Grote nummerplaat
-
- Actief lid
Grote nummerplaat
Ik lees hier over de grote invloeden die erg kleine aanpassingen kunnen hebben op het gedrag van onze auto's.
Bvb. de invloed van piepkleine turbo-splitters.
Hoe groot is dan de kans dan een nummerplaat van pakweg 4 keer de oppervlakte van die splitters het gedrag van de auto aantast?
Koen
Bvb. de invloed van piepkleine turbo-splitters.
Hoe groot is dan de kans dan een nummerplaat van pakweg 4 keer de oppervlakte van die splitters het gedrag van de auto aantast?
Koen
- speedokus
- Mega lid in de orde van Zilveren nietje
- Contacteer:
Re: Grote nummerplaat
hey Koen.
Ik denk dat je nu wel erg ver aan het zoeken bent.
Het is geen racewagen om recordtijden mee neer te zetten.
Grt Speedokus.
Ik denk dat je nu wel erg ver aan het zoeken bent.
Het is geen racewagen om recordtijden mee neer te zetten.
Grt Speedokus.

je bent natuurlijk altijd vrij om een alternatief te monteren voor je kentekenplaat.
Er zijn er maar genoeg die rondrijden met een kleine(re) sticker!
http://www.stickerland.nl/eigen-teksten ... -1101.html
deze is bijv. ook in kleinere maten te leveren op verzoek.
Er zijn er maar genoeg die rondrijden met een kleine(re) sticker!
http://www.stickerland.nl/eigen-teksten ... -1101.html
deze is bijv. ook in kleinere maten te leveren op verzoek.
- Smiley
- Groot Speedster Commandeur
Ten alle tijden de bekeuring van 90 euri in het achterhoofd houden natuurlijk.
Voor echt lastige aanhoudingen, de originele kentekenplaat altijd bij hebben, en met klitteband terug kunnen zetten.
Voor echt lastige aanhoudingen, de originele kentekenplaat altijd bij hebben, en met klitteband terug kunnen zetten.
Het leven is geen sprookje.
Als jij rond middernacht je schoen kwijt bent, dan heb je gewoon teveel gezopen.
Als jij rond middernacht je schoen kwijt bent, dan heb je gewoon teveel gezopen.
- Arno
- Mega lid in de orde van Zilveren nietje
- Contacteer:
Effect van nummerbord is normaal gesproken klein.. De nummerplaat staat rechtop en nog eens vlak tegen de neus aan, dus doet hij weinig wat betreft de luchtstroom want die is in dit gebied vij statisch. (hogedruk gebied voor de neus)koen theys schreef: Hoe groot is dan de kans dan een nummerplaat van pakweg 4 keer de oppervlakte van die splitters het gedrag van de auto aantast?
(Turbo)Splittertjes onder de neus hebben een geleidend effect en sturen een deel van de luchtstroom naar de zijkant van de auto in plaats van onder de auto door. Daardoor kan de luchtdruk onder de auto iets dalen wardoor je wat meer stabiliteit krijgt.
Tenzij je het nummerbord voor 9/10'e onder de auto wilt hangen.. Dan ga je 'm als een soort frontspoiler gebruiken

Bye, Arno.
No-one can hear you scream at 8600 RPM..
-
- Actief lid
Ik liet zo een 'motoplaat' maken in dezelfde fabriek waar de officiële platen van DIV gemaakt worden.
(is ook ok voor technische keuring)
Deze heb ik geplakt net naast de linker mistlamp, zo heb ik al zeker geen invloed.
Ik probeerde hiervan een fotootje toe te voegen maar krijg steeds de melding dat het om een ongeldige bijlage gaat??
Koen
Deze heb ik geplakt net naast de linker mistlamp, zo heb ik al zeker geen invloed.
Ik probeerde hiervan een fotootje toe te voegen maar krijg steeds de melding dat het om een ongeldige bijlage gaat??
Koen
- RaoulLauffer
- Actief lid
Na vandaag de kentekenhouder weer kapot te hebben gereden door die &$@ drempels ook een sticker besteld bij Stickerland.
Ga deze ook met klittenband bevestigen op een kunststof plaat en de originele kentekenplaat met klittenband achterin leggen, mocht er controle zijn of bij de apk.
Ga deze ook met klittenband bevestigen op een kunststof plaat en de originele kentekenplaat met klittenband achterin leggen, mocht er controle zijn of bij de apk.
Speedster 2.2 #1123
Die ga je zeker krijgen!!!! Ik heb ergens op dit forum nog een post staan over mijn laatste keuringRaoulLauffer schreef: mocht er controle zijn of bij de apk.

# 0695
In België moeten de voorste en de achterste nummerplaat identiek zijnkoen theys schreef:Ik liet zo een 'motoplaat' maken in dezelfde fabriek waar de officiële platen van DIV gemaakt worden.
Koen
- Pipo
- Mega lid in de orde van gouden nietje
Niet helemaal. Ik heb iemand gekend die een wagen vanuit de U.S.A. naar België had ingevoerd. Deze wagen had vanachter in de bumper enkel een smalle uitsparing. Wat geen probleem is, want je kan bij de D.I.V. inderdaad daarvoor zo'n vierkante plaat bestellen (zoals een grote motoplaat). Hij reed dus achteraan met die 'vierkante plaat', en vooraan met een gewone platte rechthoekige plaat. En daar maakten ze bij de controle in Sint-Niklaas geen probleem van (nummerplaten worden daar vrij streng gecontroleerd). Natuurlijk moeten de nummers overeenkomenBlitz schreef:In België moeten de voorste en de achterste nummerplaat identiek zijn

A thing of beauty is a joy forever!