Het eind is in zicht
Eerst de demper weer even gevuld, nu met het ZT-1 spec dempingsmateriaal van Acoustafil.
Zo moest het er ongeveer in gaan komen, maar dat viel niet mee om netjes te krijgen omdat de geperforeerde pijp diagonaal door de demper loopt:
Uiteindelijk paste het goed en zat het naar mijn zin (hier zit nog niet alles op z'n plaats):
De aandrijfriem (5pk1300) van dynamo en compressor erin gezet:
En zoals in het catchtanktopic te lezen was, had ik al de boormachine gezet in mijn olievuldop omdat ik dacht een mooie manier gevonden te hebben om de kleppendekselontluchting wat meer capaciteit te geven. Maar dit gaat waarschijnlijk niet werken omdat het blijkt dat de ontluchting normaal wel iets ingewikkelder inelkaar zit dan dit

. Maargoed, ik heb het toch maar afgemaakt als wijze van experiment. Eens kijken wat het gaat doen.
Eerst dus de olievuldop gesloopt:
Er zit een soort ventiel in, weg ermee:
Mooi knietje gevonden in de lokale botenzaak, welke een beetje verbouwd moest worden (heb er maar 1 nodig):
Gat bovenin gemaakt, want volgens mij moet het toch zo gaan passen onder de klep (ik ben eigenwijs):
Zo zit het dan op de motor, zonder de slangen:
Slangenbende aangesloten (mooie lichtgewicht en erg flexibele slang gevonden, met binnendiameter van 20mm, om de boel lekker te kunnen laten ademen), met een T-stuk naar de originele ontluchting:
Toch nog een ruime 2 cm onder de kap ruimte. Eens kijken hoeveel het nog omhoog komt door het kantelen van het blok.
Een nieuw breather filtertje gekocht welke wat groter is dan mijn oude. Aansluiting wat ruimer gemaakt om mooi aan te kunnen sluiten op de 20mm slang:
Luchtfilter weer uitgewassen, ingeolied en gemonteerd:
Morgen even 20 liter verse benzine erin kieperen, ECU nog even checken aan de laptop, relaisblokjes uit de kofferruimte in de kabelboom prikken en starten dat hok
Als alles een beetje goed loopt en geen lekkages te vinden zijn, dan kunnen de clams er weer opgeschroefd worden.
Het wordt wel een beetje spannend nu!