Gebruik toyo t1r
Gebruik toyo t1r
Heb zojuist gekocht:
2x incl 205/45/17 toyo t1r
2x incl 225/45/17 toyo t1r
Nu is de vraag: wat is jullie ervaring, tot welke weersomstandigheden is dat nog veilig rijden?
2x incl 205/45/17 toyo t1r
2x incl 225/45/17 toyo t1r
Nu is de vraag: wat is jullie ervaring, tot welke weersomstandigheden is dat nog veilig rijden?
Ik rijd ermee met
- Nitrons
- Standard veren die bij de Nitrons zaten
- Uitlijning van Zonneveld
Ik vind het prima banden, voor het meeste gebruik en ook in de regen en zou ze weer kiezen de volgende keer als ik ze nog kon krijgen.
Heb wel op zeer warme dag circuit bij GP Elite gehad dat ze nogal gingen "smeren", dus wellicht niet echt circuit-waardig.
Gr,
The Duke
- Nitrons
- Standard veren die bij de Nitrons zaten
- Uitlijning van Zonneveld
Ik vind het prima banden, voor het meeste gebruik en ook in de regen en zou ze weer kiezen de volgende keer als ik ze nog kon krijgen.
Heb wel op zeer warme dag circuit bij GP Elite gehad dat ze nogal gingen "smeren", dus wellicht niet echt circuit-waardig.
Gr,
The Duke
The bullshit stops when the light drops
- S. Gonzales
- Mega lid in de orde van Zilveren nietje
- Berichten: 1924
- Lid geworden op: 02 jun 2009 19:21
- Locatie: Noord Holland
Gebruik Toyo t1r
Met deze banden eronder heb ik max. 237 km p/u gereden, geen probleem gehad qua slingeren o.i.d..
Op het circuit waren ze voor mij een beperkende factor, werden ze 'diep zwart' en voel je goed dat de limiet bereikt is. Ze zijn iig totaal niet vergelijkbaar met de 888's, maar daar is de prijs ook naar.
Voor normaal weggebruik een redelijke band die wel wat luidruchtig is.
Op het circuit waren ze voor mij een beperkende factor, werden ze 'diep zwart' en voel je goed dat de limiet bereikt is. Ze zijn iig totaal niet vergelijkbaar met de 888's, maar daar is de prijs ook naar.
Voor normaal weggebruik een redelijke band die wel wat luidruchtig is.
A je to!
"Buurman...wat doet u nú!"
Relax, nothing is under control!!
"Buurman...wat doet u nú!"
Relax, nothing is under control!!
- Maik
- Groot Speedster Commandeur
- Berichten: 6850
- Lid geworden op: 03 dec 2004 18:03
- Locatie: Zuid-Holland
Het waren oké banden. Als je ze echt ging pushen gingen ze wel smeren ja.
In de regen zijn ze wat matiger ja, vooral als het profiel wat minder wordt, dan lijkt ook het compound een stuk harder te worden.
Ze hebben ook inderdaad een zachte wang en dat zou je met een "nerveuze" uitlijning wel een wat minder vertrouwenwekkend gevoel kunnen geven op hoge snelheid.
Voor het geld een redelijke band denk ik, maar er is beter spul te koop.
In de regen zijn ze wat matiger ja, vooral als het profiel wat minder wordt, dan lijkt ook het compound een stuk harder te worden.
Ze hebben ook inderdaad een zachte wang en dat zou je met een "nerveuze" uitlijning wel een wat minder vertrouwenwekkend gevoel kunnen geven op hoge snelheid.
Voor het geld een redelijke band denk ik, maar er is beter spul te koop.
- Dennizz
- Mega lid in de orde van Zilveren nietje
- Berichten: 1417
- Lid geworden op: 05 jun 2008 18:16
- Locatie: Nieuwe Wetering
Maik verwoord het prima.Maik schreef:Het waren oké banden. Als je ze echt ging pushen gingen ze wel smeren ja.
In de regen zijn ze wat matiger ja, vooral als het profiel wat minder wordt, dan lijkt ook het compound een stuk harder te worden.
Ze hebben ook inderdaad een zachte wang en dat zou je met een "nerveuze" uitlijning wel een wat minder vertrouwenwekkend gevoel kunnen geven op hoge snelheid.
Voor het geld een redelijke band denk ik, maar er is beter spul te koop.
Ik neem ze nooit meer, onder een speedster moet je niet zulke banden zetten.
R1R heeft VEEL meer grip in de regen en heeft een stijvere wang zodat de vering veert ipv de band. R1R is in alles een betere band die hoort bij zo'n auto.
Met de TR1 kon ik op het gas driften waar ik wilde, met de R1R was dat spectakel voorbij volgas de rotonde af met nat wegdek en grip houden...
R1R gaat lang zat mee... De 25k die ik met de TR1 haalde lukte niet maar vertrouwen is meer waard
Je kijkt te snel, ik kan niet harder!
- sooike
- Mega lid in de orde van Zilveren nietje
- Berichten: 1059
- Lid geworden op: 09 jan 2009 20:46
- Locatie: Noorderkempen (België)
Klopt!Smiley schreef:Ik denk dat de sportieve rijder beter voor R1R kan gaan.
Ik heb voorbije zomer een setje TD 16/17 inch gekocht met zo goed als nieuwe T1R toyo's er op, geen oud rubber!
Het viel me direkt op dat ik de Speedster achteraan makkelijker kon laten uitbreken, dan met de originele Bridgestones.
Oorzaak hiervoor is volgens mij de "Treadwear" van de band die de slijtvastheid van het rubber aangeeft.
Voor de Toyo T1R is dat 280, ter vergelijking de R1R heeft een treadwear van 140 zoals de originele bridgestones, en de R888 heeft een waarde van 100 als treadwear.
Heb er in mei wel een dagje Zolder mee gereden, (toen was jij daar ook aanwezig) en in Bitburg bij het Speedsterevent heb ik ze goed laten schuiven, er viel haast niets aan te zien kwa slijtage........
Mijn volgende zijn R1R's
Einfach nur ein nackter Sportler