Mijn Nitrons zitten er onder!!!!!!

Vragen over bekleding, velgen e.d.
stevenflappy
Mega lid in de orde van gouden nietje
Contacteer:

Bericht door stevenflappy »

Net bij de dealer geweest, het is inderdaad de abs unit.. Maar nu zeggen hun dat om het te vervangen de speedster in onderhoud moet zijn geweest bij Opel. Nu heb ik m gekocht bij een Alfa dealer met twee jaar garantie.. De aanvraag loopt nu, zijn er leden die hier ervaring mee hebben? Hoor het graag... Al lijkt het me raar dat Opel weet dat de unit gevaarlijk is en er dan niks aan doet als je m 2e hands koopt. :
stevenflappy
Contacteer:

@mark.. Ikrijd nu op 16 inch voor, 17 achter :P
Martin
Mega lid

Bericht door Martin »

stevenflappy schreef:Net bij de dealer geweest, het is inderdaad de abs unit.. Maar nu zeggen hun dat om het te vervangen de speedster in onderhoud moet zijn geweest bij Opel. Nu heb ik m gekocht bij een Alfa dealer met twee jaar garantie.. De aanvraag loopt nu, zijn er leden die hier ervaring mee hebben? Hoor het graag... Al lijkt het me raar dat Opel weet dat de unit gevaarlijk is en er dan niks aan doet als je m 2e hands koopt. :

Opel doet de laaste tijd een beetje moeilijk.
Met mijn astra, deze heeft blaasjes op de voet van de buitenspiegel :evil: .

Geen garantie want hij is niet in onderhoud bij een opel dealer.
Wat heeft onderhoud met de spiegel te maken :? vraag ik mij dan af.

Gr, 8) Martin
Marcel
Contacteer:

Bericht door Marcel »

Martin schreef: Opel doet de laaste tijd een beetje moeilijk.
Met mijn astra, deze heeft blaasjes op de voet van de buitenspiegel :evil: .

Geen garantie want hij is niet in onderhoud bij een opel dealer.
Wat heeft onderhoud met de spiegel te maken :? vraag ik mij dan af.
Gr, 8) Martin
Volgens mij heb je van de fabriek af een bepaalde tijd garantie, maakt niet uit waar je hem gekocht hebt :!:

Gaat er na die garantie iets kapot, wat redelijkwijs nog een paar jaar mee had moeten gaan, wordt er soms een coulanse geregeld.......

Maarja dat de dealers graag de auto's zelf verkopen en in onderhoud hebben lijkt mij logisch, en dat ze dan een stapje harder voor je lopen ook.
Maik
Groot Speedster Commandeur

Bericht door Maik »

Ik vind het onzin. Het heeft natuurlijk al niets met elkaar te maken, onderhoud en de ABS unit, zoals anderen al zeggen. Probeer het eens om te draaien naar die dealer toe: vraag eens of als er een terugroepaktie is op een ander veiligheidsonderdeel, of dan nagegaan wordt waar de auto dan in onderhoud is geweest? Dus als je een beurtje bij de garage op de hoek een keer hebt laten doen dat je dan kan fluiten naar je nieuwe airbag/remleiding/gordelspanner/etc.?

Ook met de nieuwe consumentenbeschermingswet in de arm kunnen ze niet echt moeilijk doen denk ik. Door ABS units kosteloos te vervangen van anderen hebben ze al aangegeven dat er echt iets mis is met die units. Ook al worden ze alleen vervangen op aanvraag van de eigenaar...

Bijt je er maar in vast zou ik zeggen en ga anders eens naar een andere dealer.

M.
Afbeelding
SteV6

Bericht door SteV6 »

Ook in Duitsland heeft Opel in bepaalde gevallen zeer moeilijk gedaan over garantiegevallen.

Laatst heb ik een programma gezien over een rechtzaak van een bezitter van een Astra Coupe. Het blok was total loss gegaan door een geknapte distributieketting. Opel gooide het op: auto is niet Opel-dealer onderhouden. Toen heeft de rechter de onderhoudsschema's opgevraagd en geconcludeerd dat ook bij regulier onderhoud door de merkdealer geen checks aan het betreffende onderdeel uitgevoerd moeten worden. Uitspraak: Motor moet onder garantie vervangen worden want regulier onderhoud had deze schade ook niet voorkomen.

En zover ik weet hoeft de Opel-dealer geen controle aan de ABS-regelunit uit te voeren tijdens een (kleine of grote) onderhoudsbeurt uit te voeren. Alleen (rem)vloeistofniveau, conditie van de schijven en de remblokken moeten nagekeken worden.

Als deze dealer geen zin heeft kan je het ook bij een andere proberen natuurlijk. In ieder geval succes met de afhandeling.

