Pagina 70 van 94

Geplaatst: 13 dec 2012 20:34
door Herman
Deleted

Geplaatst: 13 dec 2012 20:37
door Herman
Deleted

Geplaatst: 13 dec 2012 20:42
door Smiley
Heb die (pruts) foto's vaker gezien, maar nooit goed begrepen wat je exact aan ze moet aanpassen, en hoe ze nu exact geplaats zijn.

Dat kan jij vast beter :yes:

Geplaatst: 13 dec 2012 20:58
door Herman
Deleted

Geplaatst: 13 dec 2012 21:15
door Smiley
He, die laatste ziet er erg goed uit. Maatwerk of van een lotus gejoept?

Geplaatst: 14 dec 2012 6:26
door Herman
Deleted

Geplaatst: 17 dec 2012 4:33
door Herman
Deleted

Geplaatst: 17 dec 2012 6:17
door Arno
Tja.. Dat soort bakken zijn helaas extreem duur en in veel gevallen zijn ze nog eens bedoeld om zeer regelmatig uit elkaar gehaald te worden en geinspecteerd (bijv. na iedere race). Niet echt 'monteren en rijden maar' zeg maar..

Anders voor een sterkere 'gewone' bak wellicht 'shoppen' bij andere merken?

Van de E153 bak uit de MR2 turbo is bekend dat hij extreem sterk is bijvoorbeeld. Is alleen wel een 5-bak en geen 6 en heeft relatief lange overbrengings-vehoudingen.

Bye, Arno.

Geplaatst: 17 dec 2012 6:30
door Herman
Deleted

Geplaatst: 17 dec 2012 17:51
door vauxhall
ken er zelf niet veel van maar is dit iets?

http://www.motorsportmarkt.de/show/renn ... arbox.html


GMS op het vx220 forum gebruikt ze of is van plan er één te plaatsen

http://www.vx220.org.uk/forums/user/12979-gms/

Geplaatst: 17 dec 2012 18:53
door Herman
Deleted

Geplaatst: 17 dec 2012 20:51
door Arno
Hmm.. Als ik dit lees lijkt het een Hewland dogbox in een F23 behuizing.

Een dog-box heeft geen synchro's, dus over het algemeen niet echt lekker om mee te rijden op de weg. *crrrrunch* *raaassssp*

Op het circuit moet je er vrij 'stevig' mee schakelen en goed toeren matchen en evt. double-clutch of minimaal heel&toe met terugschakelen.

Als je dat goed onder de knie hebt is er wel sneller mee te schakelen als een normale synchro-bak, maar slijtage is meestal significant en redelijk vaak een revisie nodig.

Bye, Arno

Geplaatst: 18 dec 2012 20:04
door Herman
Deleted

Geplaatst: 19 dec 2012 12:29
door Herman
Deleted

Geplaatst: 19 dec 2012 15:32
door Maik
Dus het wordt de dogbox van hierboven Herman? Of de MR2 vijfbak?
Versnelling van 1 naar 2 lijkt me wel wat ruim gespaced. Waarschijnlijk niet zo'n groot probleem met het koppelverloop van je vernieuwde tor, maar er zijn op veel circuits natuurlijk veel bochten die je rond de 100km/u neemt, dus dan zit je vaak of wat laag in toeren of je moet naar de eerste versnelling terug, lukt dat goed met die bak denk je? In ieder geval goed rev-matchen :wink:
Van 2 naar 3 en naar 4 is wel knap gespaced trouwens! 8)
Blijft een mooi project Herman.