en niet om het een of ander, maar een beetje extra grip in de regen vindt ik altijd wel lekker

hmmm pzero nero zou juist een hele goeie moeten zijnstevenflappy schreef:pzero zou ik niet doen, hoor er alleen maar matige verhalen van.. En wat betreft de maat, vraag het eens aan onze Speedster goeroe: JANS!! Dat zijn achterbanden, alleen geen idee welke maat ie heeft?!
Maik hoe sta jij tegenover brede banden met ons lage gewicht, de druk per cm2 wordt steeds minder, en dan met regen erbij??!!Maik schreef:Tip voor aankoop van een speedster: probeer tips eerder in te winnen dan een paar dagen voor aankoop![]()
Ik zou ZEER ZEKER GEEN toyo T1-S kopen! Aardige banden de eerste paar 1000km (maar niet in nat), daarna op alle ondergronden een drama...
Ga dan voor de T1-R, die heb ik nu zelf ook, dat is een sterk verbeterde T1-S. De wang is wat slapper dan de Bridgestone RE040 (en 050), en dat moet je liggen. Minder snappy wordt de speedster (of eigenlijk alle auto's) er wel van.
Voor maten: als je de standaard voorbanden houd, dan zou je een 235-45 moeten nemen, anders wordt je wieldiameter achter kleiner dan je voorwielen. 235 zal goed staan op de achtervelg, alleen krijg je dan wel ERG veel verschil met je voorbanden die maar 175 zijn, waardoor de speedster nog meer een onderstuurd karakter zal krijgen. Als je de voorbanden zo houd (175 dus, en daar zit je aan vast als je de standaard velgen houd), zou ik voor 225-45 gaan achter, wat standaard is. En DAN zou ik ook weer gewoon de standaard banden nemen, de RE040 dus, want dan heb je voor en achter hetzelfde merk/type band. En die RE040 is gewoon een erg goede band voor de speedster vind ik, en niet eens zo duur. De T1-R is misschien "maar" 100 euro goedkoper op een setje van 4 banden bv...
Kom je nog in de autoweek?stevenflappy schreef:Ik heb er nu 112000 km op staan en geen enkel probleem gehad, alleen door het spelen met de ophanging (nitrons) en andere wielen (oz's 16 en 17 inch, 195 en 225 breed) gaat de abs raar doen... Verder niets, schakelaar en relais maar verder niets, effe afkloppen!!