Cardan aan de kant van de boîte demonteren. Motorsteunen losmaken en motor aan bestuurderskant wat opkrikken. Dan kan je de boîte demonteren zonder de clam er af te moeten halen. Maar als je even wat hulp kan krijgen, zou ik ook eerst de clam demonteren. Maakt het toch allemaal wat gemakkelijker om aan te sleutelen. Tenzij er bij de montage van het vliegwiel niet het juiste aantrekmoment is gebruikt, is de kans heel reëel dat er bouten afgebroken zijn.vauxhall schreef:Het vliegwiel bij de zwarte speedster is losgekomen/slag. Die heeft de starterkop gemold.
Begonnen met versnellingsbak eruit te halen.
Hoe moet ik nu verder?
Mijn nieuw atelier en verzameling
- Pipo
- Mega lid in de orde van gouden nietje
- Berichten: 2038
- Lid geworden op: 17 dec 2004 14:40
- Locatie: Oost-Vlaanderen
Re: Mijn nieuw atelier en verzameling
A thing of beauty is a joy forever!
- vauxhall
- Mega lid in de orde van Zilveren nietje
- Berichten: 1104
- Lid geworden op: 17 jun 2007 18:57
- Locatie: Beverlo
Re: Mijn nieuw atelier en verzameling
achterkant is er in 5 min af
er zit een lichter vliegwiel op (waarschijnlijk zelf geplaatst door de vorige eigenaar)
Nu dus enkele bouten eruit of afgebroken
Hoe haal ik een as uit de versnellingsbak? alles is los
Mogelijk haal ik de versnellingsbak met de assen er compleet onderuit
blijven de oliekeerringen goed?

er zit een lichter vliegwiel op (waarschijnlijk zelf geplaatst door de vorige eigenaar)
Nu dus enkele bouten eruit of afgebroken
Hoe haal ik een as uit de versnellingsbak? alles is los
Mogelijk haal ik de versnellingsbak met de assen er compleet onderuit
blijven de oliekeerringen goed?
"BLACK SHEEP OF THE FAMILY"
- Smiley
- Groot Speedster Commandeur
- Berichten: 7385
- Lid geworden op: 10 jul 2008 21:46
- Locatie: Etten-Leur
Re: Mijn nieuw atelier en verzameling
Als de hub ophanging links los is (kan op meerdere manieren) trek je die zo (plop) uit de bak.vauxhall schreef:Hoe haal ik een as uit de versnellingsbak? alles is los
(hier zullen de tips nog wel op binnenkomen. Ik had de spoorstang los gemaakt en de remklauw en de handremkabel, en kon zo de as eruit trekken)
Zolang je niks verdraaid aan de spoorstang, blijft je uitlijning ok.
De meesten krikken hem eerst links zo ver mogelijk op om zo min mogelijk bakolie te verliezen, maar in jou geval kun je er gewoon een teiltje onder zetten, want die olie zal je minste zorg zijn.
Het leven is geen sprookje.
Als jij rond middernacht je schoen kwijt bent, dan heb je gewoon teveel gezopen.
Als jij rond middernacht je schoen kwijt bent, dan heb je gewoon teveel gezopen.
- Arno
- Mega lid in de orde van Zilveren nietje
- Berichten: 1522
- Lid geworden op: 03 dec 2004 7:45
- Locatie: Woubrugge
- Contacteer:
Re: Mijn nieuw atelier en verzameling
Steekassen zitten in de bak geschoven/geklikt. Als je ze er niet direct uit kunt trekken (liever niet aan de as zelf, maar aan metaal van de binnenste homokineet), dan kan je meestal met een stompe beitel tegen de 'achterkant' van de binnenste homokineet/tripode en een hamer ze zo er uit tikken. Meestal zit er hooguit een snap-ring binnenin die 'm een beetje fixeert in de bak en even 'overbrugd' moet worden.vauxhall schreef: Hoe haal ik een as uit de versnellingsbak? alles is los
Keringen blijven meestal wel OK als je de assen er voorzichtig uit haalt zodat de scherpe uiteinden niet de rubberen rand raken.
Bye, Arno.
No-one can hear you scream at 8600 RPM..
- vauxhall
- Mega lid in de orde van Zilveren nietje
- Berichten: 1104
- Lid geworden op: 17 jun 2007 18:57
- Locatie: Beverlo
Re: Mijn nieuw atelier en verzameling
De Sint was vroeg dit jaar
Corbeau 50th anniversary seat limited edition nr 26/50stuks
FIA approved
Carbon/Kevlar
Afmetingen zijn wel maximaal(of net niet) voor de speedster.
Nu nog inbouwen.

Corbeau 50th anniversary seat limited edition nr 26/50stuks
FIA approved
Carbon/Kevlar
Afmetingen zijn wel maximaal(of net niet) voor de speedster.
Nu nog inbouwen.
- Bijlagen
-
- IMGP0223 k.JPG (60.53 KiB) 5515 keer bekeken
-
- IMGP0222 k.JPG (64.52 KiB) 5516 keer bekeken
-
- IMGP0221 k.JPG (72.26 KiB) 5515 keer bekeken
"BLACK SHEEP OF THE FAMILY"
- aKra
- Mega lid in de orde van Zilveren nietje
- Berichten: 1778
- Lid geworden op: 20 sep 2007 17:11
- Locatie: NH
Re: Mijn nieuw atelier en verzameling
Zeer vet! Ben heel benieuwd!
- Smiley
- Groot Speedster Commandeur
- Berichten: 7385
- Lid geworden op: 10 jul 2008 21:46
- Locatie: Etten-Leur
Re: Mijn nieuw atelier en verzameling
Hoeveel naca ducts heb jij wel niet in je undertray 

