Tibby's beest
Re: Tibby's beest
poedercoating wordt gebakken op 190 graden dit voor alu stukken 15min en voor ijzeren stukken 20 min
als grondlaag kan je kiezen voor een poedercoating speciaal als grondlaag
of laten metaliseren dit is dmv een vlam plaatjes laten smelten op het stuk (
dit doen wij niet zelf in duco )
verzinken geeft bij ons een chemische reactie teweeg
heb dit zelf nog getest met een motor kader
als grondlaag kan je kiezen voor een poedercoating speciaal als grondlaag
of laten metaliseren dit is dmv een vlam plaatjes laten smelten op het stuk (
dit doen wij niet zelf in duco )
verzinken geeft bij ons een chemische reactie teweeg
heb dit zelf nog getest met een motor kader
Smiley schreef:Als de wishbones er dan toch uit moeten voor nieuwe bushes, maar gelijk laten poedercoaten?
Is alles weer als nieuw
Zijn de wishbones niet al standaard voorzien van een chromaatlaag?Arno schreef:...
Voor de mensen die het helemaal 'bling' willen maken kan je de draag-armen (net zoals op de 340R origineel) natuurlijk ook na een zink-laag nog laten voorzien van een glanzende nikkel of chroom laag![]()
Bye, Arno.
Zie http://en.wikipedia.org/wiki/Chromate_c ... on_coating
Jägertee
- Arno
- Mega lid in de orde van Zilveren nietje
- Contacteer:
Zink-passivatie, ja.. Dat is de gelige verkleuring die standaard er op zit.
Nieuwe wishbones van Lotus hebben sinds een paar jaar een iets andere behandeling waardoor ze nu een meer zilverkleurig uiterlijk hebben.
Beide zijn echter erg dun op de originele wishbones en daardoor niet bijster corrosie-bestendig, maar wat wil je ook van een engels ding
Bye, Arno.
Nieuwe wishbones van Lotus hebben sinds een paar jaar een iets andere behandeling waardoor ze nu een meer zilverkleurig uiterlijk hebben.
Beide zijn echter erg dun op de originele wishbones en daardoor niet bijster corrosie-bestendig, maar wat wil je ook van een engels ding

Bye, Arno.
No-one can hear you scream at 8600 RPM..
Net naar de keuring geweest. Ik ben niet verder dan het eerste halletje geraakt. De papieren klopte niet van de wagen. Alsook de sticker die aan de passagierskant hangt was er niet. Blijkbaar was de wagen verlaagd geweest in het verleden en nu terug standaard gezet. Dus moest de geometrie ook op de keuring nagezien worden. Wel handig als je op het moment versleten bussen hebt en een slechte geometrie. Vandaag dus een dikke FAIL voor mij.
De wagen moet dus naar een garage gesleept worden voor compleet onderstel nazicht. Alsook de papieren en sticker via Opel Belgie aangevraagd worden. (Dank aan Opel Jooken Rummen)
Ik kan de wagen dus op het moment onmogelijk in het verkeer krijgen.

De wagen moet dus naar een garage gesleept worden voor compleet onderstel nazicht. Alsook de papieren en sticker via Opel Belgie aangevraagd worden. (Dank aan Opel Jooken Rummen)
Ik kan de wagen dus op het moment onmogelijk in het verkeer krijgen.

captain slow
- aKra
- Mega lid in de orde van Zilveren nietje
Wat een gedoe toch altijd bij jou
En die regels in België zijn echt antiek aan het worden... Wordt tijd dat ze daar van af stappen.

En die regels in België zijn echt antiek aan het worden... Wordt tijd dat ze daar van af stappen.
Ik krijg er de teering van.
Jammer dat Jan the hitman er niet kan aan werken....
De opdracht wordt dus aan Lotus Wallonië gegeven.
grtz
Jammer dat Jan the hitman er niet kan aan werken....
De opdracht wordt dus aan Lotus Wallonië gegeven.
grtz
captain slow
- Smiley
- Groot Speedster Commandeur
Ach, het valt nog mee. Bij dit soort dingen moet ik altijd aan die arme kerel denken met z´n geimporteerde vx220 die door de zwaantjes was aanghouden en zo genaaid was met die keuringsconstructie dat hij hem van elende maar heeft weggedaan zonder keuring en bmw is gaan rijden.
Dat was pas zuur.
Dit is allemaal overkomelijk. Redelijk te verwachten met een dik getunede non originele auto op kenteken proberen te krijgen.
Na het zuur komt het zoet Tibby. Even doorbijten.
Dat was pas zuur.
Dit is allemaal overkomelijk. Redelijk te verwachten met een dik getunede non originele auto op kenteken proberen te krijgen.
Na het zuur komt het zoet Tibby. Even doorbijten.
Het leven is geen sprookje.
Als jij rond middernacht je schoen kwijt bent, dan heb je gewoon teveel gezopen.
Als jij rond middernacht je schoen kwijt bent, dan heb je gewoon teveel gezopen.

Heb er allemaal wel het volste vertrouwen in.

Ergens is het ook wel weer fijn. Kan ik lekker het onderstel opwaarderen.

captain slow
- gertje
- Mega lid in de orde van gouden nietje
Nu duurt het nog langer voor ik eens mee kan rijden
Tja Belgische keuring he

Tja Belgische keuring he
30/08/14 meet and greet.
-
- Lid
Klein detail was dat die BMW (en de opvolger, een andere BMW) onmiddellijk weer uitgebreid gemod werden zodat ze ook weer zeer moeilijk door de keuring raakten.Smiley schreef:Ach, het valt nog mee. Bij dit soort dingen moet ik altijd aan die arme kerel denken met z´n geimporteerde vx220 die door de zwaantjes was aanghouden en zo genaaid was met die keuringsconstructie dat hij hem van elende maar heeft weggedaan zonder keuring en bmw is gaan rijden.
Dat was pas zuur.
En de bestuurder zelf speelde misschien ook wel een kleine rol...

- Pipo
- Mega lid in de orde van gouden nietje
Nou, jou zullen we dus al niet op de weg tegenkomen, deze zondag met het mooie weer
Gelukkig is het nog aan het begin van het seizoen. Een maandje wachten is nu geen ramp. En het plezier erna doet alle ellende snel vergeten. Als het zover is, moeten we er zeker eens een meet van maken 
PS Ik bedenk juist; denk je hem klaar te krijgen voor de Ypres Lotus Day de 9e mei ?

PS Ik bedenk juist; denk je hem klaar te krijgen voor de Ypres Lotus Day de 9e mei ?
A thing of beauty is a joy forever!
Gaan we zeker doen
Iemand een idee of de lotus exige S2 Bilstein schokdempers geschikt zijn voor de speedster?
grtz

Iemand een idee of de lotus exige S2 Bilstein schokdempers geschikt zijn voor de speedster?
grtz
captain slow
- Smiley
- Groot Speedster Commandeur
Yup, je komt alleen 5mm hoger te staan.
http://www.vx220.org.uk/forums/topic/98 ... bilsteins/
Gezien de gruwelijke kuilen in de belgische wegen is dat een mooie bonus
http://www.vx220.org.uk/forums/topic/98 ... bilsteins/
Gezien de gruwelijke kuilen in de belgische wegen is dat een mooie bonus

Het leven is geen sprookje.