voor de statistieken (let op, beelden kunnen als schokkend ervaren worden):
Afbeelding

Afbeelding

17.4kg erbij dus, maar er komt nóg meer bij (radiator, koelwaterpomp, ongeveer 4 liter koelwater en ander klein grut). Helaas pindakaas :roll:

Nu even flink wat loodgieterswerk verrichten, dus dat wordt weer even ebay afstruinen naar gekke slangetjes en aansluitingen. Will be continued....
Laatst gewijzigd door Maik op 24 mei 2013 20:10, 1 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding
Gebruikersavatar
SteV6
Mega lid in de orde van gouden nietje
Berichten: 2473
Lid geworden op: 02 dec 2004 20:22
Locatie: Twente

Bericht door SteV6 »

Blijft gaaf, je eigen project. Maar bij mij gaat het altijd knagen ... garagetijd of rijtijd?

Veel plezier met het afmaken van de opbouwwerkzaamheden!



En die paar kilo stafgewicht? Ze leveren toch 100pk op hè?!
S4 Avant
Gebruikersavatar
Maik
Groot Speedster Commandeur
Berichten: 6850
Lid geworden op: 03 dec 2004 18:03
Locatie: Zuid-Holland

Bericht door Maik »

Het is helaas veel garagetijd geworden, maar dat komt door mijn eigen getreuzel. In twee weekjes zou het ook te doen moeten zijn...
Die paar kilo is gewoon jammer, de balans van mijn karretje vond ik gewoon perfekt voor de conversie, zou leuk zijn als die zo bleef.
Blijft ook wel, onder de streep komt er ongeveer 19kg bij, en die zaag ik de komende jaren er nog wel af :wink:

Erbij:
Spruitstuk + compressor: 17.4kg
Slangen: 2kg? (gokje)
Pre-radiateur: 4.05kg
Koelvloeistofpompje: 0.25kg
V-snaar roller plus bracket: 0.3kg? (gokje)
Koelvloeistof: 4liter? = 4kg? (gokje)
Totaal: 28kg

Eraf (tot nu toe):
Mistlampen: 1.4kg
Verwijderen Losse troep, lichter maken van brackets: 0.5kg
Lexaan achterruit: 1kg
Balansassen verwijderen: 2kg
Lichter vliegwiel: 4.3kg
Totaal: 9.2kg

Nabije toekomst:
Fuel tank: 5.5kg
Dashboard: 1.5kg moet lukken

Verdere toekomst:
Motorklep: 3kg?
Stoelen: 10kg

Die laatste twee projekten geven dus die laatste 20kg die ik zoek :)

En zo blijft het leuk dromen...
Afbeelding
Gebruikersavatar
Arno
Mega lid in de orde van Zilveren nietje
Berichten: 1524
Lid geworden op: 03 dec 2004 7:45
Locatie: Woubrugge
Contacteer:

Bericht door Arno »

Maik schreef: Stoelen: 10kg
Bestuurder: 20kg

Minder pizza's :lol:

Bye, Arno.
No-one can hear you scream at 8600 RPM..
Gebruikersavatar
stefan
Mega lid in de orde van Zilveren nietje
Berichten: 1452
Lid geworden op: 30 jun 2008 9:18
Locatie: grobbendonk

Bericht door stefan »

lol ... maik kan gerust een stuk van zen lengte AFZAGEN ... of is hem ni groot genoeg misschien :!:










grtz....
grasmaaiers..enz
Gebruikersavatar
Manta79
Mega lid in de orde van Zilveren nietje
Berichten: 1063
Lid geworden op: 14 mei 2009 21:26
Locatie: Zuid Holland

Bericht door Manta79 »

Ha mooi, hulp van "de mannen" ! Het schiet op. In het voorjaar de weg weer op!
"A je to !" #0047
Gebruikersavatar
Smiley
Groot Speedster Commandeur
Berichten: 7387
Lid geworden op: 10 jul 2008 21:46
Locatie: Etten-Leur

Bericht door Smiley »

De dynamo verlengd met afstandsbussen ofzo? (door die spacer)
Welke snaar ligt er nu op?
Laatst gewijzigd door Smiley op 18 dec 2012 19:48, 1 keer totaal gewijzigd.
Het leven is geen sprookje.
Als jij rond middernacht je schoen kwijt bent, dan heb je gewoon teveel gezopen.
Gebruikersavatar
Manta79
Mega lid in de orde van Zilveren nietje
Berichten: 1063
Lid geworden op: 14 mei 2009 21:26
Locatie: Zuid Holland

Bericht door Manta79 »

Verlengen hoeft niet en 5PK1300 moet erop als je de Phenolic spacer gebruikt (mits standaard pulley).
"A je to !" #0047
Gebruikersavatar
Smiley
Groot Speedster Commandeur
Berichten: 7387
Lid geworden op: 10 jul 2008 21:46
Locatie: Etten-Leur

Bericht door Smiley »

Als je de dynamo niet verlengd, kom je toch tegen het spruitstuk door die spacer?

Afbeelding
Het leven is geen sprookje.
Als jij rond middernacht je schoen kwijt bent, dan heb je gewoon teveel gezopen.
Gebruikersavatar
Manta79
Mega lid in de orde van Zilveren nietje
Berichten: 1063
Lid geworden op: 14 mei 2009 21:26
Locatie: Zuid Holland

Bericht door Manta79 »

Ik heb dat ook gelezen, maar ik heb ruimte "zat", iets van 6 mm. En de moer van de dynamo valt netjes in de inham.

Afbeelding
"A je to !" #0047
Gebruikersavatar
Maik
Groot Speedster Commandeur
Berichten: 6850
Lid geworden op: 03 dec 2004 18:03
Locatie: Zuid-Holland

Bericht door Maik »

Even dremelen en een weer-net-wat-andere-100A-dynamo past ook weer:
Afbeelding

Mijn situatie was zo ongeveer zoals op de foto van Smiley. Schroefdraad van de minpool is maximaal kort gezaagd ook nog. Het gaat nu redelijk passen maar ik ga er toch voor de zekerheid nog maar een strip kunststof tussen fabrieken.
Laatst gewijzigd door Maik op 24 mei 2013 20:11, 1 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding
Gebruikersavatar
frederic
Actief lid
Berichten: 360
Lid geworden op: 22 dec 2011 13:17
Locatie: maldegem

Bericht door frederic »

zijn er dan verschilende soorten 100A-dynamo's gebruikt op de speedster?
Gebruikersavatar
S. Gonzales
Mega lid in de orde van Zilveren nietje
Berichten: 1925
Lid geworden op: 02 jun 2009 19:21
Locatie: Noord Holland

Nilfisk

Bericht door S. Gonzales »

frederic schreef:zijn er dan verschilende soorten 100A-dynamo's gebruikt op de speedster?
Bij mij zat er een 120 A dynamo op die ik pas gemaakt heb voor het, ook aangepaste, 2,4 inlaatspruitstuk. Inmiddels als complete set overgenomen door een forumlid. Nu zit er een aangepaste 100A dynamo op die op de testbank 'gewoon' 120 Ampère trekt, :lol:
Maar let op, er worden verschillende behuizingen voor de 100 A uitvoering gebruikt. Ik heb nu iig de kleine behuizing, er kan dan ook makkelijk een enveloppe tussen de dynamo en de laminova cooler. Maar dan zonder postzegel, dat wel :yes:
A je to!
"Buurman...wat doet u nú!"
Relax, nothing is under control!!
Plaats reactie