Pagina 8 van 9

Geplaatst: 22 jan 2010 15:52
door Manta79
Afbeelding

heb je hem echt zo aangesloten ?

Geplaatst: 22 jan 2010 16:58
door tibby
Dag Smiley. Waarom maak je geen diy dichting tss egr en blok?
Plaatje met 1 gat erin zodat de egr nog kan bewegen.
Ik had begrepen dat je na de ombouw toch naar Peter ging voor een remap? Deze remap verwijdert dan toch de egr.
Daarna originele dichting ertussen en afdekplaatje erop.
grtz

Geplaatst: 22 jan 2010 17:17
door 12Esc
he stefan,

Ik heb een OBD interface (USB). Mag je wel lenen. In breda (Ginneken), dus om de hoek.

Wanneer heb je tijd?

Groet,
Maurice.

Geplaatst: 22 jan 2010 18:43
door Smiley
Bedankt maurice, heb er net 1 van piet opgehaald.
Het moest haast wel de cheater zijn, want de egr is er al af (afbindklep zit er al op)

Ik ga zo eerst eens resetten, en daarna de aansluitingen bekijken.
Als die goed zitten, de stekker met egr er weer op.
Als het lampie dan weg is, moet het de cheater wel zijn.

Geplaatst: 22 jan 2010 20:17
door Smiley
Manta79 schreef:heb je hem echt zo aangesloten ?
Nee, precies omgedraaid (in de war met een eerder plaatje waar ik de pinnen van r naar L gelezen heb, ipv deze chinese manier)
Alles gecorrigeerd naar het gequote plaatje, maar met de volgende wijzigingen omdat ik andere kleuren heb:

Afbeelding

lampie blijft helaas, dus ik ga de egr terug aansluiten en kijken wat hij dan doet.

Geplaatst: 22 jan 2010 20:30
door Manta79
Na de wijziging de MM lampje gereset ? en kwam ie meteen terug ?

hmmmm er kan natuurlijk wat op de cheater overleden zijn.. weet je, ik soldeer er nu wel 1, mocht je hem nodig hebben dan ligt ie voor je klaar...
(made in Holland)

Ries

Geplaatst: 22 jan 2010 20:45
door André R
Je hebt nu toch een OBD reader? Wat voor code geeft hij nu aan?

Geplaatst: 22 jan 2010 20:47
door Smiley
André R schreef:Je hebt nu toch een OBD reader? Wat voor code geeft hij nu aan?
- - - -

:roll:

Geplaatst: 22 jan 2010 20:49
door Smiley
Manta79 schreef:hmmmm er kan natuurlijk wat op de cheater overleden zijn.. weet je, ik soldeer er nu wel 1, mocht je hem nodig hebben dan ligt ie voor je klaar...
Effe zekering 8 een minuut eruit gehad (is ook een ecu reset)
Helaas idem
Helemaal top ries :thumbup:

Geplaatst: 22 jan 2010 21:02
door Manta79
Hij ligt klaar voor je ! dus als je het snel nodig hebt kan je het op komen halen.

Geplaatst: 22 jan 2010 22:17
door Smiley
Kom ik hem morgen ophalen, want met de egr er terug op is het lampie weg.
Die cheater heeft zijn houdbaarheidsdatum overschreven, of ik heb hem stukgemaakt met die strapatsen van me.

Geplaatst: 23 jan 2010 12:46
door Manta79
En de teller loopt 13:30 vertrokken :D

Geplaatst: 27 jan 2010 11:47
door Smiley
En met de nieuwe cheater erop, is het lampie weg.
Van het weekend effe goed vastsolderen en wegwerken.
En dan eindelijk aan die 2.4 inlaat beginnen.

Manta79 bedankt voor de snelle knutselaktie! :woship:

@Tibby; ik ben niet zo van het dyi op die dingen. Koop ik liever kant en klaar.

Geplaatst: 31 jan 2010 18:01
door Smiley
Het 2.2 inlaatspruitstuk is eruit nu. (foto's later)
Heb ik nog een vraagje over de corsa klep naar de rembekrachtiger:

Afbeelding
Op het klepje staan pijltjes naar een richting met het woord motor erop.
Is dat de richting van het spruitstuk?

Geplaatst: 31 jan 2010 18:11
door Dennizz
Uh, zo dat weet ik even niet.
Het is een vacuüm slang dus ik denk dat er alleen lucht bij het spruitstuk extra kan komen en geen lucht van het spruitstuk naar de rembekrachtiger. De motor/cilinders trekken de lucht uit het spruitstuk en als venturie uit de slang mee.

Dit moeten even wat mensen bevestigen, wat ik weet het echt niet zeker.

Even op blazen dan weet je hoe het klepje werkt :wink: Je kan natuurlijk niet meer zien hoe de oude zat...

Is die slang niet erg zacht? Als deze warm wordt, zo`n 40/50/80 graden druk je hem dan niet snel samen? Dat kan je zelf beoordelen, het ziet er zo "slap" uit ondanks de voering erin?
Motorruimte kan natuurlijk en zeker zomers erg warm worden, weet niet of deze slang er dan geschikt voor is? En hoe lang het duurt voordat deze broos is etc.