Pagina 89 van 94

Re: Verbouwing Speedster -> carbon GT3 Exige

Geplaatst: 03 okt 2014 20:30
door aKra
Zo ver ik weet zijn de LET en LER identiek, de LEH had andere zuigers die steviger waren.

Re: Verbouwing Speedster -> carbon GT3 Exige

Geplaatst: 04 okt 2014 7:31
door tibby
Stukje van Weazle z'n post........






Re: Tibby's beest

Berichtdoor Weazle ยป 16 sep 2014 8:46

Omdat z20leh kosten bespaard.

z20let 3mm wand z20leh 4mm wand omdat de z20let wanden het wel eens scheurden

Boven de 300pk heb je olie koeling nodig zuigerkoeling die heeft de z20let niet en z20leh well.

Balansassen zijn al verwijderdt je hoeft geen kit te kopen.

Standaard 80mm maf op de leh in plaats van 70mm let scheelt weer.

470cc injectors op de leh scheelt ook in aanschaf.

Grotere turbo op de leh scheelt weer.

Zuigers kunnen tot 700pk hebben van de leh standaard en let 300pk scheelt een setje zuigers.

Tja als het basis van een leh al zoveel beter is dan een let op het let motorblok even sterk te krijgen met de zuigerbodem koeling ben zoveel euro"s kwijt en moet je nog eens hopen
dat je zuiger bodem koeling de sproeier goed erin zij gefreesd of je nieuwe blok draait ook bij 500 pk vast en dat de z20let wand het houdt omdat deze willen scheuren rond de 500pk.
Ze hebben hier wel ondertussen verstevigen gedaan voor de z20let maar dat is het probleem uitstellen..

Daarom gebruikt klasen een 20xev opc basis blok deze heeft 6mm wand dacht ik en kan vermogens van 700-1000 pk hebben. Kijk maar naar zijn opel astra dat was to much

Re: Verbouwing Speedster -> carbon GT3 Exige

Geplaatst: 04 okt 2014 12:15
door aKra
De Z20LER zou volgens verscheidene posts ook in het bezit zijn van oliesproeiers onder de zuigers.

Re: Verbouwing Speedster -> carbon GT3 Exige

Geplaatst: 04 okt 2014 15:01
door Herman
Deleted

Re: Verbouwing Speedster -> carbon GT3 Exige

Geplaatst: 14 okt 2014 19:26
door Herman
Deleted

Re: Verbouwing Speedster -> carbon GT3 Exige

Geplaatst: 24 okt 2014 21:16
door Herman
Deleted

Re: Verbouwing Speedster -> carbon GT3 Exige

Geplaatst: 25 okt 2014 15:24
door the-duke
Dat is nog een flinke klus dan..
Hebben ze ook een oorzaak gevonden, wellicht een injector die geen goed beeld meer geeft en dan op 1 cilinder arm gelopen ?!

Gr.,
The Duke

Re: Verbouwing Speedster -> carbon GT3 Exige

Geplaatst: 25 okt 2014 21:57
door Herman
Deleted

Re: Verbouwing Speedster -> carbon GT3 Exige

Geplaatst: 05 nov 2014 12:09
door Don.Hasi
Hi Herman,

do you have made any modifications to the under panels for getting more air in the back?



Your car looks awesome in every aspect! 8)

Regards
Don

Re: Verbouwing Speedster -> carbon GT3 Exige

Geplaatst: 05 nov 2014 17:05
door Herman
Deleted

Re: Verbouwing Speedster -> carbon GT3 Exige

Geplaatst: 19 nov 2014 18:58
door Herman
Deleted

Re: Verbouwing Speedster -> carbon GT3 Exige

Geplaatst: 19 nov 2014 19:45
door lsv
Ben benieuwd!
Moet binnenkort tripje naar zeeland, wellicht te combineren?
Ik wacht nog steeds op m'n onderdelen....zodat hij naar Markus kan.


Groeten Ruud

Re: Verbouwing Speedster -> carbon GT3 Exige

Geplaatst: 21 nov 2014 8:22
door Herman
Deleted

Re: Verbouwing Speedster -> carbon GT3 Exige

Geplaatst: 21 nov 2014 8:27
door Herman
Deleted

Re: Verbouwing Speedster -> carbon GT3 Exige

Geplaatst: 21 nov 2014 8:58
door tibby
Herman schreef:Gereviseerde blok
Nieuw blok.png
Gereviseerde kop
Nieuwe kop.png
Gereviseerde lager, drijfstangen etc.
Onderkant blok.png

Shiny 8)