Ik wil dat ding eindelijk es gekeurd krijgen en ermee rijden dit jaar
Tibby's beest
Re: Tibby's beest
@ Jan, in de toekomst ga ik de wagen wel es opnieuw laten doen. Ik ken een persoon die daar wel handig in is. Jammer dat hij wat veraf woont om es rap effe binnen te springen
Ik wil dat ding eindelijk es gekeurd krijgen en ermee rijden dit jaar
Ik wil dat ding eindelijk es gekeurd krijgen en ermee rijden dit jaar
captain slow
Re: Tibby's beest
eens een zaterdag afspreken bij mooi weer
kunt ge uw wagen hier op de brug zetten en versteken we om te beginnen 1 shim van voor naar achteren aan beide zijden (voor het caster)
dan naar de garagehouder ermee samen met de zandzakken en in de middag moet ge alweer kunnen crossen
zou dan vooraan ook nog 1 a 2 shims van camber verwijderen moet dit nog bezien
want deze mag ook wel beetje negatiever
komt in orde dré niet mee in zitten
kunt ge uw wagen hier op de brug zetten en versteken we om te beginnen 1 shim van voor naar achteren aan beide zijden (voor het caster)
dan naar de garagehouder ermee samen met de zandzakken en in de middag moet ge alweer kunnen crossen
zou dan vooraan ook nog 1 a 2 shims van camber verwijderen moet dit nog bezien
want deze mag ook wel beetje negatiever
komt in orde dré niet mee in zitten
Re: Tibby's beest
Tibby heeft te weinig caster, dus de shim moet van achter naar voor. (zie plaatje)hitman schreef: beginnen 1 shim van voor naar achteren aan beide zijden (voor het caster)
Camber op de vooras is bij de Speedster niet nodig. Bij Zonneveld en Van der Kooi wordt die ook op 0 gehouden.hitman schreef: zou dan vooraan ook nog 1 a 2 shims van camber verwijderen moet dit nog bezien
want deze mag ook wel beetje negatiever
Jägertee
Re: Tibby's beest
vanderkooi freesd zelfs een stuk van de fuse af waar die plaatjes zich bevinden om nog negatiever te gaan
maar ja kan maar zeggen wat hij mij heeft verteld he
maar ja kan maar zeggen wat hij mij heeft verteld he
Re: Tibby's beest
waar bevinden de shims zich (de shims om het caster te regelen)
je ziet toch dat ze van voor naar achteren moeten
je ziet toch dat ze van voor naar achteren moeten
- Bijlagen
-
- shims 1.jpg (146.41 KiB) 1241 keer bekeken
Laatst gewijzigd door hitman op 25 mei 2013 9:13, 1 keer totaal gewijzigd.
- Smiley
- Groot Speedster Commandeur
- Berichten: 7396
- Lid geworden op: 10 jul 2008 21:46
- Locatie: Etten-Leur
Re: Tibby's beest
hitman schreef:waar bevinden de shims zich

