Pagina 8 van 19
Geplaatst: 14 jun 2009 10:38
door Speerke
Goed te weten dat het spul niet uit elkaar spat bij zwaar gebruik. Ik kreeg ook als antwoord dat je voor een Speedsters met meer dan 200PK of bij circuit gebruik beter voor de AP versie zou kunnen gaan maar deze zijn inderdaad erg duur.
Ha, eindelijk iemand met het trillende remmen probleem

Ik heb het al een aantal mensen gevraagd maar niemand herkende dit probleem, ik was er daardoor niet zeker van of dit probleem met andere schijven/blokken is op te lossen. Bij mij gaat het precies zo, op de baan trillende remmen en op weg naar huis gaat het trillen weer weg en alles lijkt daarna weer normaal.
Ik denk dat ik ook voor de EP schijven + R14 blokken ga

Geplaatst: 14 jun 2009 11:04
door Maik
Misschien dat ik ooit nog eens over ga stappen naar AP voor, ik ben namelijk overtuigd dat een EP setje op de achteras zat moet zijn voor zwaar circuitgebruik.
Interesse in een setje EP schijven (hart) voor achter? Kopen we samen een setje AP voor op de vooras

Geplaatst: 14 jun 2009 13:55
door Speerke
Ik denk dat ik eerst alleen de schijven op de vooras doe en eens kijk hoe dit bevalt. Indien ze niet voldoen, kan ik ze naar de achteras verhuizen en op de vooras iets beters proberen
Geplaatst: 14 jun 2009 17:39
door Maik
Wie weet eigenlijk of voor de AP schijven de rotors apart te koop zijn en wat ze dan kosten? Elke keer een complete set a 700 euro kopen vind ik dan ook weer veel te gek...
Op eliseparts en elise-shop kan ik ze bv niet los vinden.
Geplaatst: 14 jun 2009 17:59
door allen
Ja, los te koop!
Nooit van ISA gehoord beste racemaike?

Geplaatst: 14 jun 2009 18:56
door stevenflappy
Jan kan ze ook leveren Maikie!!
Geplaatst: 14 jun 2009 19:09
door allen
Het is M A I K E
Geplaatst: 14 jun 2009 19:33
door Maik
Bolknakhoofd, wtf is ISA? YFA weet ik dan wel weer!
Flap, thanks!
Geplaatst: 14 jun 2009 19:46
door allen
www.isa-racing.de
En jij gebruikt je auto voor trackdays? Tsk...

Geplaatst: 13 aug 2009 11:45
door Dennizz
Even voor de duidelijkheid voordat ik het verkeerd begrijp:
AP schijven zijn deze:
EP schijven zijn deze:
Dit klopt toch?
Ik heb nu de goedkoopste remblokken erop zitten, wel iets beter dan standaard met droog weer alleen met regen remmen ze dus echt niet. Voor de herfst wil ik er toch andere blokken op hebben. M`n vriendin schrikt zich ook telkens een ongeluk als de speedy niet remt in de regen.
Ik lees hier veel over de Pagid RS14 Race remblokken
Hoe doen deze blokken het op een standaard remschijf?
Of moet ik om echt resultaat te krijgen die EP schijven monteren die hierboven staan? Die AP schijven zijn echt boven mijn budget.
Kan ik alleen voor de blokken (en eventueel de schijven) vervangen of moet dat rondom? Ik denk namelijk dat er achter toch weinig wordt geremd en wat er nu geremd wordt voldoende is???
Geplaatst: 13 aug 2009 13:03
door the-duke
Je het inderdaad de juiste namen bij de juiste plaatjes.
Ik denk dat blokken meer doen dan schijven. Ik heb de OMP competition remblokken en dat is echt een wereld van verschil met standaard Opel. Ik zou persoonlijk niet weten wat ik meer van blokken zou moeten verwachten.
Ik heb geen ervaring met andere blokken dan deze 2 en ook niet op standaard schijven. (ik rijd zelf met de 2-delige van Elise-parts)
Ik denk dat wanneer je schijven nog niet te ver ingesleten zijn dat je ook wel met alleen blokken vooruit kunt.
Persoonlijk zou ik niet voor andere schijven monteren dan achter, ik denk toch dat er over de rembalans wel is nagedacht en zo breng je hier een verandering in aan. Maar.. er zijn hier op het forum mensen met veel meer ervaring dan ik.
Gr,
The Duke
Geplaatst: 13 aug 2009 15:04
door Gerard
Andere blokken kan ik niet over oordelen maar de Pagids zijn echt goed, zelfs bij regen heb ik nu remmen.
Heb wel andere schijven maar denk dat ze het met de standaard schijf ook prima doen.
Geplaatst: 13 aug 2009 15:54
door linne150
Had op de Speedster EP+Pagid 014+ stalen remleidingen en dat was geweldig.Ik heb er nu zoveel gesproken die div.geprobeerd hebben en nu zeggen dat de Pagid de top is.Op een na en dat zijn de carbon blokken.Grote voordeel is je hebt geen blokkenstof meer op je velgen maar,.........ijzerslijpsel van je schijven.

Zelf gezien in Italie :shock:En,...... je moet wel snelrijden om te weten of je remmen goed zijn.Met alleen poetsen is alles goed.Allen

Geplaatst: 13 aug 2009 17:15
door Arno
Dennizz schreef:
EP schijven zijn deze:
Dit klopt toch?
Nee.. Dat plaatje is een S1 Elise remschijf.
EP schijven zijn deze:
Voor de Speedster is het hartstuk ietsje anders omdat de diameter van de naaf groter is, maar de schijf is identiek.
Bye, Arno.
Geplaatst: 13 aug 2009 17:36
door Dennizz
Ik snap er niets meer van
http://www.eliseparts.com/categories.php?category=21
Die jij laat zien is toch een AP schijf? Bij Ivo lijkt die er ook het meest op...
Waar staat EP eigenlijk voor? Het staat er nergens bij het is niet echt een afkorting van Aluminium Belled Discs...?
Liever stel ik de aanschaf van schijven overigens nog uit en hoop ik dat de pagid rs14 goed genoeg is voor de standaard schijf.... Maar met die combi rijden er weinig denk ik