Als ik zo naar de foto van de krukasflens kijk, krijg ik niet de indruk dat er een vakman aan dat blok gewerkt heeft.k
De carterpan is er zo te zien dus ook af geweest, ben benieuwd wat je nog meer tegenkomt als je het blok openmaakt.
A je to!
"Buurman...wat doet u nú!"
Relax, nothing is under control!!
Het klopt wat hitman zegt, de bouten zijn rekbouten.
Normaal gesproken hoef je daar geen loctite bij te gebruiken, maar in dit geval dient dat om de olie bij de koppeling weg te houden.
Blok is bij NEXTEK zwitserland gedaan voor 22.000euro
door vorige eigenaar (heb de fakturen)
Speedster ligt nu bij mij thuis uit elkaar.
Geen zin om hem terug ineen te steken en ergens binnen te brengen. Klasen of F. Janssen
Werk kan ik grotendeels zelf. Iemand met ervaring die oorzaak ziet en eventueel raad voor die krukas.
Lees dat er soms pasbussen gedraaid worden rond de bouten van het vliegwiel zodat er niet de minste speling/beweging op komt.
5 boutgaten zijn nog heel goed op de krukas de M10 x1.25
één gat en bout zijn een M11? miss was het een M12 maar denk het niet.
Is dit altijd zo? of was dit al een herstelling geweest? groter geboord en opnieuw getapt?
gewicht kan dan toch niet kloppen? 5 x M10 gewicht met één M11 of 12 ertussen? dat slingert toch
Helaas kloppen die prijzen...
Mijn ombouw had de helft bij Regelin gekost (ZONDER MOTORAANPASSINGEN DUS) Ga je voor de full monty kan het inderdaad hoog oplopen....
Denk dat ik na m'n ombouw regelin ombouw+versterken motor nu ook daar ergens ga stranden... (maar TERRY gaat me niet te veel tellen he )
Zelf ook met de GT28RS op een 2.0 gereden. Wereldwijd eigenlijk bekroond als ultieme straatturbo.
Een GT28RS op een 2.2 in een Speedster zou perfect zijn in mijn ogen. Voldoende pk's naar keuze en een rechte lijn in de curve.
... jammer dat je je 2.2 blok uit elkaar moet halen om deze turbo leuk te laten draaien.