Inlaatspruitstuk en TB
- Maik
- Groot Speedster Commandeur
- Berichten: 6850
- Lid geworden op: 03 dec 2004 18:03
- Locatie: Zuid-Holland
speedster schreef:Voor de liefhebbers van het inlaatspruitstuk, kan je hem ook bestellen bij de Opel dealer Nefkens in Amersfoort. Heb ik ook gedaan.





WTF, en hoeveel gaat je dat spruitstuk dan kosten totaal? Zou mooi zijn als dat echt gaat lukken, ook voor andere onderdelen zoals de 68mm TB en de SC injectoren


Maar ik ga pas echt springen als je het ook daadwerkelijk in je handen hebt

Andere injectoren heb je pas nodig als je andere nokkenassen en 68mm TB gaat installeren IMO.
Welke uitlaat heb jij nu Peter?

- Maik
- Groot Speedster Commandeur
- Berichten: 6850
- Lid geworden op: 03 dec 2004 18:03
- Locatie: Zuid-Holland
Door alle adrenaline had je die vraag van mij gemist exmantaaMaik schreef:.......
WTF, en hoeveel gaat je dat spruitstuk dan kosten totaal? Zou mooi zijn als dat echt gaat lukken, ook voor andere onderdelen zoals de 68mm TB en de SC injectoren![]()
![]()
Maar ik ga pas echt springen als je het ook daadwerkelijk in je handen hebtmaar ik ga hopen voor je!
.....


Hier nog wat getalletjes met het 2.4 inlaat spruitstuk t.o.v. het 2.2 inlaat spruitstuk. Motor is standaard met standaard uitlaat en K&N open luchtfilter. (Onderstaande metingen zijn gedaan na een week gereden te hebben met het 2.4 spruitstuk)
Km/h verschil
60-80 -1% sneller (2674–3565 rpm)
80-100 +7% langzamer (3565–4456 rpm)
100-120 -3% sneller (4456–5348 rpm)
120-140 -12% sneller (5348–6239 rpm)
140-145 -24% sneller (6239–6462 rpm)
60-145 -4.8% sneller (2674-6462 rpm)
Doordat het vermogen blijft stijgen tot aan het maximale toerental is het nu echt nuttig en een kunst om te schakelen net voordat de toerentalbegrenzer erin komt. Een duidelijk zichtbaar shiftlight zou erg handig zijn.
Brandstof verbruik lijkt bij normaal gebruik ongeveer gelijk te blijven.
Geluid in het inlaat spruitstuk is wat rauwer geworden. Minder mooi, het geluid lijkt wat lager te zijn.
Stationair is er geen verschil te ontdekken.
Het verhogen van het maximale toerental zou het piek vermogen veel bruikbaarder maken.
Km/h verschil
60-80 -1% sneller (2674–3565 rpm)
80-100 +7% langzamer (3565–4456 rpm)
100-120 -3% sneller (4456–5348 rpm)
120-140 -12% sneller (5348–6239 rpm)
140-145 -24% sneller (6239–6462 rpm)
60-145 -4.8% sneller (2674-6462 rpm)
Doordat het vermogen blijft stijgen tot aan het maximale toerental is het nu echt nuttig en een kunst om te schakelen net voordat de toerentalbegrenzer erin komt. Een duidelijk zichtbaar shiftlight zou erg handig zijn.
Brandstof verbruik lijkt bij normaal gebruik ongeveer gelijk te blijven.
Geluid in het inlaat spruitstuk is wat rauwer geworden. Minder mooi, het geluid lijkt wat lager te zijn.
Stationair is er geen verschil te ontdekken.
Het verhogen van het maximale toerental zou het piek vermogen veel bruikbaarder maken.
- Bijlagen
-
- Std versus 2.4 inlet_web.jpg (216.14 KiB) 2512 keer bekeken
Less Is More
- Speedfreak
- Mega lid
- Berichten: 514
- Lid geworden op: 27 mar 2006 20:09
- Contacteer:
- stevenflappy
- Mega lid in de orde van gouden nietje
- Berichten: 2926
- Lid geworden op: 18 apr 2005 22:12
- Locatie: Flevoland
- Contacteer:
Omdat ik de bevestiging van de ECU met alleen de bevestigingspunten op het spruitstuk wat slapjes vond, heb ik een framepje laten laseren wat ook vast zit met de 4 bouten van het gasklep huis. Bovendien kan nu de originele pakking worden gebruikt omdat het afdichtvlak nu groot genoeg is.Maik schreef:Van 147pk naar 170pk met alleen een inlaatspruitstuk![]()
Netjes Peter!
Hoe heb jij het framepje gemaakt voor je ECU, heb jij daar een foto'tje van?
- Bijlagen
-
- 2007_09010052.jpg (113.51 KiB) 2418 keer bekeken
-
- 2007_09010044.jpg (102.13 KiB) 2422 keer bekeken
-
- 2007_09010038.jpg (91.36 KiB) 2418 keer bekeken
Less Is More
- stevenflappy
- Mega lid in de orde van gouden nietje
- Berichten: 2926
- Lid geworden op: 18 apr 2005 22:12
- Locatie: Flevoland
- Contacteer: