Gisteren het open luchtfilter gemonteerd.
Wordt er in ieder geval niet slechter van.
Door de véél betere lucht aanzuiging ,heb ik het idee dat de turbo een stuk minder warm wordt
jans schreef:Gisteren het open luchtfilter gemonteerd.
Wordt er in ieder geval niet slechter van.
Door de véél betere lucht aanzuiging ,heb ik het idee dat de turbo een stuk minder warm wordt
Dacht dat ik ergens gelezen had dat die voor een Turbo niet zo goed waren
Ivm met met de warmte ( hitte) die ,natuurlijk slecht is voor een turbo m.n. maar omdat er op een turbo vrij grote luchthappers zitten,hebben we hem exakt in de rijwind zitten.Gister avond bij 24 graden samen met Stephan uitgeprobeerd, en het is zéker niet slechter Mede omdat nu de aanzuiging niets meer in de weg staat, veel beter de lucht aanvoer naar de turbo is.
jans schreef:Gisteren het open luchtfilter gemonteerd.
Wordt er in ieder geval niet slechter van.
Door de véél betere lucht aanzuiging ,heb ik het idee dat de turbo een stuk minder warm wordt
Dacht dat ik ergens gelezen had dat die voor een Turbo niet zo goed waren
Volgens mij is dit een "droog" filter als ik het goed zie Jans? 1 van RVS "gaas" zeg maar? De natte (in olie gedrenkte) filters kunnen tricky zijn omdat de LMM daar niet zo goed tegen kan.
Ik ben benieuwd naar een toekomstige vermogensmeting Jans
Maik
Klopt ,het is een droog filter.Wil het niet weer dat de LMM het opgeeft.
Wat het testen betreft, als het aan mij ligt , morgen. Maar zal hopelijk volgende week wel worden.
Filter is zo geplaatst , dat er geen ( regen ) water bij kan komen,maar toch bijna vol in de rijwind zit. Hij krijgt op die manier veel meer lucht van buiten.Zeker met die grote lucht inlaat.
Als je echt nog eens zin hebt om lekker te klussen jans, dan moet je een soort airbox gaan maken net achter je luchthapper, zodat de aangevoerde lucht echt alleen maar je filter in kan. Op die manier is je luchtfilter nog steeds open maar is hji afgeschermd van het motorcompartiment.
Even een cursusje polyesterkneden gaan volgen dus
Maik schreef:Als je echt nog eens zin hebt om lekker te klussen jans, dan moet je een soort airbox gaan maken net achter je luchthapper, zodat de aangevoerde lucht echt alleen maar je filter in kan. Op die manier is je luchtfilter nog steeds open maar is hji afgeschermd van het motorcompartiment.
Even een cursusje polyesterkneden gaan volgen dus
Maik
Dat was nou presies de bedoeling, maar we hebben er toch maar van afgezien.Dit i.v.m. dat dan wél water naar binnen komt. Zo'n ding dat zuigt als de pest, en helemaal met 1.5 bar turbo druk.
Vandaar dat we voor een veel betere oplossing hebben gekozen.
Gewoon een droog filter en helemaal bovenin gezet,zodat opspattend water er niet bij komt.En tóch vlak voor de lucht inlaat zit.
En met zo'n airbox ( carbon) was ik 6 keer zo veel kwijt.
En een lawaai ! Nee geintje, maar als bestuurder zit je wel aan de "goede" kant van de auto. Het is nu net of je rechtstreeks naar de Turbo luistert. Bij normaal met het verkeer meerijden niets aan de hand, totdat je het gaspedaal vloert. Dan breekt werkelijk in alle opzichten de hel los. Verpletterende acceleratie, het uitlaatgeluid en nu ook een bulderend luchtfilter. Past zeer goed bij het duivelse karakter van Jans Speedster Turbo.
En bij gas los klinkt het filter net een ratelslang .... maar dat is het slaan van de turboschoepen tegen de lucht.
SteV6 schreef:En een lawaai ! Nee geintje, maar als bestuurder zit je wel aan de "goede" kant van de auto. Het is nu net of je rechtstreeks naar de Turbo luistert. Bij normaal met het verkeer meerijden niets aan de hand, totdat je het gaspedaal vloert. Dan breekt werkelijk in alle opzichten de hel los. Verpletterende acceleratie, het uitlaatgeluid en nu ook een bulderend luchtfilter. Past zeer goed bij het duivelse karakter van Jans Speedster Turbo.
En bij gas los klinkt het filter net een ratelslang .... maar dat is het slaan van de turboschoepen tegen de lucht.
SteV6
Als ik dit zo lees Jans dan wordt het tijd dat we eens weer afspreken kunnen we even van speedy wisselen.
Kun je even beoordelen of mijn verlaging/andere velgen/ uitlijnen ook een positieve puls heeft gekregen.