Pagina 8 van 20

Geplaatst: 20 apr 2006 16:41
door Pascal
Moet werken, anders had ik er graag bijgeweest zaterdag.

En bedoel je de charge koeler onder de voorste radiator plaatsen.

Gr.Pascal

Geplaatst: 20 apr 2006 17:18
door Maik
Voor mij zou het ook een herfst-winter-projektje zijn :wink:
Als we het met z'n 2-en tegelijk bestellen dan krijgen we misschien ook gelijk iets meer service ook (en wie weet een kleine korting, maar mijn hoop is klein...).

Geplaatst: 20 apr 2006 17:22
door Pascal
We kunnen proberen elke extra is meegenomen.

Gr. Pascal

Geplaatst: 20 apr 2006 17:39
door Piet
Bij de Speedster dag voor dummy's zijn zowel ik als maarten er dan kunnen we aan het einde van de dag nog wel een ritje regelen.

Geplaatst: 20 apr 2006 17:45
door Pascal
Komt goed Piet :P :P .

Gr. Pascal

Geplaatst: 21 apr 2006 6:13
door Maarten
De chargecooler-radiator komt dan verticaal onder de radiator te staan, net als bij Jans zijn turbo.

Maarten

Geplaatst: 21 apr 2006 6:31
door Maik
Voor minder ga ik natuurlijk niet Maarten 8)

Geplaatst: 21 apr 2006 9:40
door Maarten
en dan de zelfde aangepaste vacuumklep die piet heeft. is iets minder 'agressief' op het gaspedaal, maar wel geleidelijker en daardoor beter te doseren als bij mij.

Geplaatst: 21 apr 2006 9:52
door Maik
Inderdaad!
Ik hou nog een kleine slag om de arm of ik echt de compressorkit neem, ik wacht nog steeds op final info van de TB-set van Thorney (vermogenswinsten, toerentallen, kosten, en ervaringen), maar of die set op tijd wordt "vrijgegeven"? :?

Geplaatst: 21 apr 2006 9:54
door paul
Ik heb ook nog steeds interesse. 8)


Heb van mijn andere contact(Treisch) nog steeds niets
vernomen, dus misschien gaat het toch een Hitec worden.

Ik kijk het nog even aan.

Groeten,

Paul

Geplaatst: 21 apr 2006 10:00
door Maik
Tsja Paul, vaag dat je daar helemaal niets meer over hoort.... Als hij er nu al een paar gedaan zou hebben, zou je toch wel al iets meer erover gehoort moeten hebben (ervaringen ook).
Hitec levert iig een probleemloze kit die al doorontwikkeld is (zie verhaal van Maarten), zolang de aarde-draadjes maar goed zijn verbonden :wink:

Geplaatst: 21 apr 2006 10:37
door Piet
Sterker nog als ze de kriptang maar goed vasthouden. Ze hebben schijnbaar de stekker dicht geknepen op verkeerde gedeelte waardoor het aarde draadje slecht contact ging maken.

Geplaatst: 24 apr 2006 10:50
door Maarten
Helemaal probleemloos is de SC dus ook nog niet.
Piet heeft nu pech gehad met een koelwaterslang die niet goed vast gezet was, waardoor hij met de riem in aanraking kwam en was doorgesleten. En recent een massa probleempje? een aarde draad die niet goed was aangesloten.


Ik heb een probleem gehad, wat wel lang heeft geduurd voordat ik het had opgelost. De as waarop de poelie van mijn compressor zit was tever in de compressor gemonteerd (bij de eaton fabriek ! die ze aan GM levert), waardoor de wielen waarover de riem liep niet in een lijn lagen (4.5 mm off), daardoor werd de riem erg verkeerd belast en raakte die beschadigd. Toen heb ik een ander merk gemonteerd omdat ik de riem van CONTI tech niet kon bestellen bij de automatriaalzaken in de buurt (nu een gevonden die ze wel wil bestellen !). Die piepte.
Het probleem waarom niet gezien is dat de poelie verkeerd was gemonteerd, is omdat het een ingekocht deel is. Ik had het kunnen zien bij montage van de set op mijn auto, maar omdat je daar zelf niks fout mee kan doen, had ik daar niet opgelet. (montage is met paspennen, dus positie is erg nauwkeurig. Hitec had dit probleem ook nog niet eerder gezien en kon het ook niet geloven totdat ik het op foto had vastgelegd met vergelijk van die compressor van Piet. Toen was het probleem zo opgelost, maar ik had nog steeds geen riem (die ik overigens wel toegestuurd zou krijgen), dus maar weer de piepende riem terug gezet.
Afgelopen zaterdag kon ik voor ik naar Zandvoort reed een goede riem ophalen en die lag op zandvoort is in mijn kofferbak. De piepende riem was dus al zo slecht dat die het begaf en na montage van de conti tech riem (welke ook een gevulcaniseerde achterkant heeft) was het piepen ook opgelost.
De speedsters in duitsland rijden 50000 km met dezelfde riem, dus nu verwacht ik daar voorlopig ook geen problemen meer mee :D


Zo iedereen weer op de hoogte.

Maarten

Geplaatst: 24 apr 2006 22:38
door Pascal
Als ik dat zo lees zijn het eigenlijk wel problemen, maar wel goed op te lossen, hieruit kan ik wel opmaken dat de montage van SC zeer nauwkeurig
moet gebeuren. dus alles dubbel kontroleren is geen overbodige luxe.

Gr. Pascal

Geplaatst: 25 apr 2006 7:42
door paul
Projekt bij Treisch loopt nog steeds.

Ik heb via Duitse forum wat beperkte info ontvangen.

Hardware-matig schijnt alles nu zo'n beetje klaar te zijn.
Persoon die z'n Speedster beschikbaar heft gesteld, verwacht
hem binnenkort te kunnen ophalen.

Hij gaat dan eerst de komende anderhalve maand alles uittesten
in de praktijk en gaat dan z'n ervaringen doorgeven via het forum.

Vòòr half juni verwacht ik geen verder nieuws :?

Afwachten maar?!!

Groeten,

Paul.