Eindresultaat; 234,9pk gemeten op de achterwielen. (Echter wel met een aardig opgewarmde motor, want had tegen de 56*C intake temps die laatste run!)
Met Smileys dyno erbij kunnen we concluderen dat hier nog ongeveer 16-17% aandrijvingsverlies bij moet en dan kom ik op zo'n 281pk aan de motor. En dat is niet slecht voor de mods...
(Standaard 2.0 LSJ/Saab blok met "standaard Stage2 SC" ombouw, dual pass koeling en alleen een kleinere 3.05" poelie. Tullett 2,5"demper, maar nog met een 2,2 OEM spruitstuk er op.)
Top
(als iemand nog eens zo iets gaat doen en het is weekend, dan hoor ik het graag, want dan kom ik ook even aanwaaien voor de gezelligheid!)
Gr,
The Duke
P.S.
Rond de 17 % kwam ik ook vaker op bij vergelijkende metingen, dus lijkt me echt een realistische waarde.
Maik schreef:Heeft Stefan z'n toerenbegrenzer nu op 7000rpm staan? En bouwde hij nog vermogen op tot deze redline?
Cut off op 7050, maar heb de dyno sheet niet bij me.
Volgens mij kan alleen een harrop doortrekken tot 7k.
De M62 is uitgepuft rond 6k(isch)
Ik zou zeggen rij een keer met Maarten mee,dan zul je zien dat er wel degelijk M62's zijn die bij 7000rpm nog niet moe zijn.
Ik denk overigens dat er met jou setup nog flink wat meer te halen is, aangezien je de vermogens meting hebt gedaan met de niet ingeleerde mapping welke bovenin veeeeel te rijk staat en met een nog niet geoptimaliseerde ontsteking valt mij het vermogen wat er nu uitkomt nog erg mee.
@ Stefan; Ik zou met je huidige tune & settings even een paar OBD power logs doen zodat je straks na eventuele fuel/ontsteking correcties mooi vergelijkingsmateriaal hebt.
Je ziet in jouw dyno plot dat ie bij ~6K opeens wat steiler afloopt en daar is waarschijnlijk wel wat te winnen. Verder inderdaad timing optimaliseren, want dat brengt vermogen. Maar wel de knock eruit tunen...