Tibby's beest

Alles over turbos, luchtfilters e.d.
tibby
Opperlid 1ste graad

Re: Tibby's beest

Bericht door tibby »

@ Smiley, ik bedoel dus de schokdemper met opel veer erop. NIET een exige veer.Werkt dit?
grtz
captain slow
jaydee
Mega lid

Bericht door jaydee »

tibby schreef:Gaan we zeker doen :D

Iemand een idee of de lotus exige S2 Bilstein schokdempers geschikt zijn voor de speedster?

grtz
Koop dan gelijk een set Nitrons... Wisselen voor de jaarlijkse keuring is een simpel klusje en dan loop je tenminste géén risico dat ze afkeuren vanwege niet-originele delen.
Jägertee
tibby
Opperlid 1ste graad

Bericht door tibby »

Dit had Lotus Wallonië ook voorgesteld maar dit wil ik niet.Ik wil oftewel een goedgekeurde set (KW suspension) ofwel vervang ik de originele Bilsteins opnieuw door Bilsteins. Ik wil geen jaarlijks geklooi met omwisselen. Grtz
captain slow
Smiley
Groot Speedster Commandeur

Bericht door Smiley »

tibby schreef:@ Smiley, ik bedoel dus de schokdemper met opel veer erop. NIET een exige veer.Werkt dit?
grtz
Geen idee, de meesten waar ik het van las, wisselen de kit compleet.
Veren moeten zwart blijven zekers?
Het leven is geen sprookje.
Als jij rond middernacht je schoen kwijt bent, dan heb je gewoon teveel gezopen.
jaydee
Mega lid

Bericht door jaydee »

:bag:

Dré kerel, wat maak jij het jezelf toch moeilijk..........
Jägertee
quadrifoglio
Lid

Bericht door quadrifoglio »

Een busje Plastidip kopen en de veren hiermee spuiten, de 'verf' brokkelt niet af :wink:
tibby
Opperlid 1ste graad

Bericht door tibby »

@ Smiley: yep
Ik ben momenteel met Xavier aan het onderhandelen welke sets hij gehomologeerd kan krijgen.
grtz
captain slow
alain
Mega lid

Bericht door alain »

Hoogstwaarschijnlijk komt het allemaal goed met je Speedster !
Belgische keuring is een beetje een loterij hier in België.
Daarom haal ik ieder jaar mijn Nitrons eraf en zet ik mijn standaard wielen er weer op om door de keuring te gaan.

Had je mijn auto gekocht dan had je al lang rondgereden met een Speedster die tip top in orde is :wink:
aKra
Mega lid in de orde van Zilveren nietje

Bericht door aKra »

Je mag mijn standaard Turbo dempers & veren wel even lenen? In totaal is het maar 8* schroeven en je hebt andere dempers...

* = Exclusief de wielmoeren :wink:
Pipo
Mega lid in de orde van gouden nietje

Bericht door Pipo »

En ik heb de standaard wielen met banden staan. Die zet ik er ook voor de keuring op.
A thing of beauty is a joy forever!
911Speedster
Actief lid

Bericht door 911Speedster »

Pipo schreef:En ik heb de standaard wielen met banden staan. Die zet ik er ook voor de keuring op.
Wie in België niet! Elk jaar een hobby dagje, voor en na de keuring. :yes:
Ford S-max 2.0 TDI Afbeelding Speedster 2.2 #0911

who follows the herd, is walking in the dirt
tibby
Opperlid 1ste graad

Bericht door tibby »

Bedankt allemaal voor de vriendelijke hulp die jullie aanbieden. Dit bewijst maar eens weer wat een topclub dit is :thumbsup:

Ze gaan bij Lotus Wallonië de originele Bilsteins reviseren.

Hi!

the yellow bilstein can be refurbished and revalved with a different valving than original.
it is an option we use a lot for some lotus with owner who wants to stay with original for MOT reason.
Cost is around 150 euros per shocks, this include new oil, all rings, sometimes the shaft if needed etc.
Before to do work shocks are tested on a bench so it is possible to see the exaact condition it is before to start the work.

As far as i know, the "problem" with Exige/elise shock on speedster is the front, the rear goes well just few mm difference, but the front has bigger difference and needs special bracket.In in

in workshop first slots available would thursday 25th we have time to discuss till that, just confirme if that date would be Ok for you, as now season starts to be really busy.

Keep in touch

Xavier.

Dit lijkt voor mij de beste oplossing.

Grtz
captain slow
Exmantaa
Mega lid in de orde van gouden nietje

Bericht door Exmantaa »

Die demperbrackets zijn te koop bij Eliseshop / -parts voor een euro of 40 dacht ik.

Ik begrijp dat je voorzo'n €600,- met refurbished Bilsteins gaat rondrijden? Dan zou ik toch eerst even een proefritje willen maken in hoe die dan aanvoelen...
tibby
Opperlid 1ste graad

Bericht door tibby »

Voor mij is echt het simpelste voor de originele te verfrissen (of ik moest een goede prijs doorkrijgen :wink: ) . Ik heb geen zin dat ze te beginnen te lullen op de keuring over de verlagingsbracket en met als resultaat het boeltje afkeuren. Belgie= :bash:
captain slow
speedy1949
Actief lid
Contacteer:

Bericht door speedy1949 »

Beste Belgische vrienden,

Hoe is het bij jullie geregeld als je schade rijdt met niet orginele spullen, zoals wielen, schokbrekers?
Ik neem aan dat iedereen weet dat er na de keuring direct gesleuteld gaat worden, de keuringsinstantie is dus wel een beetje hypocriet.
Betaalt de verzekering bij schade gewoon uit en wordt je kenteken in beslag genomen als er politie bij komt i.v.m niet orginele onderdelen? Of weet de politie daar eigenlijk niets van?
Ik heb 3 keer een kitcar gebouwd en dan nemen ze een foto na de keuring en die is bindend, verander je wat doe je dat voor eigen risico met alle risico's van dien bij schade.

mvgr Frank
Plaats reactie