Pagina 10 van 13
Geplaatst: 25 sep 2007 6:10
door Herman
Deleted
Geplaatst: 25 sep 2007 6:12
door Rikster
Nope... voorheen was de Speedster alleen motorisch aangepast
Geplaatst: 27 sep 2007 14:29
door SteV6
In Dld. hebben ze daarom de ATS velgen met ET27 Rick.
Maar veel plezier ermee! Nu maar uitvogelen met welke instellingen je de meeste tractie vindt voor de sprints.
SteV6
Geplaatst: 29 sep 2007 13:47
door Rikster
Helaas hebben ze gisteren bij Lotus A'dam verkeerde spacers binnen gekregen; 16mm
De Speedster zal dus ook nog niet dit weekend terug gaan naar Vmax voor de "laatste" aanpassingen en afstellingen
Gelukkig is het rijdersseizoen redelijk ten einde...
Geplaatst: 20 okt 2007 15:38
door Herman
Deleted
Geplaatst: 21 okt 2007 11:23
door Rikster
Je kent Markus... zou ik ook wel willen weten
Ben momenteel te druk met klussen in mijn nieuwe huis, dus heb er ook nog niet achteraan gezetten
Geplaatst: 29 okt 2007 15:34
door Herman
Deleted
Geplaatst: 31 okt 2007 15:25
door rhp1978
Hoi hoi,
Ik wil van het jaar nog een speedster kopen opknappen en een beetje meer pk’s geven.
Vraagje aan Rikster:
Ik lees dat jij een speedster met 450pk heb (vet).
Wat heb je allemaal gedaan om dat voor elkaar te krijgen?
Ben je voor een totaal nieuw blok gegaan of wat?
Ik ben zelf qwa motor gebeuren niet op de hoogte van termen en dingen.
Wat is de “Vmax EVO450” tunnings kit of nieuwe motor?
En wat kost zoiets om het naar 450pk te brengen 10.000,- of al gauw 20.000,- euro of nog meer.
Ik las dat alles niet zo soepel verlopen is maar ik hoop voor je dat alles goed gekomen is tot wat je wilde.
Respect voor dat je zo’n geduld heb met alles om toch je eind doel te bereiken.
Maar je heb dan wel een lekker rap autotje
Grt. Ricardo
Geplaatst: 01 nov 2007 7:30
door Rikster
Ricardo, je hebt een pb-tje...
Geplaatst: 01 nov 2007 20:20
door Herman
Deleted
Geplaatst: 01 nov 2007 22:44
door Gerard
Wijze woorden.

Geplaatst: 01 nov 2007 23:38
door rhp1978
Herman bedankt voor de sites (ik ben weer een paar dagen van de straat).
Ik mag wel een loterij winnen als ik alles wil wat er op die sites staat.
De Speedster wil ik voor straat en soms het circuit op (meer een funcar/hobby).
Maar onderstel, remmen en banden in ieder geval, en daarna wil ik zelf het uiterlijk gaan veranderen.
Bijv. vleugeltje ala deze
http://www.thorneymotorsport.co.uk/tms/ ... 4-01_1.jpg
En dit lijkt me ook wel leuk om zelf te maken
http://www.badster.se/bilarna_bygget_vi ... d=10&id=28
De dingen hier boven lukt me wel maar vraag niks over de motor en de elektra daar van.
Maar 1 ding snap ik ni, dat ze niet van die extreme sets hebben van de 2.2liter en wel van de 2.0 turbo (van meer dan 400pk).
Kan ook veel info van deze site halen en iedereen is ook heel behulpzaam.
Grt. Ricardo
Geplaatst: 02 nov 2007 5:53
door Herman
Deleted
Geplaatst: 02 nov 2007 7:20
door Rikster
Herman schreef:Je moet niet op pad willen gaan met alleen een sterkere motor. Je zult steeds de hele auto in balans moeten houden, zeker ook onderstel, banden en remmen. En afhankelijk van je doel (straat, circuit, sprint) nog wat andere zaken.
Hou er ook rekening mee dat een ver doorgetunde motor een minder hanteerbaar karakter krijgt
Denk ook aan het opbouwen van je eigen rijvaardigheid

Onervaren instappen in een auto met minder dan 900 kilo met 400pk of meer achterwielaangedreven zonder overige aanpassingen staat voor mij gelijk aan een serieuze poging tot zelfdoding

Inderdaad wijze woorden, mijn pb-tje naar Ricardo had dezelfde strekking
Persoonlijk hou ik niet van tractioncontrol, maar het maakt de poging tot zelfdoding wel een iets minder serieuze... Zonder is een sperdifferentieel (LSD) een absolute must voor de Speedster