Wordt het de stage 1 of 2? (volgens mij staat het al vast voor jou dat het de kit van TMS wordt? )markv schreef:..... Centjes in ander spaarpotje gestopt
S/C versus trottlebodies
Ik ben van plan voor de Webcon kit te gaan ja. Die gasten hebben zo veel ervaring met het uitbrengen van throttlebody kits voor weg auto's, dat lijkt me de meest veilige optie. Als je ziet hoeveel tijd ze hebben genomen om dit goed te ontwikkelen gok ik ook dat de mapping goed zal zijn. Je ziet ook dat ze dat extra benadrukken in de advertenties voor o.a. de duratec kits. En dat vind ik toch wel erg belangrijk. Is wel prettig als de motor ook goed wil starten wanneer het koud is.Wordt het de stage 1 of 2? (volgens mij staat het al vast voor jou dat het de kit van TMS wordt? )
Ik weet niet precies wat de kits gaan inhouden, maar ik gok dat de standaard set een gold set zal zijn. Dus dat zou dan throttle bodies en ecu zijn, verder geen wijzigingen. Gokje dat die dan zo rond de 200/210pk uitkomt (maar ben zelf meer benieuwd naar het koppel). De andere kit zal dan een platinum zijn, dus dan praat je over een set nokkenassen. Gok niet dat het flowen van de kop echt erg veel zal helpen bij deze motor, maargoed, dat is maar een gok. Vergeleken met de andere kits zal je dan op zo'n 230pk uitkomen.
Als bovenstaande aanname klopt, dan denk ik in eerste instantie te gaan voor een gold kit, mits het upgraden (== andere software in ecu) geen probleem geeft (kan me niet voostellen). Zou dan een relatief lage investering zijn en dan kan ik daarna nog wel kijken of het karakter van de motor dan voldoende anders is. Zo niet, dan is er altijd nog een vervolg stap.
Mark
C30-94@0.55bar
- Maik
- Groot Speedster Commandeur
- Berichten: 6850
- Lid geworden op: 03 dec 2004 18:03
- Locatie: Zuid-Holland
Martin: Webcon = TMS = www.vx220.org.uk
- Arno
- Mega lid in de orde van Zilveren nietje
- Berichten: 1513
- Lid geworden op: 03 dec 2004 7:45
- Locatie: Woubrugge
- Contacteer:
Webcon is de injectie tak van Alpha-Weber.. Juist.. *die* weber van de Weber 45 carbs...
Site: http://www.webcon.co.uk/
En de kits: http://www.webcon.co.uk/alpha/AlphaPlusKits.htm
(site alleen beetje out of date)
Bye, Arno.
Site: http://www.webcon.co.uk/
En de kits: http://www.webcon.co.uk/alpha/AlphaPlusKits.htm
(site alleen beetje out of date)
Bye, Arno.
No-one can hear you scream at 8600 RPM..
Webcon != TMSMaik schreef:Martin: Webcon = TMS = www.vx220.org.uk
zie ook de verschillende discussies op het vx220 forum.
Mark
C30-94@0.55bar
- Arno
- Mega lid in de orde van Zilveren nietje
- Berichten: 1513
- Lid geworden op: 03 dec 2004 7:45
- Locatie: Woubrugge
- Contacteer:
Komt er eenvoudigweg op neer dat TMS eigenlijk weinig met de hele kit te maken heeft, behalve dat ze een aantal 'donor' auto's ter beschikking hebben gesteld en helpen met het testen.Maik schreef:Dan snap ik het niet meer
Webcon is het bedrijf die de daadwerkelijke technische uitvoering doet.
En niet alleen gaat het over een VX220/Speedster! Voor zover ik weet is dat een 'extratje', want is de webcon kit origineel juist bedoeld voor de 2.2 Zafira en Astra's.
Wat TMS/Thorney zo te zien gaat aanbieden is precies de 'Gold' en 'Platinum' kits van Webcon die ze nu al verkopen voor andere motoren (o.a. de Ford Duratec 2.0/2.3).
'Gold' is in feite een bolt-on throttle body kit met ECU en benodigde kabelbo(o)m(en) bij elkaar.
'Platinum' voegt daar nog andere nokkenassen aan toen en voor de motoren waar dat nodig is wat extra kop-bewerking, samen met een andere ECU mapping voor deze setup.
