Daan, de R888 is fysiek een grotere band dan dezelfde maat van overige fabrikanten.
Ik rij al jaren met 205/40 + 235/40, en vind het de ideale combinatie in de verkrijgbare maten.
Met 235 achter heb ik een miniscuul spoortje op mijn subchassis (de binnenzijde van de band zit dus met deze maat redelijk aan het maximum) en raakt de binnenzijde van de clam bij diep inveren (de buitenzijde van de band). Bij mij zou een grotere maat R888's niet passen.
De voorzijde loopt bij mij nergens aan. Dit kan wel per Speedster verschillen ivm. Engelse fabriecage toleranties.
Je kunt als je aan de voorzijde groter wilt uitsparingen in de clam maken en daar 'kappen' in maken. Die zijn gewoon in de handel verkrijgbaar, Smiley zou je binnen enkele seconden aan een linkje kunnen helpen.
Ik rij met de upgraded ABS versie en heb alleen last bij extreem rijden, en dan met name op asfalt met hobbels, etc. Om in die situatie het gevoel te krijgen dat ik zelf bepaal hoe hard er geremd wordt schakel ik het ABS uit.