SteV6
S4 Avant
stevenflappy
Contacteer:

Ach het is ook wel grappig want die man heeft mij 3 opel papieren meegegeven waarin staat dat het zo is, dat het een bekend probleem is en hoe je het moet monteren... Lijkt me dat je zo iets belangrijks dat niet functioneerd niet af kan doen met: hij is niet dealer onderhouden!! De aanvraag loopt, ik houd jullie op de hoogte. :?
Marcel
Contacteer:

Bericht door Marcel »

SteV6 schreef: Dus de invloed van gewicht van banden+wielen is echt te voelen in het (in)stuurgedrag van de Speedster.
Mijn advies: als je andere velgen gaat aanschaffen ga dan voor de lichtst mogelijke velgen die je kan kopen.
SteV6
Stephan, kun je misschien omschrijven wat voor verschil je voelt in stuurgedrag :?:
Maarten
Mega lid in de orde van Zilveren nietje

Bericht door Maarten »

Steven,

Ik heb precies hetzelfde meegemaakt alleen beweerde Opel bij mij ook nog eens dat er niks mis was met de orginele unit.
Uiteindelijke oplossing bij mij was dat ik terug ben gegaan naar de Bovag garage waar ik hem gekocht had en zij hebben met hun opel dealer gesproken en het is zonder probleem onder garantie vervangen.

Dus even naar die alfa dealer gaan zou ik zeggen.
Maarten
SteV6

Bericht door SteV6 »

Marcel schreef:
SteV6 schreef: Dus de invloed van gewicht van banden+wielen is echt te voelen in het (in)stuurgedrag van de Speedster.
Mijn advies: als je andere velgen gaat aanschaffen ga dan voor de lichtst mogelijke velgen die je kan kopen.
SteV6
Stephan, kun je misschien omschrijven wat voor verschil je voelt in stuurgedrag :?:
Zeker Marcel,

Na het plaatsen van de zwaardere achtervelgen en 205/45R17 banden op de vooras voel je op het moment dat je gaat insturen, dus de 1e 1-2mm stuuruitslag een weerstand in het stuur. Deze weerstand is niet erg groot, maar merkbaar tenopzichte van origineel. Het wordt veroorzaakt door het grotere giroscopische effect van het meergewicht. Normaal merk je dat niet door filtering van stuurbekrachtiging, maar bij de Speedster is alles zo direct, dat je het verschil gewoon echt kan voelen. Na die 1-2mm stuuruitslag is de front-end grip vvveeelllll groter dan standaard en kan je dus stabieler (lees: geen onderstuur) en harder de hoek om.

Ik heb dus geen spijt van mijn setup, maar als je andere velgen gaat aanschaffen koop dan zo weinig mogelijk gewicht.

SteV6
S4 Avant
Maik

Bericht door Maik »

Marcel schreef:
stef666 schreef:Dit wiel is verkrijg baar in de volgende maten:

MAAT ET GATEN STEEK
7X17 36/42/50 4/5 98/100/108/110/112/114.3
8X17 35/45 5 98/100/110/112/114.3

Gaat dit passen onder de Speedster?

Afbeelding

Prijs ligt tussen de €1250,= en €1500,= All incl. (ook banden dus)
Ziet er goed uit :!:

Hoi weet je het zeker van die maten :?:
Heb bij OZ ook al meegemaakt dat de maten we ergens op een site stonden maar niet in het echie te krijgen zijn.

5x110 of 5x112 met schuifbouten moet passen.
Achter ET 35 is goed, en voor ET 36 ook met 10 mm verbreders heb je dan een strak plaatje ;)
Let wel dat de center bore voor de opel 65,1 is :!:
Hey Marcel, VRIEND! :lol:
Een brutale vraag misschien, maar als je nog eens een keer een onweerstaanbare drang op voelt komen om creatief bezig te zijn op de pc, zou je dan misschien deze Kosei's eens kunnen photoshoppen onder een rode speedster? :wink:
Ik en ook Stef zouden je erg dankbaar zijn :woship:
Ik heb (natuurlijk) geduld en als het niet lukt/kan, maakt dat niets uit natuurlijk...

M.
Afbeelding
Marcel
Contacteer:

Bericht door Marcel »

Maik schreef: Hey Marcel, VRIEND! :lol:
:wallbash:

No problem, was zelf ook net een beetje aan het sjoppen 8)
Bijlagen
velg.jpg
velg.jpg (312.28 KiB) 3687 keer bekeken
velg2.jpg
velg2.jpg (312 KiB) 3684 keer bekeken
maikkonei.jpg
maikkonei.jpg (261.28 KiB) 1577 keer bekeken
Richard
Mega lid

Bericht door Richard »

Zo die is goed met computers!!

Misschien ook een zilvere speedy met OZ Superturismo's!!
Maik

Bericht door Maik »

Bedankt, VRIEND! :thumbup: :lol:

Eneuhhh.... misschien in het zwart ook mogelijk,of is dat onmogelijk? :oops:
En is die achtervelg niet net een half inchje te klein? :wink:
Shit, ik mag eigenlijk geen commentaar leveren natuurlijk :lol:
Afbeelding
Marcel
Contacteer:

Bericht door Marcel »

Richard schreef:Zo die is goed met computers!!

Misschien ook een zilvere speedy met OZ Superturismo's!!
Zoiets :?:
Bijlagen
Ook mooi
Ook mooi
rocket5.jpg (311.53 KiB) 3667 keer bekeken
Superturismo.jpg
Superturismo.jpg (284.12 KiB) 3666 keer bekeken
Plaats reactie