Uitlaat spruitstuk!!!
ik heb ook een janspeed. maakt icm de piper manifold en downpipe toch flink kabaal (maar lager dan cup uitlaat). Ik had zondag een fotoshoot met de speedster, is ook gefilmd. Ik probeer binnenkort wat filmpjes te plaatsen voor een indruk van geluid.
Overigen nog geen lambda lampje gehad, en toch flink gas gegeven.
Overigen nog geen lambda lampje gehad, en toch flink gas gegeven.
-
- Mega lid in de orde van gouden nietje
- Berichten: 2177
- Lid geworden op: 06 dec 2006 20:14
- Locatie: Alkmaar
Net contact gehad met 2bular (jawel..) en de 2,5"en 3" einddempers schijnt ie gewoon op voorraad te hebben. Levertijd 1 week.Spider schreef:Was eerst van plan om ook de standaard eindemper te houden om het geluid onder controle te houden, maar ga nu een Janspeed erachter laten zetten, minder weerstand en beter geluid dan standaard maar niet de
dB s van het volledige piper systeem.

Jammer dat ie hier nou niet even een weekje eerder mee kwam. Had ik niet achter die 2.0T demper aan hoeven gaan...
@12esc
ben wel benieuwd hoe dat dan klinkt, maar jij hebt ook het 2.4 manifold er al op zitten en een ander luchtfilter toch?
@Exmantaa
nou gelijk bestellen dan maar!
schijnt soms toch langer te duren.
Kun je daarna die T demper weer op Ebay zetten, goeie tijd zo in het voorjaar.
Als ik rond de 90 dB eindig ben ik blij, en ik ga ook na een tijdje met deze uitlaat setup te hebben gereden ook het 2.4 inlaatgebeuren erop laten bouwen maar wil beide trajecten scheiden om ook de verschillen duidelijk te hebben ook voor eventueel noodzakelijke troubleshooting.
Na deze mods denk ik erover om bij Vmax een verhoging van toerental te laten doen en ´remap´ voor optimale afstelling, maar weet nog niet of dat zin heeft.
http://www.vmax.de/html/frame-haupt.html
ben wel benieuwd hoe dat dan klinkt, maar jij hebt ook het 2.4 manifold er al op zitten en een ander luchtfilter toch?
@Exmantaa
nou gelijk bestellen dan maar!

schijnt soms toch langer te duren.
Kun je daarna die T demper weer op Ebay zetten, goeie tijd zo in het voorjaar.
Als ik rond de 90 dB eindig ben ik blij, en ik ga ook na een tijdje met deze uitlaat setup te hebben gereden ook het 2.4 inlaatgebeuren erop laten bouwen maar wil beide trajecten scheiden om ook de verschillen duidelijk te hebben ook voor eventueel noodzakelijke troubleshooting.
Na deze mods denk ik erover om bij Vmax een verhoging van toerental te laten doen en ´remap´ voor optimale afstelling, maar weet nog niet of dat zin heeft.
http://www.vmax.de/html/frame-haupt.html
¨speed is life, but control is everything...¨
-
- Mega lid in de orde van gouden nietje
- Berichten: 2177
- Lid geworden op: 06 dec 2006 20:14
- Locatie: Alkmaar
Ja, zou wel willen maar ik moet nu eerst maar eens m'n SC spulletjes binnenkrijgen van Courtenay.
Nog wel even met Jim gesproken over de mogelijkheid van een extra klein 2,5" dempertje net na de cat. Dat moet wel mogelijk zijn volgens hem, dus daar zit nog wat speelruimte. Ook geen probleem met te warme uitlaatgassen daar, want hij zegt gebruik te maken van de meest hitte bestendige materialen die verkrijgbaar zijn. Beter!
Dit Piper spruitstuk met 2,5" sportcat moet zeker bij je gaan werken. Je zal zien dat ie veel makkelijker bovenin loopt. Is dan even de vraag wat het 2,4 spruitstuk nog extra gaat brengen.
(Je had piper spullen al binnen toch? Zou dan voor montage eerst even de inwendige lasrupsen verwijderen. Scheelt toch weer allemaal. En als je de mogelijk hebt ook de flens richten met een brander!)
Wacht qua ECU met grote belangstelling waar onze "huistuners/hackers" straks mee op de proppen komen. (Die hebben o.a. ook max rpm verhoogd => zie Mark's site.)
Nog wel even met Jim gesproken over de mogelijkheid van een extra klein 2,5" dempertje net na de cat. Dat moet wel mogelijk zijn volgens hem, dus daar zit nog wat speelruimte. Ook geen probleem met te warme uitlaatgassen daar, want hij zegt gebruik te maken van de meest hitte bestendige materialen die verkrijgbaar zijn. Beter!

Dit Piper spruitstuk met 2,5" sportcat moet zeker bij je gaan werken. Je zal zien dat ie veel makkelijker bovenin loopt. Is dan even de vraag wat het 2,4 spruitstuk nog extra gaat brengen.
(Je had piper spullen al binnen toch? Zou dan voor montage eerst even de inwendige lasrupsen verwijderen. Scheelt toch weer allemaal. En als je de mogelijk hebt ook de flens richten met een brander!)
Wacht qua ECU met grote belangstelling waar onze "huistuners/hackers" straks mee op de proppen komen. (Die hebben o.a. ook max rpm verhoogd => zie Mark's site.)
Het Ecu project van oa Mark; maar wat daar ook voor effort ingestoken is door de mannen, alleen of het available komt voor ons gewone stervelingen wordt uiteraard de vraag,
terecht als zij daar een voorbehoud in maken.
Daarom toch in kleine stappen in die richting bewegen,
uitlaat mod altijd goed, inlaat; luchtfilter set up verbeteren,
en denk dat de 2.4 manifold ook meer gaat brengen.
Daarom ook in stappen om te zien wat werkt.
Daarna nog lichtere wielen in 16/17 inch set up en voila helemaal klaar voor trackdays.
terecht als zij daar een voorbehoud in maken.

