Inlaatspruitstuk en TB

Alles over turbos, luchtfilters e.d.
Exmantaa
Mega lid in de orde van gouden nietje

Bericht door Exmantaa »

Netjes...

Heb je ook een cad (oid) tekening van die beugel? Dat scheelt weer een hoop meetwerk. Of je moet er natuurlijk meerdere kunnen (laten) maken voor een leuk prijsje. Genoeg liefhebbers.

Maar "prijs is OK" zegt nog erg weinig. Op z22se-forum komt ie op zo'n 99 pond (180 pond incl. 68mm TB), incl. BTW + transp. Maar dan ligt ie nog bij Courtenay... :?
stevenflappy
Contacteer:

Bericht door stevenflappy »

180 Pond is een mooie prijs icm TB!!
André R
Mega lid

Bericht door André R »

Zeker netjes Speerke! Ik hou me ook aanbevolen voor de cad-tekening!
Opel Speedster 2.2 zwart
Speerke
Actief lid

Bericht door Speerke »

De tekening is denk geen enkel probleem. Ik heb deze niet zelf gemaakt (alleen in klad), maar denk dat de tekenaar hier geen probleem mee zal hebben. Ik spreek hem zaterdag weer.

Maar ik zou nog ff wachten. Zoals in een eerdere post is te lezen, is het nog niet helmaal naar mijn zin. Er zit namelijk een irritant fluitgeluidje in het deellast gebied. Ik denk dat dit wordt veroorzaakt door de overgang van de 58mm TB naar het inlaat spruitstuk. Ik ga hier een verloop stuk voor maken en kijken of het dan is opgelost. Als dit het geval is, dan neem ik dit meteen mee in het ontwerp.
Less Is More
RCduck7
Actief lid

Bericht door RCduck7 »

Exmantaa schreef:Netjes...

Maar "prijs is OK" zegt nog erg weinig. Op z22se-forum komt ie op zo'n 99 pond (180 pond incl. 68mm TB), incl. BTW + transp. Maar dan ligt ie nog bij Courtenay... :?
Ik ben akkoord gegaan daar met de groupbuy maar er komt er dan voor mij nog eens een 24£ bij voor verzending naar Belgie. :?
Waarschijnlijk ontbreekt het gasket ook nog om het ding te passen wat een kleine 7£ is.
Zou toch nog goedkoper moeten uitkomen dan in je eentje bestellen.

Kan iemand een lijstje maken van welke kleinigheden die nodig zijn om het zaakje af te werken?
Ben een beetje bang m'n auto wat langer te moeten missen dan nodig door ontbrekende stukken.

Een astra/corsa servoslang?
+ aansluitstuk?
Is een supressor nodig voor de alternator?
Zie onderstaande link...

http://www.z22se.co.uk/forum/viewtopic.php?t=6040

Had jij die nodig mark?

Als men dan eventueel nog de bestelnummers hebt voor die dingen zou het helemaal prachtig zijn.
Of wat teveel gevraagd van mij? :lol:
Exmantaa

Bericht door Exmantaa »

De groupbuy op Z22SE sluit vrijdag en ik denk dat ik daar maar aan ga meedoen. Zal ook wel zo'n 25 pond aan extra verzending naar NL bijkomen, maar als er nog meer liefhebbers kan dat natuurlijk gecombineerd worden.

Laat even weten, voor vrijdag uiteraard...

Frank
Alkmaar
markv
Beheerder
Contacteer:

Bericht door markv »

RCduck7 schreef:[
+ aansluitstuk?
Zie onderstaande link...

Had jij die nodig mark?
Je hebt een andere vacuum klep nodig zoals te lezen is op mijn pagina, met dus een nieuw stukje vacuum slang. De klep heb ik gewoon bij de Opel dealer besteld, was iets van 6 of 7 euro geloof ik. Slang bij de lokale Rijsbergen/Brezan halen.

En zoals ook netjes op mijn pagina staat vermeld kun je de originele condensator van de dynamo hergebruiken. Maar als je het leuker vind kun je natuurlijk ook een andere plaatsen.