Het leven is geen sprookje.
Als jij rond middernacht je schoen kwijt bent, dan heb je gewoon teveel gezopen.
Als jij rond middernacht je schoen kwijt bent, dan heb je gewoon teveel gezopen.
Re: Tibby's beest
foto (van mij) beetje naar beneden scrollen smiley
dan zie je de shims die ik bedoel
denk dat jij het over de andere hebt
dan zie je de shims die ik bedoel
denk dat jij het over de andere hebt
Re: Tibby's beest
ivm het camber hier een post van maik
Welk onderstel had jij ookalweer? Nitron's? Met welke veersterktes dan? En welke dempersettings rij je mee?
En met welke rijhoogte zou je willen gaan rijden?
Allemaal vragen die de keuze van een geo setup zullen beinvloeden, samen met je "road use".
Heb je de harde veersetup, en flink harde dempersettings, dan zou ik niet te extreem gaan in je geo bv.
Die 340r track setup lijkt mij sowieso wat extreem voor jouw road use, vooral het camber aan de voorkant en toespoor achter.
-0,5 tot -1 graad camber voor en -2 tot -2,5 graad achter zou ik ongeveer gaan zitten. Sporing voor neutraal tot ietsje toe out, sporing achter medium [EDIT na opmerking Exmantaa] toespoor, met die 340r track setting zou je weleens banden voor ontbijt kunnen gaan vreten
Welk onderstel had jij ookalweer? Nitron's? Met welke veersterktes dan? En welke dempersettings rij je mee?
En met welke rijhoogte zou je willen gaan rijden?
Allemaal vragen die de keuze van een geo setup zullen beinvloeden, samen met je "road use".
Heb je de harde veersetup, en flink harde dempersettings, dan zou ik niet te extreem gaan in je geo bv.
Die 340r track setup lijkt mij sowieso wat extreem voor jouw road use, vooral het camber aan de voorkant en toespoor achter.
-0,5 tot -1 graad camber voor en -2 tot -2,5 graad achter zou ik ongeveer gaan zitten. Sporing voor neutraal tot ietsje toe out, sporing achter medium [EDIT na opmerking Exmantaa] toespoor, met die 340r track setting zou je weleens banden voor ontbijt kunnen gaan vreten
- Smiley
- Groot Speedster Commandeur
- Berichten: 7396
- Lid geworden op: 10 jul 2008 21:46
- Locatie: Etten-Leur
Re: Tibby's beest
Ik las over je "caster" heen jahitman schreef:denk dat jij het over de andere hebt
Het leven is geen sprookje.
Als jij rond middernacht je schoen kwijt bent, dan heb je gewoon teveel gezopen.
Als jij rond middernacht je schoen kwijt bent, dan heb je gewoon teveel gezopen.
- Maik
- Groot Speedster Commandeur
- Berichten: 6850
- Lid geworden op: 03 dec 2004 18:03
- Locatie: Zuid-Holland
Re: Tibby's beest
Een beetje negatief camber op de vooras kan inderdaad best lekker zijn, daar krijg je gewoon weer iets meer scherpte van in de neus (en gevoeligheid voor spoorvorming
). Het heeft alleen weinig zin als je eigenlijk alleen maar van hard rechtuit houd (zoals Tibby bv), want dan slijten je banden gewoon scheef af, wat effectief je camber weer naar neutraal trekt, en je zal sneller nieuwe banden moeten kopen. Ik heb zelf ongeveer -1 graad camber staan en dat slijt bij mij zo goed als recht af, maar dan moet je wel vrij vaak fanatiek aan je stuur hangen.

Re: Tibby's beest

Wagen afgekeurd voor zijn ORIGINELE stabilisatorstang (keurders geloven niet dat deze origineel is)
Ophanging afgekeurd omdat ik de schroefset vervangen heb door een ORIGINELE set. (eerst eigenaar had een schroefset geplaatst en dit was voor de keurders vreemd want nu wisten ze niet of de speedster uitgevoerd was met standaard schroefset of niet)
Hij is dus afgekeurd omdat alles origineel is, maakt het ma mee!!!!!!!
De hoofdlul, euhh keurder is nu met Opel Belgie fotos aant uitwisselen .
Ook bedankt om me naar huis laten te rijden en halfweg me TERUG te roepen voor bijkomende foto's te pakken.
Ook dank aan Opel om mij 3 uur en half mij laten te wachten op de keuring voor hun kutmail die niet aangekomen is.
Ze hebben er godverdomme geen klote verstand van en mij niet geloven he!!!!!!!!!!!
FUCK DE BELGISCHE KUTKEURING
captain slow
- Smiley
- Groot Speedster Commandeur
- Berichten: 7396
- Lid geworden op: 10 jul 2008 21:46
- Locatie: Etten-Leur
Re: Tibby's beest
Ik krijg een deja-vu met die belgische jongen met zijn vx220 een paar jaar geleden.
Sterkte Dre. Dit gaat niet leuk worden komende tijd.
Sterkte Dre. Dit gaat niet leuk worden komende tijd.
Het leven is geen sprookje.
Als jij rond middernacht je schoen kwijt bent, dan heb je gewoon teveel gezopen.
Als jij rond middernacht je schoen kwijt bent, dan heb je gewoon teveel gezopen.
- vauxhall
- Mega lid in de orde van Zilveren nietje
- Berichten: 1104
- Lid geworden op: 17 jun 2007 18:57
- Locatie: Beverlo
Re: Tibby's beest
hey Dre
beter naar Zolder gekomen
Welk keuring station ben je geweest?
Ik ga altijd Hechtel-Eksel. Ook altijd gezeik...
Hangen altijd pc aan OBD.
"Hebt ge motoraanpassingen?"
"Remschijven origineel?"
Lambda 1.6 etc... was niks van waar
"Hebt ge dat chassis volledig uit elkaar gehaald en met oranje lijm gelijmd?"
altijd van die vragen
beter naar Zolder gekomen
Welk keuring station ben je geweest?
Ik ga altijd Hechtel-Eksel. Ook altijd gezeik...
Hangen altijd pc aan OBD.
"Hebt ge motoraanpassingen?"
"Remschijven origineel?"
Lambda 1.6 etc... was niks van waar
"Hebt ge dat chassis volledig uit elkaar gehaald en met oranje lijm gelijmd?"
altijd van die vragen
"BLACK SHEEP OF THE FAMILY"