Daarom toch in kleine stappen in die richting bewegen,
uitlaat mod altijd goed, inlaat; luchtfilter set up verbeteren,
en denk dat de 2.4 manifold ook meer gaat brengen.
Daarom ook in stappen om te zien wat werkt.
Daarna nog lichtere wielen in 16/17 inch set up en voila helemaal klaar voor trackdays.

¨speed is life, but control is everything...¨
- stefan
- Mega lid in de orde van Zilveren nietje
- Berichten: 1452
- Lid geworden op: 30 jun 2008 9:18
- Locatie: grobbendonk
hoi
goede morgen
daar moet je niet aan twijfelen dat het 2.4 een heel verschil geeft
bij mij steekt het 2.4 spruitstuk erop samen met de bmc carbon airbox
een 70 mm kunstofbuis tussen airbox en gasklep (met een bijna compleet home made uitlaat) behalve het uitlaatspruitstuk want die is nog orgineel.
de uitlaatdemper is nagemaakt naar de fotos van pipo zen dempermod
(maar nog wat aangepast) en een zelfmade 200 cell cat ertussen en geloof me het is een heel groot verschil met een standaard blok
grt stefan & monia
goede morgen
daar moet je niet aan twijfelen dat het 2.4 een heel verschil geeft
bij mij steekt het 2.4 spruitstuk erop samen met de bmc carbon airbox
een 70 mm kunstofbuis tussen airbox en gasklep (met een bijna compleet home made uitlaat) behalve het uitlaatspruitstuk want die is nog orgineel.
de uitlaatdemper is nagemaakt naar de fotos van pipo zen dempermod
(maar nog wat aangepast) en een zelfmade 200 cell cat ertussen en geloof me het is een heel groot verschil met een standaard blok

grt stefan & monia
- Dennizz
- Mega lid in de orde van Zilveren nietje
- Berichten: 1417
- Lid geworden op: 05 jun 2008 18:16
- Locatie: Nieuwe Wetering
Zoiets had ik ook al bedacht
Misschien zijn er rijders die dit wel eens testen
Ik ben eigenlijk gewoon benieuwd wat die extra`s pk`s werkelijk doen voor de prestaties. Bijvoorbeeld met een 2.4 inlaat levert dat misschien 15 pk meer op en alleen op hele "hoge" toeren en dus niet over de gehele bandbreedte.
Tijdens het normaal rijden heb je daar dus niet heel veel voordeel van. Alleen bij volgas en erg hoog in de toeren heb je 10% winst. Ik kom hier even op terug, er is wel degelijk winst op de meesten toerentallen. Alleen weet ik niet of dit ook bij verschillende gasstanden is of alleen bij volgas
Ik ben me een beetje aan het oriënteren wat ik kan veranderen aan de auto waar ik zoveel mogelijk voordeel aan heb met een zo laag mogelijk budget.
Het liefst wil ik over het gehele toeren bereik +5 a +10 pk hebben en dit al behalen op iedere gastand. Ik heb al zo`n idee dat deze droom niet echt gaat uitkomen


Ik ben eigenlijk gewoon benieuwd wat die extra`s pk`s werkelijk doen voor de prestaties. Bijvoorbeeld met een 2.4 inlaat levert dat misschien 15 pk meer op en alleen op hele "hoge" toeren en dus niet over de gehele bandbreedte.
Tijdens het normaal rijden heb je daar dus niet heel veel voordeel van. Alleen bij volgas en erg hoog in de toeren heb je 10% winst. Ik kom hier even op terug, er is wel degelijk winst op de meesten toerentallen. Alleen weet ik niet of dit ook bij verschillende gasstanden is of alleen bij volgas
Ik ben me een beetje aan het oriënteren wat ik kan veranderen aan de auto waar ik zoveel mogelijk voordeel aan heb met een zo laag mogelijk budget.
Het liefst wil ik over het gehele toeren bereik +5 a +10 pk hebben en dit al behalen op iedere gastand. Ik heb al zo`n idee dat deze droom niet echt gaat uitkomen

Je kijkt te snel, ik kan niet harder!
@dennizz
lees nog eens door dit verhaal,
http://www.verboom.net/projects/speedst ... ex_nl.html
met name de grafiek aan het eind is voor jou interessant,
en dan is dit met het standaard uitlaatspruitstuk maar wel met 2bular 2.5 uitlaat.
als je die dan weer vergelijkt met de grafiek met alleen de 2bular upgrade
http://www.verboom.net/projects/speedst ... ex_nl.html
Mag je misschien niet helemaal met elkaar vergelijken
maar het verschil is precies die 10+ over de hele range die jij wilt.
lees nog eens door dit verhaal,
http://www.verboom.net/projects/speedst ... ex_nl.html
met name de grafiek aan het eind is voor jou interessant,
en dan is dit met het standaard uitlaatspruitstuk maar wel met 2bular 2.5 uitlaat.
als je die dan weer vergelijkt met de grafiek met alleen de 2bular upgrade
http://www.verboom.net/projects/speedst ... ex_nl.html
Mag je misschien niet helemaal met elkaar vergelijken
maar het verschil is precies die 10+ over de hele range die jij wilt.

¨speed is life, but control is everything...¨