Mark
C30-94@0.55bar
RCduck7
Actief lid

Bericht door RCduck7 »

markv schreef:
RCduck7 schreef:[
+ aansluitstuk?
Zie onderstaande link...

Had jij die nodig mark?
Je hebt een andere vacuum klep nodig zoals te lezen is op mijn pagina, met dus een nieuw stukje vacuum slang. De klep heb ik gewoon bij de Opel dealer besteld, was iets van 6 of 7 euro geloof ik. Slang bij de lokale Rijsbergen/Brezan halen.

En zoals ook netjes op mijn pagina staat vermeld kun je de originele condensator van de dynamo hergebruiken. Maar als je het leuker vind kun je natuurlijk ook een andere plaatsen.

Mark
Ok, thanks.

Had jouw pagina wel eens doorgenomen maar ik wilde zeker spelen na dit te zien op het ander forum.
Ik moest gewoon wat meer vertrouwen hebben. :wink:

Als alles goed gaat zit m'n schakelverkorting "short shift er dit weekend in.
Maik
Groot Speedster Commandeur

Bericht door Maik »

Exmantaa schreef:De groupbuy op Z22SE sluit vrijdag en ik denk dat ik daar maar aan ga meedoen. Zal ook wel zo'n 25 pond aan extra verzending naar NL bijkomen, maar als er nog meer liefhebbers kan dat natuurlijk gecombineerd worden.

Laat even weten, voor vrijdag uiteraard...

Frank
Alkmaar
Waarom bestellen jullie het spruitstuk niet via het adresje van Peter (Speedster)? Minder gedoe lijkt mij...
Afbeelding
André R
Mega lid

Bericht door André R »

Ik heb net 2 pakketjes binnengekregen (o vreugde!) :D

Het 2.4 uitlaatspruitstuk lijkt veel op die van de 2.2. Ik heb voor de zekerheid een 2.2 en een 2.4 pakking mee laten komen. Die zien er op het eerste gezegd hetzelfde uit als ik ze op elkaar hou. Ik heb de verpakkingen nog niet open gemaakt. (Zit nog op m'n werk).
Bijlagen
exhaust4.jpg
exhaust4.jpg (68.73 KiB) 2836 keer bekeken
exhaust3.jpg
exhaust3.jpg (64.95 KiB) 2831 keer bekeken
exhaust2.jpg
exhaust2.jpg (101.28 KiB) 2832 keer bekeken
Opel Speedster 2.2 zwart
André R
Mega lid

Bericht door André R »

En de laatste...
Bijlagen
exhaust1.jpg
exhaust1.jpg (103.69 KiB) 2828 keer bekeken
Opel Speedster 2.2 zwart
André R
Mega lid

Bericht door André R »

Helaas is m'n inlaatspruitstuk licht beschadigd zie ik. :evil: De vacuumpijp is afgebroken. Niet het kunststof zelf is gebroken, maar de vullende lijm tussen de verbinding. Ik heb de leverancier al geinformeerd, maar om nu dit hele ding weer uit te gaan wisselen vanuit Amerika....

Ik denk dat het wel opnieuw te lijmen is. Het materiaal lijkt me een soort ABS. Het is gelijmd met een vullende lijm. Ik denk een polyurethaansoort. Iemand suggesties met wat voor type lijm?
Bijlagen
damage.jpg
damage.jpg (66.55 KiB) 2824 keer bekeken
Opel Speedster 2.2 zwart
Maik

Bericht door Maik »

Damn, jammer van die schade... :(
Veel knutselplezier!
Afbeelding
André R
Mega lid

Bericht door André R »

Thanks! Zit ie er bij jou al op Maik? Ervaringen?
Opel Speedster 2.2 zwart
Maik

Bericht door Maik »

Nee, nog niet, heb gisteren het nieuwe luchtfilter wat erop gaat binnen gehad, dus het knutselen komt nog, maar waarschijnlijk weinig tijd daarvoor binnenkort.... :P
Afbeelding
Plaats reactie