Wat ik vermoed dat TMS hieruit 'krijgt' is wellicht een (tijdelijke) exclusiviteits-deal voor de VX220/Speedster webcon kits, waarbij vooral de airbox en zo waarschijnlijk wat anders/compacter zal zijn als op een Zafira/Astra en de ECU iets andere mapping en aanluitingen gebruikt (geen stuurbekrachgiging, Airco, etc. etc..) als de andere auto's.
*edit*: de 2.2 Ecotec wordt in de USA ook gebruikt in de Ariel Atom, dus wellicht dat Webcon ook hoopt dat de motor in meer kitkars gaat komen en dus deze kit wil bouwen
Bye, Arno.
No-one can hear you scream at 8600 RPM..
- SteV6
- Mega lid in de orde van gouden nietje
- Berichten: 2473
- Lid geworden op: 02 dec 2004 20:22
- Locatie: Twente
Thorney spreekt in zijn inmiddels bekende vage taal over 215 pk.
Het is nog niet duidelijk of dit krukas- of wielpeekaa's zijn en of dit om een standaard motor met TB's gaat of de stage3 met TB's
Als het om krukaspk's gaat (want daar wordt toch bijna altijd over gesproken) voor de standaard motor dan wordt het kostentechnisch een zeer intressante aanbieding. Want dan levert de upgrade bijna 70pk op .
Is dit de stage3 dan kijk ik nog heel lang de kat uit de boom, want een goede stage3 moet al rond de 180 pk geven en dan komen er nog ongeveer 35 bij door de TB's ...
SteV6
Het is nog niet duidelijk of dit krukas- of wielpeekaa's zijn en of dit om een standaard motor met TB's gaat of de stage3 met TB's
Als het om krukaspk's gaat (want daar wordt toch bijna altijd over gesproken) voor de standaard motor dan wordt het kostentechnisch een zeer intressante aanbieding. Want dan levert de upgrade bijna 70pk op .
Is dit de stage3 dan kijk ik nog heel lang de kat uit de boom, want een goede stage3 moet al rond de 180 pk geven en dan komen er nog ongeveer 35 bij door de TB's ...
SteV6
S4 Avant
- Maik
- Groot Speedster Commandeur
- Berichten: 6850
- Lid geworden op: 03 dec 2004 18:03
- Locatie: Zuid-Holland
Als het inderdaad 215pk krukas pk's gaan worden voor de instapkit dan lijkt het inderdaad een goede deal, de vergelijkbare Hitec/Kronenburg kit levert als het goed is 200pk voor ongeveer dezelfde prijs?SteV6 schreef:....Als het om krukaspk's gaat (want daar wordt toch bijna altijd over gesproken) voor de standaard motor dan wordt het kostentechnisch een zeer intressante aanbieding. Want dan levert de upgrade bijna 70pk op .
Is dit de stage3 dan kijk ik nog heel lang de kat uit de boom, want een goede stage3 moet al rond de 180 pk geven en dan komen er nog ongeveer 35 bij door de TB's ...
SteV6
- Maik
- Groot Speedster Commandeur
- Berichten: 6850
- Lid geworden op: 03 dec 2004 18:03
- Locatie: Zuid-Holland
Weet iemand of dit nog wat gaat worden? Zijn ze er mee bezig of was er te weinig interesse?SteV6 schreef:Vertaling:Hit' date='10.08.2006 - 14:31 schreef: Vielleicht sollte man die Frage anders stellen:
Wer hat interesse an einem Saugerumbau mit 200 PS mit EDK,Fächerkrümmer mit
Metallkat und Freiprogrammierbare Steuerung für 4500 € OHNE TÜV ???
Hartmut
Misschien moet de vraag anders gesteld worden:
Wie heeft intresse in een N/A (2.2i) ombouw met 200pk met trottlebodies, in- en uitlaatspruitstuk met metaalkatalisator en vrij programmerbare ECU voor € 4500,- (zonder TÜV) ???
En Hit is Hartmut, de man achter de HiTec compressor ombouwen ...
Dus bij HitTec zijn ze bezig of gaan beginnen aan een concurrent van de compressor in eigen huis.
Deze quote komt uit een zeer lezenswaardig topic op het Duitse forum over tuning van atmosferische motoren. Voor diegene die redelijk Duits kan lezen een aanrader: http://forum.opel-speedster-club.de/ind ... st&p=76270
SteV6
WANNEER KOMT ER NOU EEN FATSOENLIJK ITB-KITJE OP DE MARKT