Pagina 10 van 16

Geplaatst: 15 mar 2009 18:15
door Speerke
12Esc schreef:ik ben het niet helemaal met jullie eens. Ik ben begonnen met de inlaat en dat was een enorm verschil. De uitlaat daarna leverde niet zo veel extra winst meer op volgens mij.
Bovendien is het inlaattraject m.i. juist veel eenvoudiger én veel goedkoper dan de uitlaat.
Ik zou dus zeggen: begin bij de inlaat.
Daar ben ik het helemaal mee eens, hieronder een vergelijk met de Speedster van Mark (rood) en die van mij (groen). Bij mijn Speedster is de uitlaat nog geheel standaard inclusief de pre-cat. (De ECU is wel opnieuw afgestemd op het 2.4 inlaat spruitstuk) Let niet teveel op het gebied onder de 2500 toeren, doordat de metingen op de snelweg zijn gedaan, was het niet verantwoord om af te remmen tot 1200 rpm in drie.

Geplaatst: 15 mar 2009 18:40
door Maik
Dat is wel een beetje gemeen Peter, er zit volgens mij grote winst in je aanpassing van de ECU :wink:
Stock z22se + 2.4 inlaat tegen een stock z22se + 2.4 inlaat en 2bular race-kat + einddemper (dus allebei zonder Speerke-high-end-remap :wink: ) laat grotere verschillen zien als ik het goed heb :) .

Wel indrukwekkend hoor, z22se + 2.4 inlaat + remap = 165wpk :) :) :)

En nu moet je het niet gek vinden als je weer vragen krijgt over een mooi stukje hack-werk natuurlijk :wink:

Geplaatst: 15 mar 2009 18:42
door André R
Ja, hoe staat het daarmee eigenlijk Peter? :)

Geplaatst: 15 mar 2009 18:46
door 12Esc
ja Peter, hoe staat het daarmee? :wink:

Geplaatst: 15 mar 2009 20:34
door Speerke
Maik schreef:Dat is wel een beetje gemeen Peter, er zit volgens mij grote winst in je aanpassing van de ECU :wink:
Stock z22se + 2.4 inlaat tegen een stock z22se + 2.4 inlaat en 2bular race-kat + einddemper (dus allebei zonder Speerke-high-end-remap :wink: ) laat grotere verschillen zien als ik het goed heb :) . :wink:
Vergeet niet dat de ECU van Mark ook is aangepast.

Ik wilde alleen aangeven dat indien de motor goed op het 2.4 spruitstuk wordt gemapped, de standaard uitlaat nog niet zo verkeerd is. Dit met name voor de mensen die de uitlaat alleen maar aan willen passen voor het vermogen en niet voor het geluid.

Ik zal binnenkort het ECU draadje weer even updaten met de vorderingen. :oops:

Geplaatst: 15 mar 2009 20:57
door Maik
Zo ongeveer bedoelde ik het ook Peter :)
Maar zolang er nog geen fantastische mooi ( :wink: ) hack-systeempje op de markt is zal je wel veel pegels bij meneer 2bular neer moeten leggen voor wat extra pk's :( :P
Ik (en met mij minimaal 100 andere speedsterrijders denk ik) ben benieuwd naar je nieuwe update :idea:

Geplaatst: 16 mar 2009 6:39
door Dominique
Speerke schreef:
Maik schreef:Dat is wel een beetje gemeen Peter, er zit volgens mij grote winst in je aanpassing van de ECU :wink:
Stock z22se + 2.4 inlaat tegen een stock z22se + 2.4 inlaat en 2bular race-kat + einddemper (dus allebei zonder Speerke-high-end-remap :wink: ) laat grotere verschillen zien als ik het goed heb :) . :wink:
Vergeet niet dat de ECU van Mark ook is aangepast.

Ik wilde alleen aangeven dat indien de motor goed op het 2.4 spruitstuk wordt gemapped, de standaard uitlaat nog niet zo verkeerd is. Dit met name voor de mensen die de uitlaat alleen maar aan willen passen voor het vermogen en niet voor het geluid.
Dat klopt, maar ik ben wel nieuwsgierig wat het 4-2-1 uitlaatspruitstuk dat nog in bestelling is, hier nog aan zal veranderen. Ik verwacht daarmee iets meer kracht in het middengebied.

Geplaatst: 25 mar 2009 12:37
door Spider
Hoe staat het met het geluidsontwikkeling na de install van piper manifold en 200 cell :?:

Las op het z22se forum dit topic :?

http://www.vx220.org.uk/forums/Is-It-Ge ... 76394.html

Sta op het punt om het er ook op te laten schroeven,
maar dit vind ik geen goed gegeven. :(

Geplaatst: 25 mar 2009 13:04
door Exmantaa
Die thread meer over een full Piper systeem, dus met 2,5" einddemper. (Probeem is dat het dempingsmateriaal daarvan blijkbaar ongeschikt is en eruit wordt geblazen...)

Ik rij met de Piper manifold (inwendig ietwat modified) en de 2,5" downpipe rond en geluid is niet noemenswaardig toegenomen dan voorheen. (Standaard zonder precat.)

Geplaatst: 25 mar 2009 15:00
door Dennizz
Het lijkt mij dat alleen de einddemper meer herrie kan gaan maken, door verandering van de geluidsdemping intern. Bij een motor uitlaat is het heel normaal dat deze na wat km`s meer herrie gaat maken.
Het dempingmateriaal slipt wat dicht na de eerste ritjes en absorbeert dus minder geluid.

Spider jij had toch alleen het spruitstuk? Daar veranderd alleen de kleur van :wink: Het geluid kan "alleen" variëren als de uitlaat van koud naar warm gaat. Dat is dus maar de eerste paar minuten.

Geplaatst: 27 mar 2009 0:30
door Spider
Klopt (en de 200 cell kat)
Maar ze moeten er nog onder :oops:

en dan komt er een janspeed achter,
maar begreep van het engelse forum dat het ook bij de gemixte systemen was dus vandaar de vraag.

Maar hij gaat er komende weken onder.

Geplaatst: 27 mar 2009 7:58
door Dennizz
Ben benieuwd :D

Ik hoor de laatste tijd dat je wel eens gespot wordt door een vriendin van mij :wink:
Ze vroeg een paar keer of ik het was rond Nieuw Vennep. Ik niet maar er zijn meer blauwe speedsters :wink:

Geplaatst: 27 mar 2009 8:22
door Spider
binnenkort wat meer tijd en de avonden wat langer,
rij wel een keer bij je langs!

trouwens rotax heeft ook familie in NV heeft ook een blauwe :wink:

Geplaatst: 27 mar 2009 8:29
door 12Esc
ik zal binnenkort een filmpje opnemen en plaatsen. Mijn combi is piper manifold en downpipe met janspeed einddemper.
Ik heb net een nieuwe HD-cam gekocht, dus mooie gelegenheid om die ook eens te testen.

Geplaatst: 27 mar 2009 10:08
door Spider
:thumbup: