Maik schreef:Dan snap ik het niet meer

Komt er eenvoudigweg op neer dat TMS eigenlijk weinig met de hele kit te maken heeft, behalve dat ze een aantal 'donor' auto's ter beschikking hebben gesteld en helpen met het testen.
Webcon is het bedrijf die de daadwerkelijke technische uitvoering doet.
En niet alleen gaat het over een VX220/Speedster! Voor zover ik weet is dat een 'extratje', want is de webcon kit origineel juist bedoeld voor de 2.2 Zafira en Astra's.
Wat TMS/Thorney zo te zien gaat aanbieden is precies de 'Gold' en 'Platinum' kits van Webcon die ze nu al verkopen voor andere motoren (o.a. de Ford Duratec 2.0/2.3).
'Gold' is in feite een bolt-on throttle body kit met ECU en benodigde kabelbo(o)m(en) bij elkaar.
'Platinum' voegt daar nog andere nokkenassen aan toen en voor de motoren waar dat nodig is wat extra kop-bewerking, samen met een andere ECU mapping voor deze setup.
Wat ik vermoed dat TMS hieruit 'krijgt' is wellicht een (tijdelijke) exclusiviteits-deal voor de VX220/Speedster webcon kits, waarbij vooral de airbox en zo waarschijnlijk wat anders/compacter zal zijn als op een Zafira/Astra en de ECU iets andere mapping en aanluitingen gebruikt (geen stuurbekrachgiging, Airco, etc. etc..) als de andere auto's.
*edit*: de 2.2 Ecotec wordt in de USA ook gebruikt in de Ariel Atom, dus wellicht dat Webcon ook hoopt dat de motor in meer kitkars gaat komen en dus deze kit wil bouwen
Bye, Arno.
No-one can hear you scream at 8600 RPM..