Het leven is geen sprookje.
Als jij rond middernacht je schoen kwijt bent, dan heb je gewoon teveel gezopen.
Als jij rond middernacht je schoen kwijt bent, dan heb je gewoon teveel gezopen.
- vauxhall
- Mega lid in de orde van Zilveren nietje
- Berichten: 1104
- Lid geworden op: 17 jun 2007 18:57
- Locatie: Beverlo
Re: Mijn nieuw atelier en verzameling
ik rij nog altijd zonder undertray
Moet een gemakkelijk afneembare bodem hebben met echte diffuser. Geen sierstuk
Moet een gemakkelijk afneembare bodem hebben met echte diffuser. Geen sierstuk

Smiley schreef:Hoeveel naca ducts heb jij wel niet in je undertray
"BLACK SHEEP OF THE FAMILY"
- vauxhall
- Mega lid in de orde van Zilveren nietje
- Berichten: 1104
- Lid geworden op: 17 jun 2007 18:57
- Locatie: Beverlo
Re: Mijn nieuw atelier en verzameling
zetel "gaat" erin
Kan wel niet alle originele punten op het chassis gebruiken voor de steunen.
Ga zetel waarschijnlijk enkele cm meer naar het midden schuiven.
Stuurkolom ga ik ook verplaatsen.
Rolkooi zit iets in de weg.
Hoogte zetel gaat net bij bv softtop en dunne immitatie hardtop.
Weer meer werk dan gedacht
Een kleinere zetel was gemakkelijker geweest maar dan was het niet de anniversary seat geweest he.
Kan wel niet alle originele punten op het chassis gebruiken voor de steunen.
Ga zetel waarschijnlijk enkele cm meer naar het midden schuiven.
Stuurkolom ga ik ook verplaatsen.
Rolkooi zit iets in de weg.
Hoogte zetel gaat net bij bv softtop en dunne immitatie hardtop.
Weer meer werk dan gedacht

Een kleinere zetel was gemakkelijker geweest maar dan was het niet de anniversary seat geweest he.
"BLACK SHEEP OF THE FAMILY"
- Arno
- Mega lid in de orde van Zilveren nietje
- Berichten: 1522
- Lid geworden op: 03 dec 2004 7:45
- Locatie: Woubrugge
- Contacteer:
Re: Mijn nieuw atelier en verzameling
Misschien handiger om er dan een complete 'center seat' conversie van te doen zoals de originele Motorsport Elise's? (waar de S1 Exige als latere 'straat' versie van gemaakt is)

(OK dit is van een 100% racer, maar is om idee te geven..)
Normale stuurhuis kan gewoon blijven worden gebruikt. Meeste mensen die dit doen plaatsen gewoon een iets ander formaat tussen-stuk in de stuurkolom onder het dashboard.
Daarna is het nog een flinke bak met werk (pedalbox verplaatsen, kabelbomen wat anders doen, kabels naar achter door 'tunnel', etc.), maar niet vreselijk ingewikkeld allemaal..
Bye, Arno.

(OK dit is van een 100% racer, maar is om idee te geven..)
Normale stuurhuis kan gewoon blijven worden gebruikt. Meeste mensen die dit doen plaatsen gewoon een iets ander formaat tussen-stuk in de stuurkolom onder het dashboard.
Daarna is het nog een flinke bak met werk (pedalbox verplaatsen, kabelbomen wat anders doen, kabels naar achter door 'tunnel', etc.), maar niet vreselijk ingewikkeld allemaal..
Bye, Arno.
No-one can hear you scream at 8600 RPM..
- vauxhall
- Mega lid in de orde van Zilveren nietje
- Berichten: 1104
- Lid geworden op: 17 jun 2007 18:57
- Locatie: Beverlo
Re: Mijn nieuw atelier en verzameling
hey Arno
Dit is ook een 101% racer
geen straatgebruik
Dit is ook een 101% racer

geen straatgebruik
Arno schreef:Misschien handiger om er dan een complete 'center seat' conversie van te doen zoals de originele Motorsport Elise's? (waar de S1 Exige als latere 'straat' versie van gemaakt is)
(OK dit is van een 100% racer, maar is om idee te geven..)
Normale stuurhuis kan gewoon blijven worden gebruikt. Meeste mensen die dit doen plaatsen gewoon een iets ander formaat tussen-stuk in de stuurkolom onder het dashboard.
Daarna is het nog een flinke bak met werk (pedalbox verplaatsen, kabelbomen wat anders doen, kabels naar achter door 'tunnel', etc.), maar niet vreselijk ingewikkeld allemaal..
Bye, Arno.
"BLACK SHEEP OF THE FAMILY"
- vauxhall
- Mega lid in de orde van Zilveren nietje
- Berichten: 1104
- Lid geworden op: 17 jun 2007 18:57
- Locatie: Beverlo
Re: Mijn nieuw atelier en verzameling
zetel erin!
nu gordels nog bevestigen op de bodem?
nu gordels nog bevestigen op de bodem?

- Bijlagen
-
- IMGP0224 k.JPG (72.24 KiB) 5383 keer bekeken
-
- IMGP0226 k.JPG (89.09 KiB) 5392 keer bekeken
-
- IMGP0227 k.JPG (73.18 KiB) 5386 keer bekeken
"BLACK SHEEP OF THE FAMILY"
- aKra
- Mega lid in de orde van Zilveren nietje
- Berichten: 1778
- Lid geworden op: 20 sep 2007 17:11
- Locatie: NH
Re: Mijn nieuw atelier en verzameling
Zijn ze nog ergens te koop :$