Pagina 9 van 9

Geplaatst: 31 jan 2010 18:15
door Smiley
Effe geblazen, en het klepje werkt alleen naar de richting waar de pijltjes ook staan.
Ik heb geen oude klep. De slang van de rembekrachtiger zat rechstreeks in het inlaatspruitstuk.

Het is een compressorslang. Die zou toch wat moeten kunnen hebben toch?

Geplaatst: 31 jan 2010 18:30
door Dennizz
Dat kan haast toch niet dat er geen klep tussen zat? Dat heb ik nog nergens gezien en ook niet gelezen :roll: :?:

Waar zit die rembekrachtiger dan? Ik meen mij ter herinneren dat ik die niet zo snel zag zitten achter (dacht dat dat juist dat ronde groene ding voorin was boven de verwarmingsbuis...). De klep zat bij mij en Gonzalis in de buurt/onder het luchtfiterhuis/koelvloeistofvaatje...

Compressor slang kan wel druk aan ja. Dan moet vacuüm ook wel lukken denk ik! Wel vraag ik me af hoe goed zo`n slang tegen warmte kan en vooral hoeveel jaren...
Mensen genoeg op het forum die hier meer over kunnen zeggen!

Ik ben eerlijk, ik weet niet hoe al die onderdelen heten van de auto dus nog even geduld voor een zeker antwoord :wink:

Geplaatst: 31 jan 2010 18:43
door 12Esc
de pijl in de richting van de motor moet inderdaad richting spruitstuk. Zoals dennis al zegt: vanuit het spruitstuk wordt een vacuum gecreeerd dat de lucht aanzuigt (dus richting motor/spruitstuk).

Geplaatst: 31 jan 2010 18:47
door Smiley
Laat maar. De slang volgen, en je komt vanzelf bij de klep die er reeds inzit:

Afbeelding
Die kleine slang met het gele uiteinde eraf, en de nieuwe erop, en klaar?

Geplaatst: 31 jan 2010 19:03
door Dennizz
Dat dacht ik al dat je even in de war was :wink:

Stukje slang eraf en de nieuwe erop ja :wink: MAAR..... Kijk even aan de andere kant van de klep of de slang niet een stukje is ingescheurd. Dit was bij mij en Gonzalis wel het geval en hebben die slang nog een stukje ingekort.

Succes!

Geplaatst: 31 jan 2010 19:23
door Arno
Smiley schreef: Het is een compressorslang. Die zou toch wat moeten kunnen hebben toch?
Druk, ja daar is hij voor gemaakt.

Vacuum, nee daar is het niet op ontworpen.

Kans is groot dat deze slang type een te dunne wand heeft en wanneer hij warm is dat hij plat 'gezogen' wordt omdat hij niet stug/stevig genoeg is.

Ik zou even een echt stukje vacuum slang halen voor de zekerheid.

Bye, Arno.

Geplaatst: 07 feb 2010 22:55
door Smiley
Alles netjes ingebouwd, starten, druppelt er wat benzine uit de dop van de injectierail die ik er onodig uitgehaald had om de luchtpijp sensor te ontzien.
Draai de moeren noch wat aan, mocht het daardoor lekken....en SNAP. stuk :evil:

Afbeelding

Dat wordt dus uitboren. (wat gelukkig gaat, omdat de schroef volledig door het schroefgat kan)
Wat is wijsheid in deze, eruit draaien, of boren? Nog tips voor specifieke apparatuur?
(dop eruit, en het afdichtrubber was stuk, wat het lekken veroorzaakte. Die conclusie kwam helaas te laat)

Geplaatst: 07 feb 2010 23:45
door tibby
Dag iedereen.
Die compressorslang komt vanuit het fabriek waar ik werk.
Deze slang heb ikzelf gebruikt en zit erin van ongeveer vorige zomer tijdens de montage van het spruitstuk.
Ik heb deze slang gebruikt omdat ik nergens vacuumslang vond van 12mm doorsnede.
Als je het vx forum bezoekt kom je ook het gebruik ervan tegen.
Deze is dus bij mij al getest op hitte van het blok enz.
Mijn rijstijl is zoals de ondertiteling het zegt :twisted:
Dus dan zal ze toch wel iets aan knn...grtz

Geplaatst: 09 feb 2010 21:31
door Smiley
En mijn motorplaatje is klaar:
Afbeelding
Uitgefreesd op een mini cnc, en dan ingekleurd.

Niemand nog tips voor het uitboren? Gewoon raggen?

Geplaatst: 09 feb 2010 22:38
door Manta79
Netjes !

Geplaatst: 18 feb 2010 13:15
door Smiley
Mijn step-by-step dummyguide voor de inbouw van een 2.4:
http://www.xs4all.nl/~email2me/2.4.zip

Geplaatst: 18 feb 2010 19:40
door sooike
Knappe info heb je samengesteld Stefan. :woship:

Deze zal zeker van pas komen bij mijn 2.4 inbouw :D

Geplaatst: 18 feb 2010 21:23
door Spider
Fraai motorplaatje Smiley!! :thumbup: