als alles terug samen zit moet ik ook nog 1500 km de moteur in rijden van Jan
daarna zal ik kijken wat ik kan doen. anders neem ik de bbq mee naar een meeting
intussen nog wat verder gedaan
meeste onderdelen zijn dus binnen om te kunnen samenzetten
vrijdag wordt de krukas, underdrive pulley en vliegwiel binnen gedaan om te balanceren
Volgens de man in kwestie tot op 0.01 gr en op hoge toeren.
Heb ook de van inlaat manifold de uitlaat kanalen uitgefreesd tot bijna dezelfde opp van de cilinderkop
ingangs kanalen. Heb er 1mm laten staan moest de manifold ietsje moeten opschuiven om die passend
te krijgen op de bevestigingsbouten dat ik dan geen opstaande wand heb die de flow weer kan beïnvloeden.
Ook zie je op de foto's dat er na 1 jaar toch wel veel vuil uit die laminova's komt (fre)
Waarschijnlijk gewoon vuil wat in al in de slangen of pomp van het chargecooler systeem zat of in de radiator was gevallen bij/na de productie. Kleine kanaaltjes door de laminova's werken dan als een soort 'zeef' en vangen deze delen.
Voor het definitef vullen van een chargecooler setup waarschijnlijk handig om eerst even de (tuin)slang er op te zetten en alle leidingen en zo schoon te spuiten en dan pas afvullen.
olie filter huis aangepast nu laatst
ipv terug gebruik te gaan maken van dat speciale tussenstuk om zo naar de olie koeler te kunnen gaan
heb ik 2 gaten geboord en er M12 in getapt om zo de aansluitingen vanop het huis te kunnen doen
En weg is de miserie met dat ambetante systeem en een keihard vastzittende oliedop
Lekker bezig.
(fantastisch systeem met die afstop veertjes nietwaar? Echt afdichten zal het niet doen, maar er gaat hopelijk nog een redelijk deel van de flow door de oliekoeler...)